W bardzo ciekawym opracowaniu firmy Deloitte w związku z COVID-19, zatytułowanym „The heart of resilient leadership”, które możemy tłumaczyć jako „Serce silnego przywództwa”, pierwsze zalecenie kierowane do liderów brzmi: „Zamodeluj prosto z serca … i z głową”.
Czytaj więcej »Wirtualny kurs Zarządzanie Firmą Rodzinną
Wciąż powtarzamy: „firmy rodzinne są wyjątkowe”. Czy faktycznie? Czy jest to tylko utarty już, nic nieznaczący frazes? Na czym polega ta enigmatyczna wyjątkowość? Zapraszamy Cię w podróż do świata rodzinności już po raz kolejny – tym razem w nowej, wirtualnej odsłonie
Czytaj więcej »WSPARCIE FIRM RODZINNYCH TERAZ TAKŻE ONLINE! Umów się na konsultacje z ekspertami Instytutu Biznesu Rodzinnego!
Nowa trudna sytuacja powoduje, że pojawia się całe mnóstwo pytań! Jak sobie poradzić ze zmieniającą się rzeczywistością? Jak zachowując wartości rodzinne podejmować trudne decyzje? Jak właściwie komunikować się z pracownikami, którzy również odczuwają lęk? Jak przekazać trudne informacje? Jakie decyzje dobre są teraz dla naszej rodziny? Dla firmy? Na pewno widzisz nowe wyzwania, które pojawiły się w czasach pandemii. A może także nowe szanse?
Czytaj więcej »Teatr ONLINE w Twoim domu Spektakl performatywny ,,W rodzinnym zwierciadle – porozmawiajmy o sukcesji’’
Instytut Biznesu Rodzinnego wychodząc naprzeciw pojawiającym się wyzwaniom przenosi teatralny spektakl do Państwa domów. Dzięki ponad godzinnemu nagraniu łączymy biznes rodzinny z kulturą. Współpracując z profesjonalnymi aktorami m.in. poznańskich teatrów, udało nam się stworzyć spektakl o skomplikowanych relacjach firmowo-rodzinnych.
Czytaj więcej »Szacunek dla siebie, szacunek dla innych, odpowiedzialność za swoje czyny – za tymi trzema rzeczami podążaj. ~Dalajlama
W dzisiejszym dynamicznie zmieniajacym się świecie, zmieniajacym się niekoniecznie zawsze w dobrym kierunku, słowa wypowiedziane przez Dalajlamę nabierają szczególnego znaczenia. Odpowiedzialność tak dotyczy zarówno osob jak i instytucji, w tym również biznesu. Temat odpowiedzialności społecznej biznesu coraz częściej wkracza „ na salony“. Zagadnienia związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR) zyskują nie tylko na popularności jako skuteczne narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw ale przede wszystkim na ważności z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju gospodarek i społeczeństw.
Czytaj więcej »Najlepsi fachowcy pochodzą z Polski
Organiczny rozwój Sanplast i akwizycje rodziny Podrazów – od małej firmy rodzinnej do globalnego lidera
Czytaj więcej »Kobieta, która zbudowała autorytet w męskiej branży. Barbara Woźniak – liderka z charyzmą
“Byliśmy, jesteśmy i będziemy firmą rodzinną”. To słowa, których śmiało można użyć w opisie firmy rodzinnej Fermy Drobiu Woźniak, którą od lat zarządza rodzina Woźniaków. Barbara, synowa Zbigniewa Woźniaka, choć została rzucona na głęboką wodę, wykorzystała swój potencjał charakteru i osobowość by pomóc firmie stać się polskim liderem branży.
Czytaj więcej »Ultramaratończyk biznesu – zbudował firmę z klocków, które są wizytówką Polski na całym świecie
Pierwsze kroki w biznesie stawiał prowadząc obwoźną dystrybucję automatów do gier. Za zarobione na pierwszej maszynie pieniądze kupił drugą i tak zaczęła się jego biznesowa przygoda, w głąb której coraz odważniej stawiał kolejne kroki.
Czytaj więcej »Odpowiedzialni od pokoleń, czyli jak firmy rodzinne zmieniają świat
Społeczna odpowiedzialność jako istotna wartość firm rodzinnych? Tak i to od pokoleń! Prawdopodobnie w większości społeczeństw rodzina jest podstawową jednostką służącą przekazywaniu wartości następnym pokoleniom. Najczęściej ten naturalny proces zachodzi poprzez wychowanie, przekaz, przykład oraz zapewnienie warunków do rozwoju fizycznego, emocjonalnego i duchowego.
Czytaj więcej »Moc z kiełków – czempion na drodze do podboju Europy
Dorastała u boku ojca-wizjonera, który pozytywnie zaraził ją swoim wartościami i myśleniem, które o lata świetlne wyprzedzały aktualne trendy w odżywianiu. Naturalne produkty, transparentność marki, która sygnowana jest nazwiskiem jej rodziny od kilkudziesięciu lat. W rozwój firmy zaangażowana jest wspólnie z mężem, a jako mama pełnych energii trójki młodych chłopców, utrzymuje balans życia rodzinnego i firmowego. Stoi murem za misją swojej firmy, która pozwala Polakom mieć dostęp do zdrowej żywności.
Czytaj więcej »