Numer 16: Od 30 lat w kierunku INNOWACJI
Jednym z wyzwań, przed którymi stoi teraz grono firm rodzinnych, jest potrzeba wprowadzania zmian i wdrażania innowacji. To dzięki nim mamy szansę się rozwijać i zarazem konkurować z korporacjami i dużymi firmami, które nieustannie modernizują wykorzystywane technologie. Coraz częściej jednak szukamy innowacji nie tylko w rozwiązaniach natury technicznej, ale także w społecznym rozumieniu naszych klientów – stawiamy na empatyczne zrozumienie ich potrzeb, które determinują nasze wzajemne relacje. Otwartość na innowacje to umiejętność otwartego spojrzenia w przyszłość – z ciekawością i odwagą do podejmowania nowych wyzwań. W gospodarce, która z roku na rok coraz bardziej przepełniona jest produktami i usługami – warto postawić na wartości, które pozwolą się wyróżnić.
W najnowszym wydaniu Magazynu Family Business. Zarządzanie Firmą rodzinnym przygotowaliśmy dla Was solidną dawkę wiedzy nie tylko o różnych aspektach wdrażania i finansowania innowacji, ale także o działaniach pozabiznesowych, które pozwalają Wam przyczynić się do szerzenia dobra społecznego. Ponadto, w tym wydaniu gratulujemy Firmom Rodzinnym, które w tym roku obchodziły swoje 30 lecie działalności i podzieliły się swoją historią.
W numerze szesnastym:
STRATEGIA: Innowacje zawsze w cenie – jak pozyskać innowacje?
BIZNES: Jubileusz: 30-lecie polskich firm rodzinnych
RODZINA: Jak dobrze czynić dobro – filantropia rodzinna
„FAMILY BUSINESS. Zarządzanie firmą rodzinną” jest źródłem inspiracji i wskazówek!
Przejdź do sklepuZamów PrenumeratęNumer 15: Digitalizacja jako drugie wyzwanie po sukcesji
W dzisiejszym świecie nie ma czasu na próby i błędy – chcemy nieograniczonego dostępu do danych firmowych, raportów, sprawozdań. Sprawy pragniemy załatwiać szybko i natychmiast otrzymywać feedback oraz przekształcać procesy wykonywane dotychczas ręcznie, w systemy wspierane przez technologię.
Digitalizacja to nowe wyzwanie i priorytet dla przedsiębiorców w Polsce – niezbitym dowodem postępu procesu jest coraz wyżej zajmowana pozycja w rankingu zdigitalizowanych krajów UE. Chęć rozwoju polskich firm jest niemal nieograniczona, co pokazują inwestycje, które przybliżają nas do osiągania korzyści z jednolitego rynku cyfrowego i w pełni z wielu możliwości, które oferuje.
W tym numerze magazynu skupiliśmy się na największych trendach dzisiejszego świata – digitalizacji, odpowiedzialności społecznej przedsiębiorców, motywacji pracowników i filantropii.
W numerze piętnastym:
STRATEGIA: Cyfrowa transformacja – okiem eksperta
BIZNES: Fermy Rodzinne Woźniak – kobiecy autorytet w branży
RODZINA: Reguły skutecznego zarządzania firmą rodzinną – Sanplast
„FAMILY BUSINESS. Zarządzanie firmą rodzinną” jest źródłem inspiracji i wskazówek!
Przejdź do sklepuZamów PrenumeratęNumer 14: Co po sukcesji?
Zmiana pokoleniowa to wielkie wyzwanie, z jakim musi zmierzyć się przedsiębiorstwo rodzinne oraz ogromne wydarzenie w życiu Nestora; sukcesja przygotowywana latami ma swój finał… I co dalej? W nowym numerze Magazynu Family Business odpowiadamy na pytanie jak przygotować się do „życia po życiu”, jakie wyzwania czekają na Nestorów, jak radzić sobie w nowej rzeczywistości i jak skutecznie opracowywać plan działania.
W tym numerze koncentrujemy się na trudach sukcesji, planach na przyszłość i narzędziach radzenia sobie ze zmianą:
W czternastym numerze:
Strategia: Zmiana pokoleniowa – jak robią to w Austrii
Biznes: Życie po udanej sukcesji – 30 lat Ceramiki Paradyż
Rodzina: Trzy pokolenia audiofilów – dziedzictwo rodziny Sennheiser
Przejdź do sklepuZamów PrenumeratęNumer 13: Silna rodzina, silna firma
Potencjał firm rodzinnych leży w sile rodzin biznesowych. To ona decyduje o sile przedsiębiorstw, które chcą i potrafią budować silne długowieczne biznesy. Pozostając w tej samej branży czy szukając nowych wyzwań – przedsiębiorczość, ochronę i rozwój kapitału, aktywne działanie firmy rodzinne mają wpisane w geny. Ich rodzinne wartości realnie zwiększają wartość firmy.
W tym numerze magazynu FAMILY BUSINESS koncentrujemy się na silnych i szczęśliwych rodzinach oraz silnych i efektywnych biznesach.
W numerze trzynastym:
- Strategia: Strategie biznesu i rodziny, czyli metodyka „kropki i kreski”
- Biznes: Czwarte pokolenie silnej rodziny. Stefan Hipp o wartościach i obietnicach
- Rodzina: Marzą o długowieczności. Rodzina Andre z konstytucją rodzinną
„FAMILY BUSINESS. Zarządzanie firmą rodzinną” jest źródłem inspiracji i wskazówek!
Przejdź do sklepuZamów PrenumeratęNumer 12: Wartości finansowe i pozafinansowe firm rodzinnych
W firmach rodzinnych wartości niematerialne, zakorzenione w historii rodziny, są równie ważne co wartości materialne. Bo to, co prawdziwie cenne – wspieranie lokalnej społeczności, wrażliwość na potrzeby słabszych, dbałość o środowisko zaangażowanie na rzecz pracowników, młodzieży, dzieci – jest bezcenne.
Ten numer magazynu FAMILY BUSINESS poświęcony jest wartościom finansowym i niefinansowym firm rodzinnych.
W numerze dwunastym:
- Strategia: Sukcesja królów a sukcesja wizjonerów
- Biznes: Ścieżki sukcesora. O zebranych doświadczeniach
- Rodzina: Wsparcie rodzeństwa siłą i motywacją
„FAMILY BUSINESS. Zarządzanie firmą rodzinną” jest źródłem inspiracji i wskazówek!
Przejdź do sklepuZamów PrenumeratęNumer 11: Kompas sukcesora
Wielu młodych ludzi stoi przed dylematem: zostać w firmie rodzinnej czy rozwijać się w korporacji? A może założyć własny start-up? Nie ma jednej drogi, aby zostać „doskonałym przywódcą”, „świetnym liderem” firmy rodzinnej lub… innego przedsięwzięcia. Każdy ma prawo kroczyć własną ścieżką – nie zawsze „u rodziców”.
Ten numer magazynu FAMILY BUSINESS poświęcony jest poszukiwaniu własnej drogi przez sukcesorów.
W numerze jedenastym:
- Strategia: Szukaj własnej drogi, kieruj się sercem. Opowieść sukcesorki
- Biznes: Dwaj bracia w obliczu nagłej sukcesji. Adam Kenkel w wywiadzie
- Rodzina: Wspieraj swoich sukcesorów! Emocje w procesie sukcesji
Numer 10: Zespoły pełne pasji
Zarządzanie zasobami ludzkimi to jedno z najważniejszych wyzwań firm, także tych rodzinnych – bo firmę tworzą ludzie, w firmach rodzinnych często ze stażem równie długim, jak historia firmy. Szybko zmieniający się świat i wciąż nowe wyzwania sprawiają, że proces tworzenia „dream team” nigdy się nie kończy.
Dlatego ten numer magazynu FAMILY BUSINESS poświęcony jest budowaniu zespołów.
W numerze dziesiątym:
- Strategia: Jak młode pokolenie zarządza firmą? Debata o zespołach partycypacyjnych
- Biznes: Best praxis – jak stworzyć zwycięski zespół po sukcesji? Plastwil
- Rodzina: Różne spojrzenia, lecz wspólny cel; dialog w rodzinie biznesowej
Numer 9: Moc drzewa genealogicznego
Najsilniejszym skojarzeniem marki firmy rodzinnej jest nazwisko rodowe założyciela, które – umieszczone w nazwie firmy – oznajmia światu: ręczę za ten produkt własnym nazwiskiem! Bo moja firma jest prawdziwa, solidna, moja firma będzie trwała latami!
Z których firm brać przykład? Jak budować silną rodzinną markę biznesu? Jak pokazać wartości, tradycję i historię firmy interesariuszom zewnętrznym? Daj się przekonać, że firma rodzinna to marka!
W numerze dziewiątym:
- Strategia: Kiedy to rodzina potrzebuje managera?
- Biznes: LPP: Marzenie o długowieczności zaczęło się niedawno
- Rodzina: W rodzinie siła! 700 członków rodziny Mulliez
Numer 8: Firma rodzinna to marka
Najsilniejszym skojarzeniem marki firmy rodzinnej jest nazwisko rodowe założyciela, które – umieszczone w nazwie firmy – oznajmia światu: ręczę za ten produkt własnym nazwiskiem! Bo moja firma jest prawdziwa, solidna, moja firma będzie trwała latami!
Z których firm brać przykład? Jak budować silną rodzinną markę biznesu? Jak pokazać wartości, tradycję i historię firmy interesariuszom zewnętrznym? Daj się przekonać, że firma rodzinna to marka!
W numerze ósmym:
- Strategia: Jakość potwierdza nazwiskiem – historia Henryka Kanii
- Biznes: Jak dla własnych dzieci – HiPP story
- Rodzina: Nie ma jak u mamy – Weranda Family coraz większa
Numer 7: Firmy rodzinne idą w świat!
Wśród nas są właściciele firm, którzy podróżują ze swoimi biznesami! Szukają możliwości rozwoju nie tylko na rynkach lokalnych czy krajowych – odważnie idą w świat! To wyzwanie, ale i ogromna szansa na poszerzenie grona klientów!
Jak zaplanować proces ekspansji zagranicznej? Które kraje wybrać? O co zadbać? O rozwoju na rynki zagraniczne piszemy w najnowszym numerze magazynu.
W numerze siódmym:
- Strategia: Z Przemyśla na Broadway! Globalne sukcesy INGLOT
- Biznes: Oceanic: Silna rodzina buduje silną firmę!
- Rodzina: NextG: młode pokolenie firm rodzinnych gotowe na wyzwania
Numer 6: Manager zewnętrzny – nie zawsze “ten obcy”
Proces sukcesji, który czeka wiele z polskich firm rodzinnych już w ciągu najbliższych kilku lat, spędza właścicielom sen z powiek. Choć problem dotyczy wielu, nieliczni zdecydują się na sukcesję zewnątrzrodzinną i przekazanie firmy w ręce managera zewnętrznego.
W tym numerze magazynu piszemy o tym, co zrobić, aby zatrudnienie managera się udało!
W numerze szóstym:
- Strategia: Zatrudniasz managera? Pamiętaj o złotych regułach współpracy!
- Biznes: 5 pokoleń kryształowego imperium Swarovskich
- Rodzina: Z szacunku do chleba. Rola tradycji w rozwoju Piekarni Butków
Numer 5: Dwa pokolenia dwa światy

Zarządzanie w firmach rodzinnych przejmuje drugie pokolenie – sukcesorzy. Pokolenie o często odmiennych marzeniach i planach, ale TYM SAMYM CELU: zbudowania wielopokoleniowej firmy rodzinnej.
Dlatego piąty numer magazynu FAMILY BUSINESS poświęcony jest współpracy dwóch pokoleń firm rodzinnych!
FAMILY BUSINESS. Zarządzanie firmą rodzinną jest źródłem inspiracji i wskazówek!
W numerze piątym:
- Strategia: Zaprzyjaźnij się ze zmianą – plan dla nestora po sukcesji
- Biznes: Zaangażowanie młodego pokolenia kluczem do owocnej współpracy
- Rodzina: Wartości solidną podstawą wspólnej pracy firmy Ochnik
Numer 4: Równowaga biznesu i rodziny
Zamykając rok szukamy sposobu na równowagę między firmą rodzinną a życiem prywatnym. Między biznesem a rodziną…
Dlatego czwarty numer magazynu FAMILY BUSINESS poświęcony jest właśnie odnalezieniu najlepszej drogi – bo troski o równowagę wszyscy wciąż powinniśmy się uczyć!
FAMILY BUSINESS. Zarządzanie firmą rodzinną jest źródłem inspiracji i wskazówek!
W numerze czwartym:
- Strategia: Ile ról, tyle kapeluszy właściciela firmy rodzinnej
- Biznes: Trefl: rodzinno-biznesowa układanka
- Rodzina: Mogą zabrać biznes, ale nie zabiorą wartości!
Numer 3: Bohaterowie drugiego pokolenia.


Przedstawiamy trzeci numer magazynu FAMILY BUSINESS. Zarządzanie firmą rodzinną. Prezentujemy w nim SUPERBOHATERÓW drugiego pokolenia – młodych, kreatywnych i odważnych sukcesorów, którzy w przyszłości zarządzać będą przedsiębiorstwami rodzinnymi.
FAMILY BUSINESS. Zarządzanie firmą rodzinną jest źródłem inspiracji i wskazówek!
W numerze trzecim:
- Strategia: Uwierz w NextG! Przekaż wiedzę, władzę, własności i wartości!
- Biznes: Oknoplast: Jak być liderem innowacji w biznesie?
- Rodzina: Przedstawiamy sukcesorów – superbohaterów rodzin i firm
Numer 2: Konstytucje Firm Rodzinnych.
Najnowszy numer Family Business. Zarządzanie firmą rodzinną, poświęcony świętemu Gralowi każdej firmy rodzinnej – Konstytucji Firmy Rodzinnej. Dowiesz się czym jest konstytucja? Jakie korzyści widzą firmy po jej wdrożeniu? Dla kogo konstytucja?
W numerze drugim:
- Strategia: Czego firmy rodzinne mogą uczyć się od korporacji?
- Biznes:Sophie Winkhaus – siła rodzinnej firmy w piątym pokoleniu
- Rodzina:Jak budować długowieczne firmy? Rodzinne biznesy, które działają z Konstytucją
Numer 1: Między tradycją a _INNOWACJĄ.
To pierwsza pozycja na rynku kwartalników o zarządzaniu firmą rodzinną. Na jego łamach znajdziecie artykuły polskich i zagranicznych ekspertów, historie wiodących firm rodzinnych, opowieści o sukcesach, które warto pokazać oraz o porażkach, z których należy wyciągnąć wnioski.
FAMILY BUSINESS. Zarządzanie firmą rodzinną jest źródłem inspiracji i wskazówek!
W numerze pierwszym:
- Strategia: Jak przedsiębiorcy rodzinni kreują przewagę? Rozmowa z Ryszardem Wtorkowskim – LUG S.A.
- Biznes: Wygrywająca strategia wyróżniania, czyli jak z pasji do rower ów stworzyć dochodowy biznes. Rozmowa ze Zbigniewem Sosnowskim – KROSS S.A.
- Rodzina: Rodzinna historia jubilerów: nowy rozdział tej samej książki. Wywiad z Anią Kruk – ANIA KRUK