Strona domowa / Firmy Rodzinne / Wirtualny kurs Zarządzanie Firmą Rodzinną

Wirtualny kurs Zarządzanie Firmą Rodzinną

Wciąż powtarzamy: „firmy rodzinne są wyjątkowe”. Czy faktycznie? Czy jest to tylko utarty już, nic nieznaczący frazes? Na czym polega ta enigmatyczna wyjątkowość? Zapraszamy Cię w podróż do świata rodzinności już po raz kolejny – tym razem w nowej, wirtualnej odsłonie.

Wielokrotnie przeprowadzaliśmy badania dotyczące przedsiębiorstw rodzinnych: ich specyfiki, relacji z pracownikami, czy wpływu na naszą gospodarkę. Nie tylko badamy, obserwujemy, ale i pracujemy z firmami rodzinnymi. Zebraliśmy grono wspaniałych partnerów i ekspertów, którzy na wielu płaszczyznach wspierają przedsiębiorców.

Dziś, trochę w odpowiedzi na zaskakującą nas rzeczywistość, prezentujemy nasz najnowszy pomysł na Twój krok rozwojowy. Dostosowując się do dynamicznego otoczenia przenieśliśmy się z naszego warsztatowego poletka, spotkań i dyskusji do świata wirtualnego: przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy kurs on-line „Zarządzanie Firmą Rodzinną”.

Dużym wyzwaniem jest stworzenie internetowego kursu, który będzie proponował coś więcej niż zbiór definicji i regułek. Opracowaliśmy materiał bogaty w bardzo różnorodne treści i formy. W trakcie kursu będziesz mógł skorzystać z:

  • Profesjonalnej prezentacji merytorycznej;
  • Teoretycznego wprowadzenia do tematu – fragmentów książek i publikacji;
  • Studium przypadków – zarówno polskich jak i zagranicznych firm rodzinnych;
  • Zestawu artykułów merytorycznych ze świata przedsiębiorczości rodzinnej;
  • Materiałów wideo – wywiadów, filmów i wystąpień właścicieli firm rodzinnych oraz ekspertów z dziedziny przedsiębiorczości rodzinnej;
  • Podcastów i słuchowisk uzupełniających poszczególne tematy;
  • Zadań do samodzielnej pracy.

Jesteś ciekaw, kto za tym stoi? Oczywiście sam kurs stworzony został pod czujnym okiem Prezes Instytutu dr Adrianny Lewandowskiej, co z pewnością już gwarantuje Tobie wysoką jakość merytoryczną treści. Sama dr Adrianna Lewandowska przedstawia autorską metodykę „kropki i kreski”, która pomaga zrozumieć sens strategii międzygeneracyjnej. Mieliśmy przyjemność skorzystać z wiedzy i doświadczeń ekspertów Instytutu Biznesu Rodzinnego, utytułowanych z obszaru family business profesorów, a także samych przedsiębiorców rodzinnych.

Na naszym kursie będziesz miał okazję na wirtualne spotkanie m. in. z:

  • Ewaldem Rabenem – CEO Raben Group, Zbigniewem Leszkiem – Prezesem LECHPOLu, Przemysławem Lutkiewiczem – Wiceprezesem LPP i Krzysztofem Madelskim – Współwłaścicielem YES Biżuteria, którzy wprowadzą Cię w świat rodzinności, opowiadając podczas panelu dyskusyjnego na temat istoty funkcjonowania firm rodzinnych;
  • Witoldem Orłowskim, głównym ekonomistą PwC, prof. Janem Klimkiem z SGH oraz prof. Aleksandrem Surdei z UE w Krakowie, którzy dokonają diagnozy i analizy czynników wpływających na działania firm rodzinnych;
  • Bogusławem i Mateuszem KowalskimGRAAL, Adrianem i Arturem MajsterkiemA&A i Pauliną Żurowską-Wrzesińską, którzy opowiedzą o perspektywie sukcesora w firmie rodzinnej.

A to dopiero początek poruszanych tematów i wspaniałych nazwisk, które będą towarzyszyć Ci podczas kursu! ”Zarządzanie Firmą Rodzinną” składa się z czterech modułów tematycznych:

  1. Firmy rodzinne jako fundament gospodarki. Specyfika firm rodzinnych

Podczas którego dowiesz się, dlaczego firmy rodzinne mają szczególne znaczenie dla gospodarki, oraz czy nasze stereotypowe myślenie o firmach rodzinnych jest słuszne – a jeśli nie – dlaczego!

  1. Różnice w zarządzaniu firmach rodzinnych vs nierodzinnych

Podczas którego dowiesz się, czym jest paradoks systemu rodzinnego i firmowego, a także jakie czynniki mogą mieć wpływ na niepowodzenie firmy nierodzinnej, a jakie na rodzinnej

  1. Sukcesja w firmie rodzinnej

Podczas którego dowiesz się, jakie kluczowe obawy i nadzieje wiążą się ze zmianą pokoleniową u nestora i sukcesora, oraz dlaczego cały proces, aby był odpowiedzialnie przeprowadzony, wymaga czasu na przygotowanie wszystkich interesariuszy (nestor, sukcesor, rodzina biznesowa, pracownicy).

  1. Strategia właścicielska

Podczas którego dowiesz się, jakie i jak postawione cele mogą wpłynąć na firmę rodzinną, jak przebiega proces decyzyjny w firmie i rodzinie, co składa się na kompletną strategię firmy rodzinnej.

Jak sam widzisz, tematyka jest obszerna. Będzie wymagać od Ciebie skupienia i dużo pracy własnej, jednak jak wiesz, inwestycja w siebie i swój rozwój zawsze popłaca!

Jeśli jesteś właścicielem firmy rodzinnej, sukcesorką lub sukcesorem, albo pracownikiem firmy rodzinnej – ten kurs z pewnością będzie dla Ciebie przydatny i nie tylko dostarczy Ci dawkę solidnej wiedzy, ale również skłoni do refleksji na temat Twojej roli w całej tej rodzinno-biznesowej układance.

Podążając za słowami dr Adrianny Lewandowskiej: dla firm rodzinnych, które mają ambicję trwać przez pokolenia, inspirować następców do aktywnego włączania się w życie firmy, znalezienie wspólnej idei, wspólnego „dlaczego”, ma znaczenie egzystencjonalne. To pytanie o sens, tożsamość, misję, wspólną ideę. [Family Business, Art. Nr 2019/1-03/01] – pragniemy poprzez ten kurs nieco przybliżyć Cię do odpowiedzi na to ważne pytanie: DLACZEGO?

Kurs dostępny jest na specjalnej platformie internetowej: akademia.ibrpolska.pl

Po jego ukończeniu otrzymasz imienny certyfikat.

Zachęcamy również do zapoznania się ze szczegółami dostępnymi w prezentacji wprowadzającej (tutaj)!

 

Spotkajmy się w naszej wirtualnej Akademii Instytutu Biznesu Rodzinnego!
Zapiszy trwają: www.akademia.ibrpolska.pl

 

O Zofia Skotnicka

Zofia Skotnicka
Absolwentka Inżynierii Zarządzania na Politechnice Poznańskiej, pracownik Instytutu Biznesu Rodzinnego. Interesuje się zagadnieniami z obszaru struktur organizacyjnych i strategii marketingowych przedsiębiorstw.

Zobacz również

Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje!

Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje! Do tej pory jak skarb przechowuję wizytówkę mojego …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.