Jedna skórzana kurtka dała początek rodzinnej firmie, która dziś po ponad 30 latach jest jedną z najbardziej znanych w Polsce marek, oferujących galanterię i odzież skórzaną. Na czele rodzinnego biznesu stoi brat, który przejął raczkujący biznes od starszego rodzeństwa i rozwinął go na miarę jednego z większych w kraju. Jakie …
Czytaj więcej »Jak świadomie budować kompetencje?
Sukcesorzy, przygotowujący się do przejęcia odpowiedzialności za rodzinny biznes, stają przed wieloma wyzwaniami na swojej drodze. Jak kontynuować wartości i tradycje wypracowane przez poprzednie pokolenia, jednocześnie wnosząc świeże pomysły i innowacyjne podejście, które pozwolą firmie sprostać współczesnym wyzwaniom? Jak świadomie budować swoje kompetencje? Jak wspierać harmonię rodziny? O tym, jaka …
Czytaj więcej »Manager zewnętrzny i rodzina właścicielska – o współpracy w firmie rodzinnej
W Instytucie Biznesu Rodzinnego coraz częściej w rozmowach skupiamy się na potrzebach i wyzwaniach RODZIN biznesowych, a nie tylko FIRM RODZINNYCH. Wspieramy dyskusje o rozdzieleniu ról właścicielskie i zarządcze, szerokiej rozumianej sukcesji, coraz częściej w procesach sukcesyjnych rozmawiamy nie tylko o przygotowaniu założyciela i przygotowaniu sukcesora, ale też o konstytucji …
Czytaj więcej »6 różnic w zarządzaniu firmą przez managera i właściciela
Gdy przed laty poznałam Sławka na prowadzonych przeze mnie studiach MBA, był wyróżniającym się słuchaczem. Dyskutujący, krytyczny (życzliwie) i niezwykle dociekliwy. Miał za sobą wspaniałą karierę zawodową… Pomyślałam, że mógłby być wspaniałym zarządzającym spoza rodziny dla jednej z firm rodzinnych, w której właściciel nie miał kandydatów ani w rodzinie, ani …
Czytaj więcej »Family first or business first? Dylematy właścicieli firm rodzinnych
Właściciele firm rodzinnych wiedzą, że sukces wymaga czasu. Nastawieni są na dłuższy marsz. Czas potrzebny jest właścicielom, założycielom, by z pierwotnych marzeń o biznesie uczynić dochodowe przedsięwzięcie. Czasu potrzebują też sukcesorzy, którzy w firmach rodzinnych rosną, wychowują się, kształcą, zdobywają doświadczenia, a z czasem projektują swoje wizje rozwoju w obrębie …
Czytaj więcej »4 GENERATIONS – Grzegorz Inglot prelegentem Kongresu!
Grzegorz Inglot jest prelegentem Kongresu 4 GENERATIONS - wydarzenia dla rodzin biznesowych 7 października 2024 w Fabryce Norblina w Warszawie.
Czytaj więcej »7 głównych zalet rodzinności
Firma rodzinna ma szereg cech i zasobów, których nie można kupić, zdobyć, pożyczyć. Wyjątkowe wartości, zaangażowanie właścicieli, członków rodziny, długotrwałe relacje, zaufanie, szacunek, wartość marki – to zalety rodzinności. Jeśli dodać do tego fakt, że właściciele firm zarządzają z perspektywą długookresową i budują jej potencjał na lata, daje to każdej …
Czytaj więcej »Biznes & Rodzina – jak profesjonalizować punkt styku, który może być wielką siłą kreacji, ale też destrukcji firmy rodzinnej?
BIZNES & RODZINA – najbardziej charakterystyczną cechą firm rodzinnych jest to, że splatają się tu dwa światy. Logika obu systemów jest zupełnie odmienna: członkowie kochającej rodziny opierają się na miłości, szacunku, wzajemnej tolerancji, a miarą efektywności jest szczęście każdego z nich. W biznesie natomiast podejmowane działania podlegają kalkulacji, a kategorią …
Czytaj więcej »Nie tylko sukcesja wyzwaniem polskich rodzin biznesowych – Kongres 4 GENERATIONS
– Mówi się, że firmy rodzinne mają trzy największe wyzwania: to sukcesja, sukcesja i… sukcesja. Niestety w Polsce myślenie o sukcesji bardzo powszechnie jest zawężane! Kojarzone z przekazaniem majątku, a nawet utożsamiane z założeniem fundacji rodzinnej. To kardynalny błąd! Sukcesja jest niezwykle interdyscyplinarnym wyzwaniem rodziny właścicielskiej. To budowanie trwałego dziedzictwa …
Czytaj więcej »ESG – obowiązki przedsiębiorców. Zielony Ład
Przyjmując Zielony Ład (Green Deal) w 2019 r., Unia Europejska wyznaczyła kurs na bardziej zrównoważone inwestycje, wprowadzając termin ESG do porządku biznesowego. Wprowadzenie zasad ESG w przedsiębiorstwie, pomimo możliwych początkowych trudności, ostatecznie stanowi konieczność dla utrzymania się w nowoczesnym i rozwijającym biznesie.
Czytaj więcej »