Strona domowa / Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych / Patrizia Gucci z prawdziwą historią Domu Modu Gucci na IX Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Patrizia Gucci z prawdziwą historią Domu Modu Gucci na IX Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Patrizia Gucci z prawdziwą historią Domu Modu Gucci na IX Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Patrizia Gucci – prawnuczka Guccio Gucci – założyciela, wnuczka Aldo Gucci, córka Paolo Gucci – reprezentuje 4. pokolenie słynnego imperium mody z Florencji. Przez 12 lat pracowała w rodzinnej firmie Gucci, gdzie zaczynała swoją karierę jako PR International, reprezentując rodzinę, dbając o wizerunek marki oraz angażując się jako projektantka. Dziś firma nie należy już do rodziny założycielskiej. Prawdziwą historię Domu Mody Gucci, Patrizia Gucci opowie podczas IX Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych w dniach 28-29 marca 2022 w Poznaniu.

Historia Domu Mody Gucci zaczęła się niepozornie, gdy w 1906 roku Guccio Gucci otworzył mały rodzinny sklepik wyspecjalizowany w sprzedaży toreb bagażowych i siodeł. Guccio wrócił właśnie z Londynu, gdzie pracował jako windziarz w pięciogwiazdkowym Hotelu Savoy – wiedział, co jest ważne dla wymagających bogatych klientów. W 1921 Gucci kupił własny sklep i rozpoczął produkcję skórzanych toreb jeździeckich – kupujący doceniali wysoką jakość i profesjonalizm. Niedługo później rozpoczął wytwarzanie torebek, a nazwisko Gucci na zawsze zapisało się w historii branży fashion.

Rozwój i utrata firmy

Siłą napędową dla młodej firmy stało się wkrótce wejście do biznesu dorastających synów założyciela: Aldo, Vasco, Ugo i Rodolfo. Firma zaczęła otwierać oddziały na całym świecie – we Florencji, w Rzymie, Mediolanie, a w 1953 roku w Nowym Jorku. Rozwój Domu Mody Gucci był szybki i spektakularny. Torebki Gucci kochały między innymi księżna Grace Kelly czy Jackie Kennedy, a prezydent John F. Kennedy nazwał Aldo Gucci „pierwszym ambasadorem Włoch w Stanach Zjednoczonych”.

Niestety nieszczęśliwe zbiegi okoliczności, różnice zdań braci – synów oraz później wnuków Guccio, a także nieprzygotowanie do procesu sukcesji – doprowadziły do przejęcia Domu Mody Gucci. W 1988 roku część udziałów kupił fundusz Investcorp, a w 1993 roku Maurizio Gucci sprzedał mu wszystkie pozostałe. O firmie raz jeszcze stało się głośno, gdy wieloletni prezes Maurizio Gucci został zamordowany na zlecenie swojej byłej żony.

Dziś Dom Mody Gucci należy do francuskiego holdingu Kering należącego do François-Henri Pinaulta.

Patrizia Gucci na straży prawdy o rodzinie Gucci

A Patrizia Gucci – spadkobierczyni dziedzictwa Gucci? Dziś stoi na straży nazwiska oraz prawdy o losach firmy i rodziny. Po odejściu z firmy w 1992 roku, w 1996 roku rozpoczęła własną działalność jako niezależny projektant, m.in. projektując kolekcję skórzanych mebli. Następnie stworzyła własną markę akcesoriów modowych w Japonii oraz linię odzieży jeździeckiej dla amerykańskiej firmy, a także została dekoratorką wnętrz. W 2005 roku została zaproszona do Instytutu Wzornictwa Europejskiego w Sao Paulo w Brazylii, gdzie pokazała kolekcję ceramicznych płytek mozaikowych.

Z powodzeniem poświęciła się również malarstwu. Według krytyków, jej współczesne pejzaże łączą elementy abstrakcji i rzeczywistości w bardzo czarujący i elegancki sposób. Patrizia Gucci daje widzowi właściwy obraz pogodnego, idyllicznego i wyjątkowego krajobrazu, oddanego w postaci drzew oliwnych, starych willi, gospodarstw, toskańskich budynków i dróg usłanych cyprysami. Zastosowanie wyrafinowanej kolorystyki sprawia, że wizualne doznania estetyczne są jeszcze wyższe i pobudzają intuicyjne zmysły odbiorcy.

W 2014 roku Patrizia Gucci została nagrodzona za sukcesy, pasję i profesjonalizm przez Odrodzenie Polskiej Przedsiębiorczości w Łodzi, a nagrodę wręczył jej osobiście Laureat Pokojowej Nagrody Nobla Lech Wałęsa.

 

Strona wydarzenia: klik

O Anna Włodarczyk

Avatar

Zobacz również

Konstytucja firmy rodzinnej krokiem ku długowieczności

„My niżej wymienieni: Pani Zofia Roleska, Pan Marek Roleski, zwani dalej «założycielami», świadomi konieczności zagwarantowania …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.