W Instytucie Biznesu Rodzinnego coraz częściej w rozmowach skupiamy się na potrzebach i wyzwaniach RODZIN biznesowych, a nie tylko FIRM RODZINNYCH. Wspieramy dyskusje o rozdzieleniu ról właścicielskie i zarządcze, szerokiej rozumianej sukcesji, coraz częściej w procesach sukcesyjnych rozmawiamy nie tylko o przygotowaniu założyciela i przygotowaniu sukcesora, ale też o konstytucji firmy rodzinnej, fundacji, family office, o współpracy z managerami zewnętrznymi…
O tych tematach, także o sukcesji zewnątrzrodzinnej oraz o współpracy (zarządzających lub niezarządzających) rodziny biznesowej z kadrą spoza rodziny, będziemy rozmawiać podczas Kongresu 4 GENERATIONS 7 października w Fabryce Norblina w Warszawie: są jeszcze ostatnie wolne miejsca!
Jednym z panelistów jest Rafayel Asatryan – Dyrektor Generalny Serpol-Cosmetics. Dając przedsmak wydarzenia, Rafayel odpowiedział na 3 krótkie pytania o jego roli w Serpol-Cosmetics:
W jaki sposób budujesz swój autorytet, aby przewodzić w firmie rodzinnej jako Dyrektor Generalny, nie będąc jednocześnie członkiem rodziny właścicielskiej?
Uważam, że nic lepiej nie buduje autorytetu aniżeli osiąganie konkretnych wyników oraz otwarta komunikacja i transparentność. Zawsze wymagałem od siebie ponadprzeciętnych wyników, a następnie chciałem dzielić się moim entuzjazmem i motywacją z pozostałymi pracownikami oraz właścicielem. Natomiast w relacji z właścicielem, fundamentalne jest zaufanie i szacunek.
Jaka jest Twoja złota rada dla tych, którzy chcą przebić szklany sufit w firmie rodzinnej? Czy szklany sufit w ogóle istnieje? Czego managerowie bezwzględnie muszą się nauczyć, by być realnie wsparciem dla właścicieli?
W firmach rodzinnych istnieje tylko jeden szklany sufit – rola właściciela. Wszystkie inne poziomy kariery są osiągalne dla osób, które wyróżniają się kompetencjami, zaangażowaniem oraz głębokim zrozumieniem specyfiki firmy i oczekiwań właścicieli. Naturalnym pragnieniem każdego właściciela jest rozwój jego biznesu, dlatego osoby, które wnoszą realną wartość, prędzej czy później zostaną dostrzeżone i docenione.
Serpol-Cosmetics jest firmą produkcyjną i dostawcą produktów dla rzeszy klientów biznesowych, czy firma rodzinna planuje w przyszłości utworzyć własną markę produktu kosmetycznego?
Wielokrotnie rozważaliśmy możliwość stworzenia własnej marki kosmetycznej lub przejęcia istniejącej, co nadal pozostaje w obszarze naszych potencjalnych planów rozwoju. Obecnie jednak ten kierunek nie jest naszym priorytetem, choć nie wykluczamy jego realizacji w przyszłości, jeśli będzie to strategicznie uzasadnione.
Rafayela można spotkań 7 października w Fabryce Norblina w Warszawie. Więcej: https://4generations.eu/prelegenci/. Wciąż można się zarejestrować!