Strona domowa / Strategia (strona 3)

Strategia

Lifestylowe winnice – biznes i przyjemność dla przedsiębiorczych rodzin.

Lifestylowe winnice - biznes i przyjemność dla przedsiębiorczych rodzin.

Winnica to marzenie biznesowe realizowane przez cierpliwych inwestorów. Owoce można zbierać w trzecim roku od nasadzenia, a rentowność niedużej, trzyhektarowej winnicy osiąga się po około dziesięciu latach. Zależy to od poziomu inwestycji, przyjętej strategii komercyjnej, a także od wielkości, trudnych do przewidzenia plonów. To jednak nie zniechęca inwestorów, którzy są …

Czytaj więcej »

Złote reguły. Manager zewnętrzny w firmie rodzinnej

Złote reguły. Manager zewnętrzny w firmie rodzinnej

Firmy rodzinne rzadko z sukcesem zmieniają system zarządzania przedsiębiorstwem przez rodzinę na system zarządzania przez managera zewnętrznego. We współpracy rodziny oraz profesjonalistów spoza rodziny tkwi jednak ogromny potencjał – od jego wykorzystania zależy nie tylko ekonomiczny sukces firmy, ale i szacunek dla firmowych tradycji i trwanie rodzinnych wartości. Firma rodzinna …

Czytaj więcej »

Strategia Firmy Rodzinnej: czy tzw. „dobre praktyki” są opłacalne?

Strategia Firmy Rodzinnej: czy tzw. „dobre praktyki” są opłacalne?

Co się liczy w konkurowaniu na przepełnionych produktami i markami rynkach? – Konsekwencja i spójność planów strategicznych i operacyjnych, po drugie, umiejętność wybierania spośród cech swoich produktów czy usług tych, które warto rozwijać oraz, po trzecie, wprowadzanie innowacyjnych usprawnień, aby wyróżnić się na rynku. Innowacje, segmentacja rynku i odpowiednio dla …

Czytaj więcej »

Trzy historie – trzy ścieżki rozwoju mikroprzedsiębiorstw rodzinnych

Trzy historie – trzy ścieżki rozwoju mikroprzedsiębiorstw rodzinnych

Dlaczego mimo podobnych warunków i wymagań rynku tylko niektórym firmom udaje się rozwinąć działalność, zrealizować cele rodzinne i biznesowe i wreszcie doprowadzić do sukcesji? Codzienne kontakty z firmami rodzinnymi i praktyka badawcza przedsiębiorstw rodzinnych, zwłaszcza tych najmniejszych, pozwala na obserwację procesów decyzyjnych, ich skutków oraz podejmowanych działań, przybierających różne formy, …

Czytaj więcej »

Następca tronu czy sukcesor biznesu. Czy kolejność narodzin wpływa predyspozycje do roli sukcesora w firmie rodzinnej?

Następca tronu czy sukcesor biznesu. Czy kolejność narodzin wpływa predyspozycje do roli sukcesora w firmie rodzinnej?

Przed firmami rodzinnymi stoją trzy najważniejsze wyzwania: sukcesja, sukcesja i sukcesja… W badaniu Kody Wartości ponad 80% właścicieli firm rodzinnych deklarowało chęć oddania rodzinnego biznesu w ręce dzieci. Badanie GUESSS z kolei pokazało, że znacząca większość rodziców prowadzących firmy rodzinne w Polsce posiada więcej niż jedno dziecko. Jeżeli myślimy o …

Czytaj więcej »

Inteligencja emocjonalna – harmonia w relacjach i autorytet sukcesora

Inteligencja emocjonalna - harmonia w relacjach i autorytet sukcesora

Wspólne rodzinne przedsięwzięcia, wspólne wakacje, święta i uroczystości – to doskonałe okazje, aby sprawdzić i kształtować w praktyce umiejętności związane z inteligencją emocjonalną i społeczną. Wszystkie te wydarzenia mogą być czasem radości, wzajemnego zrozumienia i porozumienia oraz czasem współdziałania wszystkich członków rodziny. Nabywanie umiejętności emocjonalnych zaczyna się  w domu, we …

Czytaj więcej »

Decyzja „koniec z hierarchią” nie musi oznaczać rządów anarchii

Decyzja „koniec z hierarchią” nie musi oznaczać rządów anarchii

W ostatnim czasie portal Zappos.com wzbudził spore zainteresowanie oświadczeniem, w którym zapowiedział odrzucenie starego hierarchicznego systemu zarządzania, by wprowadzić system zwany „holakracją” [ang. „Holacracy”]. Dlaczego ta zmiana ma tak duże znaczenie? Zappos.com, firma internetowa zajmująca się sprzedażą odzieży i obuwia, była sztandarowym przykładem organizacji ukierunkowanej na wartości oraz kulturę korporacyjną. …

Czytaj więcej »

Meble, które zmieniają świat

Meble, które zmieniają świat

Szynaka Meble tworzy meble bliskie sercom i gustom społeczności na całym świecie. Ta prężna, polska firma z sześćdziesięcioletnią tradycją ma  znaczny udział w budowaniu krajowego potencjału gospodarczego. Skala sukcesu sięga daleko poza granice Polski, bowiem produkty z logo tej marki znane są na każdym kontynencie, znajdując swoje miejsce w domach …

Czytaj więcej »

Wielka pasja, wielka decyzja w rodzinnym biznesie

Wielka pasja, wielka decyzja w rodzinnym biznesie

Wszystko zaczęło się od wielkiej pasji do koni. To ona popchnęła Elżbietę i Mieczysława Gossa do decyzji o budowie rodzinnej stajni przeznaczonej do hodowli koni. Pierwsza była klacz Dalia. Chwilę później zjawiła się Iskra, od której imienia pochodzi nazwa stadniny. Kolejne wierzchowce zamieszkały kilka miesięcy później. Przy współpracy z lokalnymi …

Czytaj więcej »

Swarovski – 5 pokoleń kryształowego imperium

Swarovski – 5 pokoleń kryształowego imperium

Perfekcjonizm, doskonałość i innowacyjność: te podstawowe wartości przyjął jako swoją mantrę jubiler Daniel Swarovski, kiedy w 1895 roku wraz ze swoim szwagrem zakładał w austriackich Alpach, w małej wysokogórskiej miejscowości Wattens w regionie Tyrolu swoją własną rodzinną firmę zajmującą się obróbką kryształu. Lokalizacja nie była przypadkowa, gdyż Swarovski już od …

Czytaj więcej »