Wypracowanie fundacji rodzinnej może zwiększyć szanse firmy na bezpieczny transfer biznesu do następnego pokolenia, a także poprawę zakresu i jasności relacji, zarówno w sferze firmowej, jak i rodzinnej. Ustawa o fundacji rodzinnej ma z zasady regulować bowiem wszystkie te kwestie, które przenikają się na styku biznesu i rodziny. Jak mówi …
Czytaj więcej »Możliwości finansowania typu private debt w firmach rodzinnych
We wtorek, 17 maja o godzinie 15:00 odbędzie się webinarium, podczas którego podzielą się Państwo swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie finansowania przedsiębiorstw w formule private debt. Na początek bardzo proszę przybliżyć naszym Czytelnikom, czym zajmuje się firma CVI. Magdalena Śniegocka: CVI to niezależna firma inwestycyjna obecna na rynku …
Czytaj więcej »Nowy kierunek studiów MBA dla zarządzających w firmie rodzinnej
Transformacja pokoleniowa oraz przemiany społeczne i gospodarcze stawiają nowe wyzwania przed współczesnymi przywódcami. Dlatego Wyższa Szkoła Humanitas w partnerstwie z Instytutem Biznesu Rodzinnego na początku 2023 roku uruchamia nowy kierunek studiów: Master of Business Administration dla zarządzających w firmie rodzinnej. – Po okresie gospodarki scentralizowanej w Polsce rozwinęły się firmy, …
Czytaj więcej »Spotkajmy się na Europejskim Kongresie Gospodarczym
Czas generacyjnej zmiany – narastający problem „firm osieroconych” w Polsce i Europie? Jaki jest katalog przeszkód w dziedziczeniu familijnych przedsiębiorstw? Sposoby na skuteczną sukcesję to…? Kultura korporacyjna, a wartości rodzinnego biznesu. Ustawa o fundacjach rodzinnych – krok we właściwym kierunku? Jak Skutki pandemii, wpływają na proces dziedziczenia. Na powyższe …
Czytaj więcej »Fundacja rodzinna. Czy wiesz już o niej wszystko?
Fundacje rodzinne – o tym słyszymy coraz częściej! Pojawiają się coraz większe nadzieje, że ta forma zarządzania majątkiem zostanie niedługo wprowadzona do porządku prawnego w Polsce. Zachęcamy do przeczytania artykułu dr Adrianny Lewandowskiej, dr hab. Jacka Lipca oraz dr Miłosza Kłosowiaka.
Czytaj więcej »Rodzinność jako wyróżnik na rynku
Wiele firm rodzinnych zadaje sobie pytanie, czy ich marka powinna podkreślać zaangażowanie rodziny w biznes. Isabel Botero i Tomasz Fediuk w opublikowanym w FFI Practitioner i udostępnionym Instytutowi Biznesu Rodzinnego artykule omawiają zarówno opcje za, jak i przeciw, skupiając się na trzech głównych obszarach brandingu firm rodzinnych. Zarówno Isabel, jak …
Czytaj więcej »Historia, która brzmi jak bajka – najstarsza firma rodzinna świata na Family Business Week (24-28 maja 2021)!
W Japonii krąży opowieść o tym, jak wielki buddyjski nauczyciel – Taicho Daishi – wspiął się na górę Hakusan w pobliżu wsi Awazu. Gdy odpoczywał po ciężkiej wędrówce, ukazał mu się we śnie bóg góry i powiedział, że w leżącej nieopodal wiosce Awazu znajdują się podziemne gorące źródła. Wierzenia podają, …
Czytaj więcej »GLOBAL BUSINESS_LOCAL FAMILY – wyzwania firm rodzinnych na drodze do długowieczności podczas Family Business Week
Mówi się, że firmy rodzinne mają trzy największe wyzwania: to sukcesja, sukcesja i… sukcesja – mówi dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. – Co jednak, gdy firma i rodzina przygotowują się do tej zmiany nie po raz pierwszy, drugi czy trzeci, ale… po raz czterdziesty szósty? Tego podczas II edycji Family Business Week dowiemy się od Rodziny Hoshi z Japonii – właścicieli najstarszej firmy rodzinnej na świecie, po raz pierwszy w prelekcji w Europie!
Czytaj więcej »Sztuka Konwersacji Między Pokoleniami. CZĘŚĆ 3 konsorcjum kuzynów, „Drugi rozmówca”
W pierwszym artykule z tej serii opisujemy, że jednym z głównych celów pracy z firmą rodzinną lub w firmie jest pomoc w tworzeniu warunków umożliwiających efektywną komunikację między przywódcami dzisiaj i jutro. W naszym studium przypadku spadkobiercy drugiego pokolenia imperium dystrybucji żywności w całym kraju, bracia Woods*, stoją w obliczu kryzysu związanego z przekazaniem ich wspólnego dziedzictwa następnemu pokoleniu (które do tej pory nie okazywało zainteresowania udziałem w firmie), zdecydowali się zabrać do pracy i zaplanować organizację sukcesji.
Czytaj więcej »Sztuka Konwersacji Między Pokoleniami – część 2. Przedstawiamy “Pierwszego Rozmówcę” – pokolenie rodzica
Musisz uważać nie tylko na to, co wszyscy mówią, ale także na to, jakie są ich uczucia i dlaczego ich doświadczają. Marek Tulliusz Cyceron Przeczytaj część 1 publikacji tutaj Bracia Woods*, spadkobiercy drugiego pokolenia imperium dystrybucji żywności w całym kraju, stanęli w obliczu pierwszego kryzysu związanego z przekazaniem wspólnego dziedzictwa …
Czytaj więcej »