Strona domowa / Firmy Rodzinne

Firmy Rodzinne

Mama w procesie sukcesji – filar zmiany pokoleniowej

Mama w procesie sukcersji

Kiedy ktoś się dziwi, że zapraszam mamę do rozmowy o procesie sukcesji, wiem, że nie rozumie, czym naprawdę jest ten proces. Sukcesja to nie tylko przekazanie firmy rodzinnej, sukcesja to także przekazanie odpowiedzialności, wartości, tożsamości. A mama w procesie sukcesji jest niezastąpiona. Mama nie zawsze jest obecna w firmie. Często …

Czytaj więcej »

Firmy rodzinne wobec Zielonego Ładu

Firmy rodzinne wobec Zielonego Ładu

Firmy rodzinne wobec Zielonego Ładu – szanse i wyzwania  Unijny Zielony Ład to rewolucyjna strategia, której celem jest przekształcenie europejskiej gospodarki w model neutralny dla klimatu do 2050 roku. Przedsiębiorstwa – niezależnie od ich wielkości i sektora działalności – stoją przed koniecznością dostosowania się do coraz bardziej restrykcyjnych regulacji dotyczących …

Czytaj więcej »

Manager spoza rodziny w roli prezesa firmy rodzinnej

Manager spoza rodziny

Pełnienie roli prezesa firmy rodzinnej to zadanie wymagające wyjątkowych umiejętności, szczególnie jeśli manager pochodzi spoza rodziny właścicieli. Pracując w procesach sukcesyjnych wielokrotnie miałam okazję obserwować różnice w podejściu do zarządzania między właścicielami a managerami zewnętrznymi, a tym samym w sukcesji wewnątrz- a zewnątrzrodzinnej. Obie opcje mają swoje unikalne zalety, ale …

Czytaj więcej »

7 zasad Family Governance. Współwłasność w rodzinie – jak utrzymać jedność i efektywność?   

7 zasad Family Governance

Współwłasność w firmach rodzinnych to zarówno fundament ich siły, jak i potencjalne źródło konfliktów. Jak zauważa Adrianna Lewandowska, założyciel i Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, „firmy rodzinne to nie tylko biznes, ale także przestrzeń, w której łączą się emocje, wartości i wielopokoleniowe więzi. Właśnie dlatego zarządzanie wspólną własnością w rodzinie wymaga …

Czytaj więcej »

Siła relacji mocą biznesu: Międzynarodowy Kongres Rodzin Biznesowych „4 GENERATIONS”

(nie)widzialne bogactwo - kongres 4 GENERATIONS

(Nie)widzialne bogactwo Rodziny Biznesowej to myśl przewodnia spotkania przedsiębiorców i członków rodzin biznesowych, 7 października, na Międzynarodowym Kongresie Rodzin Biznesowych „4 GENERATIONS”. – Gdy czasy są nieoczywiste, siłą stają się rzeczy, które czynią człowieka bogatym wewnętrznie. Nie ma firmy rodzinnej, która może trwać przez pokolenia bez silnej, zdrowej, kochającej się …

Czytaj więcej »

Monika Siecińska-Jaworowska Prelegentką 4 GENERATIONS

2024_07_31_4 GENERATIONS_Kongres_LinkedIn

Monika Siecińska-Jaworowska – od 2002 r. prezes firmy Suempol w Bielsku Podlaskim – będzie Prelegentką Kongresu 4 GENERATIONS. Firmę założyli Urszula i Edward Siecińscy, a ich sukcesorką została córka, która z firmy z niewielkiej miejscowości na Podlasiu stworzyła międzynarodowe przedsiębiorstwo współpracujące z największymi sieciami handlowymi w Europie. Czym kieruje się …

Czytaj więcej »

Sukcesja oczami Ryszard Wtorkowskiego – Prezesa LUG i Prelegenta Kongresu 4 GENERATIONS

2024_07_31_4 GENERATIONS_Kongres_LinkedIn

Firma LUG jest biznesem rodzinnym założonym przed laty przez ojca i syna: Ryszarda Wtorkowskiego, który później wraz z żoną rozwijał przedsiębiorstwo. Jednak to, co zawsze było niezmienne, to wartości, którymi kierowała się rodzina, i które przekazywała kolejnemu pokoleniu w procesie sukcesji. Dzięki nim organizacja powstała na solidnym fundamencie, który umożliwia …

Czytaj więcej »

6 różnic w zarządzaniu firmą przez managera i właściciela

i

Gdy przed laty poznałam Sławka na prowadzonych przeze mnie studiach MBA, był wyróżniającym się słuchaczem. Dyskutujący, krytyczny (życzliwie) i niezwykle dociekliwy. Miał za sobą wspaniałą karierę zawodową… Pomyślałam, że mógłby być wspaniałym zarządzającym spoza rodziny dla jednej z firm rodzinnych, w której właściciel nie miał kandydatów ani w rodzinie, ani …

Czytaj więcej »

Family first or business first? Dylematy właścicieli firm rodzinnych

Family first or business first?

Właściciele firm rodzinnych wiedzą, że sukces wymaga czasu. Nastawieni są na dłuższy marsz. Czas potrzebny jest właścicielom, założycielom, by z pierwotnych marzeń o biznesie uczynić dochodowe przedsięwzięcie. Czasu potrzebują też sukcesorzy, którzy w firmach rodzinnych rosną, wychowują się, kształcą, zdobywają doświadczenia, a z czasem projektują swoje wizje rozwoju w obrębie …

Czytaj więcej »