Uczestnicy Akademii Sukcesora podczas II edycji prestiżowego programu managerskiego wizytowali w wielu przedsiębiorstwach rodzinnych. Jedną z zaplanowanych wizyt odbyli w firmie rodzinnej Werner Kenkel w Krzycku Wielkim k. Leszna. Co wyjątkowego spotkało ich na miejscu? Czego nauczyli się podczas spotkania?
Czytaj więcej »Lifestylowe winnice – biznes i przyjemność dla przedsiębiorczych rodzin.
Winnica to marzenie biznesowe realizowane przez cierpliwych inwestorów. Owoce można zbierać w trzecim roku od nasadzenia, a rentowność niedużej, trzyhektarowej winnicy osiąga się po około dziesięciu latach. Zależy to od poziomu inwestycji, przyjętej strategii komercyjnej, a także od wielkości, trudnych do przewidzenia plonów. To jednak nie zniechęca inwestorów, którzy są …
Czytaj więcej »Złote reguły. Manager zewnętrzny w firmie rodzinnej
Firmy rodzinne rzadko z sukcesem zmieniają system zarządzania przedsiębiorstwem przez rodzinę na system zarządzania przez managera zewnętrznego. We współpracy rodziny oraz profesjonalistów spoza rodziny tkwi jednak ogromny potencjał – od jego wykorzystania zależy nie tylko ekonomiczny sukces firmy, ale i szacunek dla firmowych tradycji i trwanie rodzinnych wartości. Firma rodzinna …
Czytaj więcej »10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych
Polski biznes prywatny w tym roku świętuje 30 lat wolności gospodarczej. Narodziło się w tym czasie wiele firm rodzinnych, które są polskimi wizytówkami zarówno na rynku lokalnym jak i międzynarodowym. Jednakże wielu przedsiębiorców postawiło „na swoje” znacznie wcześniej niż po 1989 roku. Były to czasy, gdy niekoniecznie własność prywatna była dobrze odbierana. Jednakże nie poddali się i zaczęli budować swoje rodzinne dziedzictwo w czasach PRL-u. Niektórzy z nich do dziś stoją za sterami swojego przedsiębiorstwa. Na łamach magazynu Family Business. Zarządzanie Firmą Rodzinną publikujemy ranking „10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych”. W tym subiektywnym zestawieniu przedstawiamy sylwetki dziesięciu Prezesów, którzy od samego początku stoją za sterami swoich firm. Niektórzy z nich swój sukces wypracowali wraz z rodzeństwem, inni z małżonkami. Jedno jest jednak pewne: są to właściciele i prezesi firm rodzinnych, którzy od kilku dekad niestrudzenie budują wartość swojego biznesu.
Czytaj więcej »Strategia Firmy Rodzinnej: czy tzw. „dobre praktyki” są opłacalne?
Co się liczy w konkurowaniu na przepełnionych produktami i markami rynkach? – Konsekwencja i spójność planów strategicznych i operacyjnych, po drugie, umiejętność wybierania spośród cech swoich produktów czy usług tych, które warto rozwijać oraz, po trzecie, wprowadzanie innowacyjnych usprawnień, aby wyróżnić się na rynku. Innowacje, segmentacja rynku i odpowiednio dla …
Czytaj więcej »Oceanic, jako globalny gracz na rynku kosmetycznym – Dorota Soszyńska mówi – „jestem gotowa na wyzwania!”
Niejeden przedsiębiorca wystraszyłby się lub zniechęcił na myśl o konieczności ucieczki przed wojną, upaństwowieniu firmy przez władze komunistyczne, areszcie za domniemaną spekulacje, czy konieczność odbudowany marki „made in Poland”, w kraju, w którym uwolnienie gospodarcze spowodowało napływ nad Wisłę marek zagranicznych, na które masowo rzuciło się społeczeństwo, puszczając w niepamięć …
Czytaj więcej »Czy firmy rodzinne są gotowe na nadchodzącą rewolucję? IV Kongres Next Generation już 17-18 października 2019 w Poznaniu
Sukcesorzy dorastający pod czujnym okiem rodziców chcą wprowadzać do przedsiębiorstw nowatorskie rozwiązania realizując własne pomysły. Dla firm rodzinnych sukcesja oznacza niemałe zmiany. Ten złożony proces wdrażania nowego pokolenia w zarządzanie przedsiębiorstwem rodzinnym wymaga czasu, wiedzy i kompetencji. Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku Instytut Biznesu Rodzinnego 17- 18 października 2019 r. w …
Czytaj więcej »Trzy historie – trzy ścieżki rozwoju mikroprzedsiębiorstw rodzinnych
Dlaczego mimo podobnych warunków i wymagań rynku tylko niektórym firmom udaje się rozwinąć działalność, zrealizować cele rodzinne i biznesowe i wreszcie doprowadzić do sukcesji? Codzienne kontakty z firmami rodzinnymi i praktyka badawcza przedsiębiorstw rodzinnych, zwłaszcza tych najmniejszych, pozwala na obserwację procesów decyzyjnych, ich skutków oraz podejmowanych działań, przybierających różne formy, …
Czytaj więcej »Następca tronu czy sukcesor biznesu. Czy kolejność narodzin wpływa predyspozycje do roli sukcesora w firmie rodzinnej?
Przed firmami rodzinnymi stoją trzy najważniejsze wyzwania: sukcesja, sukcesja i sukcesja… W badaniu Kody Wartości ponad 80% właścicieli firm rodzinnych deklarowało chęć oddania rodzinnego biznesu w ręce dzieci. Badanie GUESSS z kolei pokazało, że znacząca większość rodziców prowadzących firmy rodzinne w Polsce posiada więcej niż jedno dziecko. Jeżeli myślimy o …
Czytaj więcej »Inteligencja emocjonalna – harmonia w relacjach i autorytet sukcesora
Wspólne rodzinne przedsięwzięcia, wspólne wakacje, święta i uroczystości – to doskonałe okazje, aby sprawdzić i kształtować w praktyce umiejętności związane z inteligencją emocjonalną i społeczną. Wszystkie te wydarzenia mogą być czasem radości, wzajemnego zrozumienia i porozumienia oraz czasem współdziałania wszystkich członków rodziny. Nabywanie umiejętności emocjonalnych zaczyna się w domu, we …
Czytaj więcej »