Szukasz miejsca na rozwój swojej działalności w Niemczech? Pomyśl o Lipsku! To dynamicznie rozwijające się miasto jest liderem w regionie o dużych możliwościach inwestycyjnych. W najnowszym wydaniu Lonely Planet Lipsk został wyróżniony jako najlepsza niemiecka destynacja, a miasto określono jako „fajniejsze niż Berlin i nowocześniejsze niż Monachium”. Swoim potencjałem przyciąga …
Czytaj więcej »Oceanic, jako globalny gracz na rynku kosmetycznym – Dorota Soszyńska mówi – „jestem gotowa na wyzwania!”
Niejeden przedsiębiorca wystraszyłby się lub zniechęcił na myśl o konieczności ucieczki przed wojną, upaństwowieniu firmy przez władze komunistyczne, areszcie za domniemaną spekulacje, czy konieczność odbudowany marki „made in Poland”, w kraju, w którym uwolnienie gospodarcze spowodowało napływ nad Wisłę marek zagranicznych, na które masowo rzuciło się społeczeństwo, puszczając w niepamięć …
Czytaj więcej »Swarovski – 5 pokoleń kryształowego imperium
Perfekcjonizm, doskonałość i innowacyjność: te podstawowe wartości przyjął jako swoją mantrę jubiler Daniel Swarovski, kiedy w 1895 roku wraz ze swoim szwagrem zakładał w austriackich Alpach, w małej wysokogórskiej miejscowości Wattens w regionie Tyrolu swoją własną rodzinną firmę zajmującą się obróbką kryształu. Lokalizacja nie była przypadkowa, gdyż Swarovski już od …
Czytaj więcej »Carl Elsener jr. – właściwy człowiek na właściwym miejscu w VICTORINOX
30 lat wspólnej pracy z ojcem, zawsze we wspólnym gabinecie, nauczyło go, jak rozwijać biznes, jak pielęgnować rodzinne wartości i jak dbać o najcenniejsze aktywo – ludzi. Choć jego firma jest znana i szanowana na całym świecie dzięki swoim niezawodnym scyzorykom, których używali astronauci w misjach kosmicznych czy… MacGyver, to …
Czytaj więcej »Oliwienie trybów relacji w biznesie
Uzasadnienie działalności biznesowej wyrażone jest w misji. Ta zaś znajduje odzwierciedlenie w strategii marki. Marka z kolei niesie obietnicę zaspokojenia pragnień i dążeń. Wszystko to sprowadza się do podstawowej funkcji – uwiarygodnienia biznesu poprzez naturalną i szczerą komunikację. Zakłócenia spójności skutkują nieprzyswajalnością komunikatów. Błędy niespójności czy brak konsekwencji mogą zacząć …
Czytaj więcej »Rodzina Missoni – moda we włoskim wydaniu
Włosi od lat udowadniają, że rodzina jest dla nich jedną z najważniejszych wartości. Włoskie rodziny razem spędzają czas, razem świętują, razem gotują i… wspólnie prowadzą rodzinne interesy, angażując nie tylko współmałżonków i rodziców, ale także rodzeństwo, kuzynostwo i wujostwo. Nie inaczej jest i w przypadku włoskiej rodziny Missoni, której już …
Czytaj więcej »Złotego Graala znajdziesz w Polsce. Jak Bogusław Kowalski stworzył europejskiego lidera konserw
Bogusław Kowalski rozpoczynał od małego sklepu w Wejherowie wykorzystując szansę, jaką dał polskiemu biznesowi prywatnemu wolny rynek na początku lat 90. Podczas gdy większość konsumowała zyski w czasach, gdy sprzedać i kupić można było wszystko, on większość reinwestował. Nie bał się podjąć ryzyka wejścia na GPW, by prześcignąć konkurencję. Nie …
Czytaj więcej »Rodzina – wartość dodana w biznesie. Czwarte pokolenie rodziny Mokrysz za sterami firmy Mokate.
Nauczyli Polaków pić cappuccino, jako jedna z pierwszych polskich firm zaczęli używać w swojej identyfikacji wizualnej określenia firma rodzinna (A Family Business). Ich plany ekspansji od lat wybiegają już daleko poza Polskę. Poznaj bliżej firmę Mokate! Rozmowa z dr Adamem Mokryszem – Prezesem Zarządu Mokate S.A. Mokate jako jedna z …
Czytaj więcej »Czego szukasz za granicą? Jak wybrać kraj ekspansji?
Z każdym rokiem jako Kancelaria zauważamy wzrost liczby nowych klientów zainteresowanych działalnością za granicą. Sami zainteresowani bez profesjonalnego doradztwa rzadko wiedzą, jaki kraj będzie najlepiej spełniać potrzeby ich działalności. Poniżej przedstawiamy kluczowe zagadnienia, które powinien brać pod uwagę każdy przedsiębiorca planujący rozszerzenie prowadzonej przez siebie działalność poza granice RP. W …
Czytaj więcej »Wódka czy Vodka? Firma Rodzinna J.A. Baczewski – historia prawdziwa
Najprawdopodobniej trunek nazywany kiedyś „gorzałką”, którego początkowe przeznaczenie miało zastosowanie stricte lecznicze, powstał w XIV wieku na terenach pomiędzy Odrą i Wisłą, czyli na terytorium ówczesnej Polski. Pierwszy historyczny zapis, w którym pojawia się magiczne słowo „wódka”, został sporządzony w kronikach sądu ziemskiego województwa sandomierskiego w 1405 roku. W 1782 …
Czytaj więcej »