Grzegorz Inglot jest prelegentem Kongresu 4 GENERATIONS - wydarzenia dla rodzin biznesowych 7 października 2024 w Fabryce Norblina w Warszawie.
Czytaj więcej »7 głównych zalet rodzinności
Firma rodzinna ma szereg cech i zasobów, których nie można kupić, zdobyć, pożyczyć. Wyjątkowe wartości, zaangażowanie właścicieli, członków rodziny, długotrwałe relacje, zaufanie, szacunek, wartość marki – to zalety rodzinności. Jeśli dodać do tego fakt, że właściciele firm zarządzają z perspektywą długookresową i budują jej potencjał na lata, daje to każdej …
Czytaj więcej »Nie tylko sukcesja wyzwaniem polskich rodzin biznesowych – Kongres 4 GENERATIONS
– Mówi się, że firmy rodzinne mają trzy największe wyzwania: to sukcesja, sukcesja i… sukcesja. Niestety w Polsce myślenie o sukcesji bardzo powszechnie jest zawężane! Kojarzone z przekazaniem majątku, a nawet utożsamiane z założeniem fundacji rodzinnej. To kardynalny błąd! Sukcesja jest niezwykle interdyscyplinarnym wyzwaniem rodziny właścicielskiej. To budowanie trwałego dziedzictwa …
Czytaj więcej »Własność zobowiązuje! Rozwój w biznesie, harmonia w rodzinie.
W ubiegłym roku zrealizowaliśmy jubileuszowy X Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych. Przez lata spotykaliśmy się z właścicielami i sukcesorami wspaniałych polskich firm rodzinnych, by rozmawiać na temat zmiany pokoleniowej, strategii, internacjonalizacji, profesjonalizacji biznesu. Spotkania te oraz nasza codzienna praca z rodzinami biznesowymi pokazały nam, że BIZNES nie wystarcza. Firmy rodzinne wyróżnia …
Czytaj więcej »Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje!
Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje! Do tej pory jak skarb przechowuję wizytówkę mojego dziadka „Augustyn Herman i Syn”. Przedsiębiorczą rodzinę Hermanów, która przez kilka pokoleń prowadziła w Lesznie garbarnię białoskórniczą, znali wszyscy mieszkańcy mojego rodzinnego miasta. Gdy urodziłam się ja, garbarnia po upaństwowieniu nie należała już do rodziny …
Czytaj więcej »Dobry ład biznesu rodzinnego jako istotny czynnik sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych
Aby osiągnąć trwały sukces przedsiębiorstwa rodzinne potrzebują ładu biznesu rodzinnego [governance], tzn. jasnych celów, wartości i strategii. Przy czym tylko częściowo mogą kierować się wytycznymi przeznaczonymi dla spółek posiadających wielu udziałowców. Przedsiębiorstwa rodzinne różnią się od takich spółek i dlatego potrzebują innego ładu biznesu – takiego, który wzmocni ich silne …
Czytaj więcej »Strategie biznesu i rodziny, czyli metodyka „kropki i kreski” w strategiach właścicielskich
Dla firm rodzinnych strategia właścicielska ma dwa konteksty – planuje się strategię biznesu oraz strategię rodziny biznesowej. Połączenie tych dwóch obszarów w jednej strategii właścicielskiej jest niezbędne z punktu widzenia efektywnego konkurowania na rynku, jak i planowania wielopokoleniowej i innowacyjnej firmy. Strategie biznesu mają na celu zapewnienie rentowności i wzrostu …
Czytaj więcej »Siła profesjonalizacji firm rodzinnych w Polsce – od dobrych informacji do najlepszych decyzji!
Mimo że trwa w Polsce pierwsza fala sukcesji, wiele firm rodzinnych wciąż kierowanych jest przez swoich założycieli. Szczególnie w małych firmach ich styl zarządzania oparty jest na działaniu intuicyjnym i bazuje na dużym doświadczeniu, co sprawia, że firma może świetnie funkcjonować przez długi czas, nie ulegając konkurencji, zachowując rentowność i …
Czytaj więcej »Wizja zrównoważonej przyszłości potrzebna od zaraz!
Czy z łatwością potrafisz wyobrazić sobie zrównoważoną, zieloną przyszłość, w której człowiek stanowi integralną część planetarnego ekosystemu, a dobrobyt ludzi, społeczności i organizacji idzie w parze z dobrobytem przyrody, społeczeństw i gospodarek? Stawiam hipotezę, że obrazy te nie będą pojawiały się łatwo. Jak to się stało, że z wysiłkiem przychodzi …
Czytaj więcej »VII Kongres Next Generation za nami
W przepięknym miejscu w samym sercu Puszczy Zielonki, nad jeziorem, w pełnym, jeszcze letnim, słońcu stworzyliśmy wspólnie manifest pokolenia RE – wyłaniającej się społeczności osób, której nie można przyporządkować ze względu na okres urodzenia, a raczej postawę i czas, w którym przyszło jej członkom solidarnie odpowiadać na uniwersalne wyzwania pojawiające …
Czytaj więcej »