Strona domowa / Bez kategorii (strona 3)

Bez kategorii

Sukces rodziny Ritter – czekoladowy biznes od pokoleń

Sukces rodziny Ritter – czekoladowy biznes od pokoleń

Znane na całym świecie czekoladki Ritter Sport wyróżniają się do dziś niepowtarzalną wysoką jakością czekolady, różnorodnymi smakami prezentowanymi w kolorowych opakowaniach oraz nietuzinkowym kształtem niespotykanym pośród innych producentów czekolady: słynnymi kwadratami. W czyjej głowie narodził się pomysł na tak unikatowy produkt na rynku pełnym konkurencji? Jak ta niezwykła firma rodzinna …

Czytaj więcej »

Sukcesorzy nie rodzą się liderami – muszą nauczyć się przywództwa

Sukcesorzy nie rodzą się liderami – muszą nauczyć się przywództwa

Jak powiedział John F. Kennedy: „Przywództwo i uczenie się są sobie niezbędne”. Nie wystarczy więc urodzić się w rodzinie przedsiębiorców, by wiedzieć, jak poprowadzić przekazaną przez rodziców firmę. Aby móc odważnie wyznaczać strategię po zakończeniu procesu sukcesji, ciesząc się przy tym akceptacją oraz zaufaniem zespołów budujących przedsiębiorstwo, trzeba wcześniej zdobyć …

Czytaj więcej »

NextG – Sukcesorzy spotkali się w Poznaniu

NextG - Sukcesorzy spotkali się w Poznaniu

W Poznaniu spotkało się młode pokolenie polskiego sukcesorów biznesu rodzinnego. II Ogólnopolski Kongres Next Generation (www.nextg.pl), który odbył się w terminie 19-20 października. W wydarzeniu wzięło udział ponad 200 przedstawicieli młodego pokolenia polskiego biznesu, które w przyszłości przejmie w pełni odpowiedzialność za przyszłość firm rodzinnych prowadzonych obecnie przez swoich rodziców. …

Czytaj więcej »

Nawet jeden samochód to flota – zarządzaj, by nie stracić

Nawet jeden samochód to flota – zarządzaj, by nie stracić

Dla mniejszych firm rodzinnych jeden lub kilka pojazdów to często jedyne posiadane aktywa. I nie ma znaczenia, czy są one własnością firmy czy są finansowane leasingiem. Samochody są niezbędne w praktycznie każdej działalności. Niejednokrotnie pełnią funkcję biura, pozwalają dotrzeć do klienta lub zawieźć towar do kontrahenta. Dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie …

Czytaj więcej »

Identyfikacja obowiązku dokumentacyjnego w cenach transferowych

Identyfikacja obowiązku dokumentacyjnego w cenach transferowych

Grupowanie oraz ustalenie łącznej wartości transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi jest jednym z bardziej zagadkowych i niesprecyzowanych zagadnień dotyczących cen transferowych, a mnogość występujących stanowisk organów i sądów powoduje jeszcze większe wątpliwości. Przedstawione zagadnienie dotyka również firm rodzinnych i jest kluczowym problemem ze względu na mnogość występujących powiązań osobowych. Dzień 1 …

Czytaj więcej »

Strategie rozwoju w warunkach gospodarki wolnorynkowej

Strategie rozwoju w warunkach gospodarki wolnorynkowej

Wzrost wewnętrzny, a zewnętrzny Przedsiębiorstwa działające w warunkach gospodarki wolnorynkowej muszą nieustannie planować i wdrażać strategie rozwoju. Intensywna konkurencja sprawia, iż warunkiem niezbędnym do przetrwania przedsiębiorstw staje się ciągły rozwój oraz dostosowywanie do nieustannie zmieniającego się otoczenia. Długoterminowy cel przedsiębiorstw, czyli wzrost ich wartości, można w zależności od obranej strategii, …

Czytaj więcej »

Wiceprezes Samsung Electronics zamieszany w aferę korupcyjną

Wiceprezes Samsung Electronics zamieszany w aferę korupcyjną

Nad Samsungiem zebrały się czarne chmury. Wiceprezes Lee Jae-yong oskarżany jest o przekazanie 36 mln dolarów łapówki. Pieniądze, miały ułatwić jego firmie połączenie dwóch filii, co nie spotkało się z aprobatą akcjonariuszy jednej z nich. W sprawę zamieszana jest także prezydent Korei Południowej Park Geun-hye oraz jej najbliższa przyjaciółka Choi …

Czytaj więcej »

Najbardziej widzialny człowiek w sieci

Najbardziej widzialny człowiek w sieci

Mateusz Zyguła to jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci świata reklamy on-line.  Jego rodzice na początku lat 90. rozpoczęli działalność w branży mięsnej. Obecnie spółka Grzegorz Zyguła i Synowie zatrudnia ponad 1200 osób i nadal się rozwija. Atmosfera przedsiębiorczej działalności rodziców zakorzeniła żyłkę do interesów w małym chłopcu. Nie chciał on jednak …

Czytaj więcej »