Strona domowa / Strategia (strona 4)

Strategia

Oliwienie trybów relacji w biznesie

Oliwienie trybów relacji w biznesie

Uzasadnienie działalności biznesowej wyrażone jest w misji. Ta zaś znajduje odzwierciedlenie w strategii marki. Marka z kolei niesie obietnicę zaspokojenia pragnień i dążeń. Wszystko to sprowadza się do podstawowej funkcji – uwiarygodnienia biznesu poprzez naturalną i szczerą komunikację. Zakłócenia spójności skutkują nieprzyswajalnością komunikatów. Błędy niespójności czy brak konsekwencji mogą zacząć …

Czytaj więcej »

Największa polska firma bukmacherska – Wywiad do magazynu Family Business

Największa polska firma bukmacherska - Wywiad do magazynu Family Business

Od początku w STS otrzymał dużą lekcję pokory i zarządzania biznesem, co procentuje każdego dnia. Jest optymistą i nie rozpamiętuje porażek. Choć osiągnął już naprawdę wiele, to cały czas czuje, że może więcej – i tak definiuje swój największy sukces. O wyzwaniach związanych z wejściem w buty rodzica, sukcesji, planach …

Czytaj więcej »

Fundacje rodziny Meyer

Fundacje rodziny Meyer

Rodzina Meyer zajmuje się budowaniem statków od 221 lat. Sukces rodzinnej firmy od samego początku opierał się na strategii długoterminowej, w której dbano o rozwój technologiczny, poszerzanie kompetencji pracowników oraz reinwestowanie zysków. Podstawą sukcesu firmy jest jej stabilna struktura własnościowa. Mając na celu zapewnienie stabilności również w przyszłości, właściciele zdecydowali …

Czytaj więcej »

Heineken udowadnia, że siła tkwi w rodzinie!

Heineken udowadnia, że siła tkwi w rodzinie!

Rodzina Heineken kontroluje jedną z najważniejszych grup branży browarniczej na świecie. Heineken został utworzony w 1864 roku przez Gerarda Adriaana Heinekena, który kupił browar w Amsterdamie. Od samego początku założycielem firmy kierowały dwie siły: wzrost i internacjonalizacja oraz jakość i innowacja. W roku 1873 Heineken przejął browary Orangeboon i wybudował …

Czytaj więcej »

Innowacja z zewnątrz, czyli o współpracy firmy rodzinnej z naukowcami

Innowacja z zewnątrz, czyli o współpracy firmy rodzinnej z naukowcami

W dzisiejszej gospodarce innowacyjność jest istotnym źródłem przewagi konkurencyjnej. Wymuszają ją zarówno zmiany na rynku, jak i zmiany otoczenia biznesowego. Na przykład rozwój Internetu zmienił sposób sprzedawania towarów i usług, pozyskiwania dostawców czy negocjowania umów. W chwili obecnej stoimy u progu tak zwanej rewolucji 4.0, czyli zanikania barier między maszynami …

Czytaj więcej »

Budowanie kolekcji sztuki jako działanie CSR – aspekty podatkowe i strategiczne

Budowanie kolekcji sztuki jako działanie CSR - aspekty podatkowe i strategiczne

Są dwie możliwości inwestowania w sztukę przez biznes – bezpośrednio przez firmę lub poprzez powołaną przez tę firmę fundację. W pierwszym przypadku firma zgodnie ze swoją strategią dokonuje różnych wydatków i inwestycji na rynku sztuki, a w drugim przypadku to fundacja bezpośrednio zajmuje się operacjami rynkowymi ze środków, które pozyska …

Czytaj więcej »

Firma z branży oświetleniowej i wartości zapisane w jej DNA

Firma z branży oświetleniowej i wartości zapisane w jej DNA

Biznes na całym świecie nieustannie zmienia się i ewoluuje składając hołd coraz to nowszym koncepcjom sukcesu. To, jaką drogę do celu obierają poszczególne organizacje zależy od bardzo wielu czynników: od charakterystyki branży i poszczególnych rynków, od kultury organizacyjnej i stylu przywództwa, od wyznaczonych celów czy wreszcie od tego, jakie są …

Czytaj więcej »

Strategia oparta na wartościach – strategia sukcesu

Strategia oparta na wartościach – strategia sukcesu

Pytanie o wartości jest tym, co w większości firm rodzinnych rozpoczyna prace nad zintegrowaną strategią rozwoju biznesu rodzinnego. Wartości, którymi kierują się założyciele, ich dzieci i członkowie rodziny wpływają na wartości firmowe. To od nich zależy tożsamość firmy rodzinnej oraz fundamenty działań biznesowych. Może zająć trochę czasu, zanim rozpoznane zostaną …

Czytaj więcej »

Sukcesja i rebranding rodzinnego biznesu cukierniczego

Sukcesja i rebranding rodzinnego biznesu cukierniczego

Miejsc, w których można zjeść naprawdę smakowite ciastko, nie jest dużo. Dlatego szczególnie przyciągają te, w których w proces produkcji wkłada się również serce i dodaje do tego pewną życiową filozofię – miłośnicy słodyczy szczególnie cenią takie receptury. O tym, czym powinno być współczesne szlachetne rzemiosło, opowiada Albert Judycki, współwłaściciel …

Czytaj więcej »

Wyrzeczenia i radość z nagrody (długowieczności)

Wyrzeczenia i radość z nagrody (długowieczności)

Wyrzeczenie jest silnie związane z celem, dla którego je podejmujemy. To refleksja związana również z rodziną. Wyrzeczenie i cel są nierozerwalne. Świadomie rezygnując z czegoś zakładamy, że cel, jaki chcemy osiągnąć przewyższa krótkoterminowe korzyści. Zarządzając firmą rodzinną na przełomie pokoleń trzeba umieć wyrzec się egocentrycznego podejścia skoncentrowanego na sobie na …

Czytaj więcej »