Strona domowa / Biznes / Akademia Sukcesora w Werner Kenkel – piękna historia o przejętej odpowiedzialności za rodzinne dziedzictwo.

Akademia Sukcesora w Werner Kenkel – piękna historia o przejętej odpowiedzialności za rodzinne dziedzictwo.

Uczestnicy Akademii Sukcesora podczas II edycji prestiżowego programu managerskiego wizytowali w wielu przedsiębiorstwach rodzinnych. Jedną z zaplanowanych wizyt odbyli w firmie rodzinnej  Werner Kenkel w Krzycku Wielkim k. Leszna. Co wyjątkowego spotkało ich na miejscu? Czego nauczyli się podczas spotkania? Rąbka tajemnicy uchylamy w dzisiejszym artykule. 

Biznes, który w 2018 roku świętował 40-lecie swojego istnienia został założony przez Wernera Kenkel w 1979 roku. Od 15 lat firma zarządzana jest przez drugie pokolenie – Adama i Damiana Kenkel, którzy z powodu nagłej choroby i śmierci ojca musieli niespodziewanie przejąć zarządzanie w firmie. Jak sami opowiedzieli podczas zjazdu Akademii, odpowiedzialność za byt kilkuset rodzin, w których często jedna lub obie osoby znajdowały zatrudnienie w firmie założonej przez ich ojca, było ogromnie trudne. W obliczu tak wielkiej zmiany i wyzwania, które przed nimi stało, bracia jednogłośnie stwierdzili, że chcą kontynuować rodzinne dziedzictwo.

Wyzwanie zbliżyło do siebie dwóch braci, którzy przez kolejnych 15 lat rozwijali firmę, która dzisiaj, w czterdziestym roku swojego istnienia zatrudnia niemal 1500 pracowników, posiada 3 zakłady produkcyjne i portfolio ponad 1000 zadowolonych klientów B2B.

Dla Adama i Damiana, a teraz także dla ich dzieci oraz pracowników to wartości takie jak nowoczesność, odpowiedzialność, partnerstwo, i rodzinność stanowią kompas w trakcie podejmowania decyzji – od operacyjnych, aż po te najważniejsze, czyli strategiczne. Właściciele podzielili się z uczestnikami Akademii Sukcesora mottem, które przyświeca im w codziennej pracy: „Nie chcemy być najwięksi, chcemy być najlepsi” – te słowa braci Kenkel idealnie wybrzmiewają w przedsiębiorstwie, gdzie zarówno pracownicy, jak i infrastruktura, park maszynowy oraz same procesy produkcyjne stanowią wzór do naśladowania w innych organizacjach.

W trakcie Wyzwania od Mentora – „Jak jubileusz firmy można przekuć na biznesowy potencjał?”, sukcesorzy pracowali nad dedykowanymi pomysłami, które zostały zaprezentowane przed zarządem firmy.  Zwieńczeniem pierwszego dnia Akademii Sukcesora był wykład Romana Wieczorka, doradcy zarządu firmy Werner Kenkel, który wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w pracy w globalnych firmach przedstawił przed jakimi wyzwaniami stoi dzisiejszy świat. Drugi dzień zjazdu poświęcony został tematowi inteligencji emocjonalnej i roli sukcesora w rodzinie i firmie, w trakcie którego sukcesorzy wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez wybitnego psychologia, trenera biznesu i coacha Wiesławę Machalicę, eksperta Instytutu Biznesu Rodzinnego. Zajęcia zawierały elementy psychodramy, inscenizowanych scenek i wystąpień publicznych; warsztat pt. „Samoocena i wzmacnianie poczucia własnej wartości, zdecydowania i stanowczości przy jednoczesnym rozumieniu emocji i zachowań innych osób”, miał na celu wypracowanie u sukcesorów mechanizmów zrozumienia siebie i pracy nad rozwojem emocjonalnym. Ostatnia część warsztatów dedykowana stworzeniu narzędzi radzenia sobie z  zachowaniami trudnych osób z rodziny i firmy, przyniosła nowe umiejętności obchodzenia się z zarzutami, krytyką i poczuciem winy, ale również z pochwałami.

Dwa dni spędzone w firmie Werner Kenkel były czasem niezwykle wzmożonej kreatywnej pracy oraz wartościowego wysiłku. Dzięki wspaniałej atmosferze, poczuciu wspólnoty oraz bliskości, zapewnionej uczestnikom przez drugie, trzecie jak i czwarte pokolenie rodziny Kenkel, wyniesione lekcje stały się wyjątkową inspiracją.

Jeżeli chciałbyś przygotować się do zarządzania przedsiębiorstwem rodzinnym pod okiem doświadczonych Właścicieli i ekspertów dołącz do uczestników III edycji Akademii Sukcesora. Rekrutacja na 9-miesięczny program managerski 2020 już trwa!

Więcej informacji o Akademii oraz rejestrację znajdziesz tutaj: www.akademiasukcesora.pl

 

O Karolina Rewolte

Avatar

Zobacz również

Rodzinność jako wyróżnik na rynku

Wiele firm rodzinnych zadaje sobie pytanie, czy ich marka powinna podkreślać zaangażowanie rodziny w biznes. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.