Strona domowa / Strategia (strona 5)

Strategia

Fundacja rodzinna dla polskiego biznesu – sposób na udaną sukcesję

Fundacja rodzinna dla polskiego biznesu – sposób na udaną sukcesję

Temat sukcesji staje się coraz bardziej popularny w kręgach przedsiębiorców prowadzących firmę rodzinną, niezależnie od formy danej działalności. Celem nadrzędnym staje się bezpieczne przekazanie biznesu w ręce sukcesorów wraz z zapewnieniem gwarancji dotychczasowego kierunku rozwoju firmy oraz przestrzegania jej wartości. Niemniej jednak powstaje tu pytanie, czy aktualnie obowiązujące, krajowe regulacje …

Czytaj więcej »

VI Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

VI Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

„SILNA RODZINA SILNA FIRMA. Jak rodzinne wartości mogą zwiększać wartość firmy” 18-19 marca 2019, Hotel IBB Andersia Poznań Pracując w zaawansowanych projektach sukcesyjnych, międzypokoleniowych strategiach rozwoju, przekonuję się, że potencjał firm rodzinnych leży w sile rodzin biznesowych. To siła rodzin decyduje o sile przedsiębiorstw, które chcą i potrafią budować silne …

Czytaj więcej »

Wirus zazdrości 1W2M w firmie rodzinnej i co może być szczepionką

Wirus zazdrości 1W2M w firmie rodzinnej i co może być szczepionką

W Mediach szerokim echem odbiła się i nadal odbija się sprawa związana z wewnętrznym konfliktem w firmie rodzinnej Drutex. Problematyka ta jest zdecydowanie bardziej złożona, gdyż w firmach rodzinnych konflikty mogą pojawiać się częściej niż w tych z nierodzinnymi korzeniami. Każde przedsiębiorstwo to bardzo skomplikowana i złożona organizacja, w której …

Czytaj więcej »

Debata magazynu FAMILY BUSINESS

Debata magazynu FAMILY BUSINESS

Employer branding, przyszłość rynku pracy i budowanie zespołów z perspektywy nowego pokolenia sukcesorów w firmach rodzinnych Budowanie wizerunku pracodawcy staje się wyzwaniem każdego pracodawcy. Dotyczy to nie tylko firm rodzinnych, gdyż walka o zatrudnienie i utrzymanie utalentowanych pracowników czy zmniejszenie rotacji kadr stanowi dziś wyzwanie dla całego rynku pracy w …

Czytaj więcej »

MŚP, w tym rodzinne, mogą w łatwy sposób zwiększyć swoją wartość

MŚP, w tym rodzinne, mogą w łatwy sposób zwiększyć swoją wartość

Sektor mikro, małych i średnich przedsiębiorstw jest zaniedbany, jeśli chodzi o funkcję finansową wysokiej jakości. Przekłada się to bezpośrednio na konkurencyjność i wartość spółki. W Polsce jest 73 tys. małych i średnich firm. Jak wynika z badań Banku Pekao S.A., większość z nich w zakresie finansów korzysta z zewnętrznej księgowości. …

Czytaj więcej »

 Dobry ład biznesu rodzinnego jako istotny czynnik sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych

 Dobry ład biznesu rodzinnego jako istotny czynnik sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych

Aby osiągnąć trwały sukces przedsiębiorstwa rodzinne potrzebują ładu biznesu rodzinnego [governance], tzn. jasnych celów, wartości i strategii. Przy czym tylko częściowo mogą kierować się wytycznymi przeznaczonymi dla spółek posiadających wielu udziałowców. Przedsiębiorstwa rodzinne różnią się od takich spółek i dlatego potrzebują innego ładu biznesu – takiego, który wzmocni ich silne …

Czytaj więcej »

Colian. Gdy rodzina wspiera Cię w biznesie, nie ma rzeczy niemożliwych.

Colian. Gdy rodzina wspiera Cię w biznesie, nie ma rzeczy niemożliwych.

Na każdym etapie działalności jego firma kieruje się mottem- „Wszystko co robimy, robimy z myślą o Tobie”. Jan Kolański w inspirującej rozmowie na temat początków działalności, wartości rodzinnych w biznesie, wpływu rodziny na firmę, strategii i planach na przyszłość swojego słodyczowego imperium – Coliana. W portfolio biznesowym rodziny Kolańskich znajdują …

Czytaj więcej »

Konsolidacja w branży, czyli szansa na wzrost lub wyjście z biznesu

Konsolidacja w branży, czyli szansa na wzrost lub wyjście z biznesu

Konsolidacja jest naturalnym procesem w gospodarce wolnorynkowej. Jest ona następstwem m.in. dążenia podmiotów gospodarczych do zwiększenia udziału w rynku oraz osiągnięcia efektów skali polegających na obniżeniu kosztów wytworzenia produktów lub usług, co prowadzi rynek do wzrostu konkurencyjności. Najczęstsze motywy Proces integracji mający miejsce w rozdrobnionej branży daje z jednej strony …

Czytaj więcej »

TREMA – jak ją pokonać?

TREMA – jak ją pokonać?

Ludzie boją się występować publicznie. Z badań przeprowadzonych przez kalifornijski Champan University wynika, że publiczny występ jest bardzo wysoko na liście zjawisk, których boją się Amerykanie. Owszem, bardziej boją się takich rzeczy jak terroryzm, brak pieniędzy, śmierć najbliższych czy zmiany klimatu, ale już insekty, duchy, lęk wysokości, huragan, trzęsienie ziemi, a …

Czytaj więcej »