Strona domowa / Sukcesja / Jak przekonać rodziców aby przekazali firmę NextG?

Jak przekonać rodziców aby przekazali firmę NextG?

Czym przekonać rodziców, że powinni przekazać firmę dzieciom – NextG – oraz jak zbudować własny autorytet wśród rodziców – podczas Kongresu „Next Generation. Siła drugiego pokolenia” sukcesorzy z całej Polski dyskutowali o sposobach na sukces w zmiennym otoczeniu biznesu rodzinnego. Niezależnie od wieku firmy, branży czy skali działalności młodych następców czekają podobne wyzwania. Na szczęście dzięki swoim talentom i kompetencjom – SUPERMOCOM, są w stanie skutecznie konkurować na rynkach: tych polskich oraz zagranicznych, tradycyjnych oraz online.

Gospodarka zmienia się w tempie rollercoastera – o czym mówiła dr Adrianna Lewandowska w swoim wystąpieniu. Czas stał się towarem. Trendy, którym muszą sprostać przedsiębiorstwa rodzinne, cały czas się zmieniają – każde przedsiębiorstwo rodzinne na drodze do długowieczności czeka jednak proces sukcesji. Od sukcesu w przekazaniu czterech elementów (wiedzy, władzy, własności oraz wartości) zależeć będzie sukces firmy.

Obejrzyj galerię zdjęć z Kongresu

Uczestnicy Kongresu Next Generation proces sukcesji już rozpoczęli – a Kongres NextG był dla nich możliwością zdobycia wiedzy oraz porównania doświadczeń.

Wojas NextG– nowe kraje, nowe rynki w Internecie

Młode pokolenie w firmie WOJAS S.A. wdraża między innymi dwa ważne projekty związane z obecnością na nowych rynkach, o czym opowiadał Michał Wojas. Przede wszystkim polski producent obuwia coraz częściej obecny jest na rynkach poza Polską – Michał Wojas zaplanował na przykład otwarcie nowych lokalizacji w Rumunii. Młody następca stawia na e-commerce – zmiana pokoleniowa jest więc szansą na odświeżenie modelu biznesowego.

Okna na świat – polski lider branży okiennej na światowych rynkach

O sukcesach w firmie Oknoplast opowiadał Mikołaj Placek – do 2004 roku firma produkowała jedynie na polski rynek. Dziś, po ośmiu latach odkąd sukcesor został prezesem firmy, aż 70% to eksport. Mikołaj Placek podkreśla wagę budowania międzynarodowych zespołów, aby zadbać o najwyższą efektywność i najwyższą kreatywność.

90 lat pełne zmian!

Spośród uczestników Kongresu najwięcej zmian przeszła firma Krupa & Rzeszutko – krawiectwo miarowe. Prelekcję wygłosili 86-letni Henryk Krupa (II pokolenie) oraz Karol Rzeszutko (IV pokolenie). Przez 90 lat istnienia firmy dziadek z wnukiem mieli szansę obserwować nie tylko zmiany w gospodarce, ale i zmiany w modzie. Choć, jak podkreśla Henryk Krupa, nie wszystkie zmiany były pozytywne, świetnie sobie z nimi poradzili i udało im się z sukcesem połączyć SUPERMOCE trzech pokoleń, które obecnie pracują w firmie.

Dużo emocji wzbudził panel dyskusyjny, w którym zadawane szczere pytania prowokowały uczestników, by uchylić kulisy „z życia sukcesora”. O tym, że nie jest prosto być sukcesorem, dyskutowali wszyscy uczestnicy w kuluarach, natomiast jedno było jasne – na pewno tego chcą!

Kolejny Kongres NextG. Siła drugiego pokolenia 19-20 października 2017 roku w Poznaniu.

Zdjęcia z wydarzenia: Zobacz galerię

Film z I Ogólnopolskiego Kongresu NextG

 

O Michał Wojewoda

Michał Wojewoda
Dyrektor Operacyjny Instytutu Biznesu Rodzinnego. Interesuję się tym co czyni firmy rodzinne najbardziej unikatowymi jednostkami biznesowymi na świecie - połączeniem Rodzinny i Biznesu :)

Zobacz również

Strategie biznesu i rodziny, czyli metodyka „kropki i kreski” w strategiach właścicielskich

Dla firm rodzinnych strategia właścicielska ma dwa konteksty – planuje się strategię biznesu oraz strategię …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.