Wideo

wideo

Własność, która zobowiązuje? Rodziny biznesowe w polskiej gospodarce – materiał z webinaru

Webinar 26.03.2024

W ramach pierwszego z wydarzeń towarzyszących w ramach Festiwalu Rodzin Biznesowych, webinaru „Własność, która zobowiązuje? Rodziny biznesowe w polskiej gospodarce” dr Adrianna Lewandowska opowiadała o perspektywie firmy rodzinnej i rodziny biznesowej, o tym, jakie marzenia i cele mają trzy pokolenia w rodzinie biznesowej: założyciele, sukcesorzy i dorastająca w środowisku młodzież …

Czytaj więcej »

Sukcesyjne lęki i obawy w fortecznym wydaniu – czyli VI Kongres Next Generation

Sukcesyjne lęki i obawy w fortecznym wydaniu – czyli VI Kongres Next Generation

Sukcesorzy z polskich firm rodzinnych spotkali się 20 października w Poznaniu w Forcie VI i dzień później na śniadaniu w Bazarze Poznańskim, aby porozmawiać o wyzwaniach, jakie niesie ze sobą sukcesja. Temat przewodni spotkania, „Sukcesja – suma wszystkich strachów”, nawiązywał do obaw, z jakimi mierzy się kolejne pokolenie, przygotowując się …

Czytaj więcej »

IX Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych INTRO

IX Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych INTRO

Tematem przewodnim tegorocznego spotkania organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego był „Nowy wymiar bogactwa. Rodzina. Trwanie. Dobro.” Agenda Kongresu skupiona była wokół profesjonalizacji biznesu rodzinnego, budowania trwałej firmy na pokolenia oraz aktualnej sytuacji geopolitycznej i wyzwań, z jakimi teraz mierzą się polscy przedsiębiorcy.

Czytaj więcej »

Relacja z VIII Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych

Relacja z VIII Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych

Tematem przewodnim spotkania organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego była „Stawka większa niż biznes. Odpowiedzialne decyzje rodzin biznesowych”. Agenda Kongresu skupiona była wokół mechanizmów nadzoru właścicielskiego, w centrum stoją więc: ład rodzinny, konstytucja firmy rodzinnej, fundacja rodzinna i alternatywy dla niej, rada nadzorcza oraz rada rodziny, a także wszystko to, co …

Czytaj więcej »

RELACJA Z FAMILY BUSINESS WEEK ONLINE 2021

RELACJA Z FAMILY BUSINESS WEEK ONLINE 2021

Już po raz drugi rodziny biznesowe z Polski i zza granicy spotkały się online - w dniach 24 – 28 maja. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania było hasło Global Business _Local Family - zrównoważony rozwój w nieoczywistych, trudnych czasach. Każdy z dni Family Business Week był związany z jednym z pięciu kluczowych obszarów: wiedzy, władzy, własności, wartości i wizji, o które powinna dbać każda rodzina biznesowa, której zależy na długowieczności.

Czytaj więcej »

Odporność Firm Rodzinnych

Odporność Firm Rodzinnych

Hoshi Ryokan z Japonii, C Hoare & Co z Wielkiej Brytanii, De Kuyper Royal Distillers z Holandii i Mellerio dits Meller z Francji to jedne z najstarszych firm na świecie i choć reprezentują różne branże, to łączy je jedno – jako firmy rodzinne przechodziły przez wiele różnych kryzysów. To właśnie dzięki temu stały się silniejsze i zbudowały swego rodzaju odporność na sytuacje kryzysowe dla przyszłych pokoleń.

Czytaj więcej »

Controlling szyty na miarę Rozmowa z Szymonem Trzebiatowskim – Ekspertem Instytutu Biznesu Rodzinnego ds. finansów

Controlling szyty na miarę Rozmowa z Szymonem Trzebiatowskim – Ekspertem Instytutu Biznesu Rodzinnego ds. finansów

Jak należy wykorzystywać wskaźniki finansowe, by realizować założone cele? Kiedy zaplanowany cel zaczyna być mierzalny i jak przełożyć go na liczby? Jak zweryfikować czy założony plan inwestycyjny jest właściwie realizowany? Czym tak naprawdę jest controlling i dlaczego warto go wdrażać w przedsiębiorstwach rodzinnych – opowiada Szymon Trzebiatowski.

Czytaj więcej »

Kobieta, która zbudowała autorytet w męskiej branży. Barbara Woźniak – liderka z charyzmą

Kobieta, która zbudowała autorytet w męskiej branży. Barbara Woźniak - liderka z charyzmą

“Byliśmy, jesteśmy i będziemy firmą rodzinną”. To słowa, których śmiało można użyć w opisie firmy rodzinnej Fermy Drobiu Woźniak, którą od lat zarządza rodzina Woźniaków. Barbara, synowa Zbigniewa Woźniaka, choć została rzucona na głęboką wodę, wykorzystała swój potencjał charakteru i osobowość by pomóc firmie stać się polskim liderem branży.

Czytaj więcej »