Od początku w STS otrzymał dużą lekcję pokory i zarządzania biznesem, co procentuje każdego dnia. Jest optymistą i nie rozpamiętuje porażek. Choć osiągnął już naprawdę wiele, to cały czas czuje, że może więcej – i tak definiuje swój największy sukces. O wyzwaniach związanych z wejściem w buty rodzica, sukcesji, planach …
Czytaj więcej »Fundacje rodziny Meyer
Rodzina Meyer zajmuje się budowaniem statków od 221 lat. Sukces rodzinnej firmy od samego początku opierał się na strategii długoterminowej, w której dbano o rozwój technologiczny, poszerzanie kompetencji pracowników oraz reinwestowanie zysków. Podstawą sukcesu firmy jest jej stabilna struktura własnościowa. Mając na celu zapewnienie stabilności również w przyszłości, właściciele zdecydowali …
Czytaj więcej »Heineken udowadnia, że siła tkwi w rodzinie!
Rodzina Heineken kontroluje jedną z najważniejszych grup branży browarniczej na świecie. Heineken został utworzony w 1864 roku przez Gerarda Adriaana Heinekena, który kupił browar w Amsterdamie. Od samego początku założycielem firmy kierowały dwie siły: wzrost i internacjonalizacja oraz jakość i innowacja. W roku 1873 Heineken przejął browary Orangeboon i wybudował …
Czytaj więcej »Złotego Graala znajdziesz w Polsce. Jak Bogusław Kowalski stworzył europejskiego lidera konserw
Bogusław Kowalski rozpoczynał od małego sklepu w Wejherowie wykorzystując szansę, jaką dał polskiemu biznesowi prywatnemu wolny rynek na początku lat 90. Podczas gdy większość konsumowała zyski w czasach, gdy sprzedać i kupić można było wszystko, on większość reinwestował. Nie bał się podjąć ryzyka wejścia na GPW, by prześcignąć konkurencję. Nie …
Czytaj więcej »Budowanie kolekcji sztuki jako działanie CSR – aspekty podatkowe i strategiczne
Są dwie możliwości inwestowania w sztukę przez biznes – bezpośrednio przez firmę lub poprzez powołaną przez tę firmę fundację. W pierwszym przypadku firma zgodnie ze swoją strategią dokonuje różnych wydatków i inwestycji na rynku sztuki, a w drugim przypadku to fundacja bezpośrednio zajmuje się operacjami rynkowymi ze środków, które pozyska …
Czytaj więcej »Firma z branży oświetleniowej i wartości zapisane w jej DNA
Biznes na całym świecie nieustannie zmienia się i ewoluuje składając hołd coraz to nowszym koncepcjom sukcesu. To, jaką drogę do celu obierają poszczególne organizacje zależy od bardzo wielu czynników: od charakterystyki branży i poszczególnych rynków, od kultury organizacyjnej i stylu przywództwa, od wyznaczonych celów czy wreszcie od tego, jakie są …
Czytaj więcej »Strategia oparta na wartościach – strategia sukcesu
Pytanie o wartości jest tym, co w większości firm rodzinnych rozpoczyna prace nad zintegrowaną strategią rozwoju biznesu rodzinnego. Wartości, którymi kierują się założyciele, ich dzieci i członkowie rodziny wpływają na wartości firmowe. To od nich zależy tożsamość firmy rodzinnej oraz fundamenty działań biznesowych. Może zająć trochę czasu, zanim rozpoznane zostaną …
Czytaj więcej »Sukcesja i rebranding rodzinnego biznesu cukierniczego
Miejsc, w których można zjeść naprawdę smakowite ciastko, nie jest dużo. Dlatego szczególnie przyciągają te, w których w proces produkcji wkłada się również serce i dodaje do tego pewną życiową filozofię – miłośnicy słodyczy szczególnie cenią takie receptury. O tym, czym powinno być współczesne szlachetne rzemiosło, opowiada Albert Judycki, współwłaściciel …
Czytaj więcej »Wyrzeczenia i radość z nagrody (długowieczności)
Wyrzeczenie jest silnie związane z celem, dla którego je podejmujemy. To refleksja związana również z rodziną. Wyrzeczenie i cel są nierozerwalne. Świadomie rezygnując z czegoś zakładamy, że cel, jaki chcemy osiągnąć przewyższa krótkoterminowe korzyści. Zarządzając firmą rodzinną na przełomie pokoleń trzeba umieć wyrzec się egocentrycznego podejścia skoncentrowanego na sobie na …
Czytaj więcej »HiPP europejskim liderem na rynku żywności dla dzieci – historia przedsiębiorczej rodziny
Historia firmy HiPP zaczęła się ponad 80 lat temu. Dzisiaj jest to europejski lider na rynku żywności dla dzieci a marka HiPP cieszy się ogromnym zaufaniem wśród klientów. Potrzeba matką wynalazku Wszystko zaczęło się od problemu młodych rodziców. Problemu, który wymagał natychmiastowego rozwiązania. Joseph i Maria Hipp mieli problemy z …
Czytaj więcej »