Pochodząca z Przemyśla marka kosmetyków kolorowych INGLOT, w 100 proc. polski kapitał, jest jedną z nielicznych polskich marek globalnych. Potężna firma, która ponad 30 lat temu powstała w podkarpackim Przemyślu, święci tryumfy na Broadwayu i podbija kraje arabskie – Prezes Grzegorz Inglot, przedstawiciel drugiego pokolenia Rodziny Inglot, będzie prelegentem Kongresu 4 GENERATIONS 7 października w Fabryce Norblina w Warszawie i weźmie udział w panelu dyskusyjnym o strategii właścicielskiej.
W trakcie swojej osiemnastoletniej kariery Grzegorz przeszedł przez wiele szczebli struktury organizacyjnej w firmie. Dzięki temu miał możliwość poznania większości obszarów działalności firmy produkcyjno-retailowej. Rozpoczął pracę od procesów produkcyjnych, następnie przeszedł przez działy sprzedaży i wsparcia, by ostatecznie doradzać zarządowi firmy. Stworzył, zarządzał i rozwinął działy: E-Commerce, Marketingu oraz White Label, które obecnie są kluczowymi jednostkami w firmie, a w 2023 roku został powołany na stanowisko CEO oraz Prezesa Zarządu Inglot Sp. z o.o.
Grzegorzu, należysz do drugiego pokolenia firmy, a w zeszłym roku zostałeś prezesem. Jakie jest Twoje największe marzenie związane z marką Inglot? Ekspansja na kolejny odległy rynek czy następny Fashion Week?
Nie zarządzam firmą w oparciu o marzenia. Stawiam jasne cele, które są wykonalne i zależą w dużej mierze od zaangażowania wszystkich członków organizacji na czele ze mną.
Pierwszym z nich jest ciągłe oferowanie świetnego produktu z segmentu make-up, który nie jest zwykłym wyrobem fast fashion, a wyróżnia się funkcjami i składnikami zarezerwowanymi często jedynie dla kosmetyków skin care. Jakość ma ogromne znaczenie na dłuższą metę.
Drugim celem jest profesjonalizacja firmy we wszystkich obszarach, czyli: produktu, marketingu, sprzedaży, operacji i administracji.
Trzecim targetem jest rozwój międzynarodowy i dostosowanie się do zmieniających się warunków rynkowych w świecie beauty, a w konsekwencji zwiększanie globalnej świadomości marki i dotarcie z nią do szerokiego grona odbiorców.
Czy masz jakiś zloty środek lub radę dla innych sukcesorów, jak efektywnie prowadzić rozmowy o biznesie i o majątku z członkami rodziny?
Jedynym sprawdzonym sposobem jest transparentna rozmowa i dojście do możliwie najlepszego planu, który i tak nie będzie idealny dla każdej ze stron rozmowy.
Jakie cechy charakteru i umiejętności uważasz za najważniejsze w prowadzeniu rodzinnego biznesu?
Staram się być wszechstronnym, zorganizowanym i zorientowanym na zmianę liderem. Nie wiem, czy można to uznać za moje cechy charakteru lub umiejętności, ale szlifuję te obszary codziennie.
Dziękuję!
Z Grzegorzem Inglotem można spotkać się podczas Kongresu 4 GENERATIONS – to wydarzenie dla RODZIN Biznesowych.
Więcej informacji, agenda, pozostali prelegenci: https://4generations.eu/
„Rodzina biznesowa” to nowe pojęcie wprowadzone przez Instytut Biznesu Rodzinnego, ale stare w swoim znaczeniu! „Rodzina biznesowa” to zarówno struktura oparta na więzach krwi, jak i na wspólnym zaangażowaniu w rozwój i zarządzanie działalnością gospodarczą, która może trwać przez pokolenia.
Wśród tematów Kongresu m.in.:
- Rola kapitału właścicielskiego. Dlaczego rodziny biznesowe mają siłę i odpowiedzialność
- Profesjonalizacja biznesu: czy fundacja rodzinna zapewnia długowieczność?
- Family office – geneza i przyszłość, jak zakładać i prowadzić butiki rodzinne,
- Między dziedzictwem a wizją nowoczesnej rodziny biznesowej
- Odpowiedzialne budowanie strategii właścicielskiej – dlaczego dziś pop prostu trzeba ją mieć
- Systemowy rozwój umiejętności managerskich podstawą dla profesjonalnych rodzin biznesowych
- Pokolenie RE – zaangażowana społeczność jako odpowiedź na wyzwania XXI wieku. Rola firm rodzinnych i rodzin biznesowych w zrównoważonym rozwoju
- Dialog rodzica z dorosłym dzieckiem. Pułapki i szanse
- Wojny klanowe czy braterstwo krwi? Co wspierają struktury właścicielskie, które tworzymy?
- Jaka przyszłość czeka firmy rodzinne i rodziny biznesowe? Czy firmy rodzinne wciąż są i będą przyszłością gospodarki polskiej? Czy wobec wyzwań sukcesyjnych będziemy świadkami fali wyprzedaży i innej organizacji kapitału założycieli?
Uczestnicy siedzą przy okrągłych stołach podzielonych na trzy kategorie – Rodzina, Biznes, Dobro. Każda grupa, każdy stół analizuje rozmowę, dyskusję ze swojej perspektywy. Te uzupełniające się filtry pozwolą na wychwycenie szerszej perspektywy decyzji podejmowanych przez Rodzinę Biznesową. Bo każda rodzina ma swoją historię, swoje doświadczenia, swoje refleksje…