– Mówi się, że firmy rodzinne mają trzy największe wyzwania: to sukcesja, sukcesja i… sukcesja – mówi dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. – Co jednak, gdy firma i rodzina przygotowują się do tej zmiany nie po raz pierwszy, drugi czy trzeci, ale… po raz czterdziesty szósty? Tego podczas II edycji Family Business Week dowiemy się od Rodziny Hoshi z Japonii – właścicieli najstarszej firmy rodzinnej na świecie, po raz pierwszy w prelekcji w Europie!
Już po raz drugi rodziny biznesowe z Polski i zza granicy spotkają się online – w dniach 24 – 28 maja zapraszamy na Family Business Week. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania jest Global Business _Local Family – zrównoważony rozwój w nieoczywistych, trudnych czasach. Tak ważny teraz, ponieważ, jak mówi dr Adrianna Lewandowska: Żadna inna forma przedsiębiorczości nie jest tak silnie zakotwiczona w społeczeństwie. Typowa dla przedsiębiorstw rodzinnych triada, na którą składają się sukces ekonomiczny, odpowiedzialność społeczna oraz lokalny patriotyzm, sprawia, że rodzinny biznes ma niepowtarzalną kulturę organizacyjną z bardziej humanistycznym, opartym na wartościach wymiarze.
Family Business Week to pięć dni spotkań online, pełnych merytoryki, emocji oraz wzajemnej interakcji i wymiany doświadczeń. Najlepsi eksperci z całego świata podzielą się swoim doświadczeniem, wsparciem oraz dobrymi praktykami zarówno dla biznesu, jak i dla rodziny. Najciekawsi przedsiębiorcy z całego świata pokażą, jak radzą sobie w codziennych wyzwaniach na drodze do długowieczności.
Program codziennych spotkań został zaprojektowany w oparciu o potrzeby i oczekiwania rodzin biznesowych, które niejednokrotnie stają obecnie przed wyzwaniami i trudnościami związanymi z aktualną sytuacją. Każdy z dni Family Business Week będzie związany z jednym z pięciu kluczowych obszarów: wiedzy, władzy, własności, wartości i wizji, o które powinna dbać każda rodzina biznesowa, której zależy na długowieczności.
Od rana zaplanowane są prelekcje eksperckie oraz spotkania w właścicielami wspaniałych firm rodzinnych z całego świata. Prelekcje wygłoszą uznani zagraniczni eksperci, działający w różnych obszarach firm rodzinnych, m.in. Rania Labaki, Susanne Bransgrove czy Guillermo Salazar. Uczestnicy Family Business Week będą mogli poznać czołowych liderów przedsiębiorczości rodzinnej, z firm takich jak: D’Addario & Company, Inc. – największego i najstarszego producenta oraz dystrybutora akcesoriów muzycznych, Grönlunds Plåt AB – nowoczesnego szwedzkiego przedsiębiorstwa, które istnieje na rynku prawie 150 lat i zajmuje się obróbką blachy. Natomiast na wieczorach eksperckich pojawią się polscy specjaliści z obszarów firm rodzinnych, m.in.: dr Adrianna Lewandowska, Roman Wieczorek, Szef Zespołu Ekspertów Instytutu Biznesu Rodzinnego czy prof. Maciej Stradomski, Przewodniczący Rady Programowej Instytutu.
Natomiast w godzinach wieczornych odbędą się wieczory eksperckie, podczas których eksperci wezmą pod lupę bieżące wydarzenia w świecie biznesu i rodziny. Podsumują dzień, omówią najciekawsze tezy, porozmawiają o trendach, o wyzwaniach i rozwiązaniach.
To już druga edycja Family Business Week organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego dla właścicieli firm rodzinnych, sukcesorów lub sukcesorek, członków rodzin biznesowych i managerów pracujących w firmach rodzinnych.
Pełen program, informacje o prelegentach oraz rejestracja na stronie www.familybusinessweek.pl.
Zobacz, jak było rok temu: