Analiza efektywności działania firm rodzinnych daje ciekawe, przeczące obiegowej opinii o braku profesjonalizmu działania firm rodzinnych wnioski.
Czytaj więcej »Rodzinność jako wyróżnik na rynku
Wiele firm rodzinnych zadaje sobie pytanie, czy ich marka powinna podkreślać zaangażowanie rodziny w biznes. Isabel Botero i Tomasz Fediuk w opublikowanym w FFI Practitioner i udostępnionym Instytutowi Biznesu Rodzinnego artykule omawiają zarówno opcje za, jak i przeciw, skupiając się na trzech głównych obszarach brandingu firm rodzinnych. Zarówno Isabel, jak …
Czytaj więcej »GLOBAL BUSINESS_LOCAL FAMILY – wyzwania firm rodzinnych na drodze do długowieczności podczas Family Business Week
Mówi się, że firmy rodzinne mają trzy największe wyzwania: to sukcesja, sukcesja i… sukcesja – mówi dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. – Co jednak, gdy firma i rodzina przygotowują się do tej zmiany nie po raz pierwszy, drugi czy trzeci, ale… po raz czterdziesty szósty? Tego podczas II edycji Family Business Week dowiemy się od Rodziny Hoshi z Japonii – właścicieli najstarszej firmy rodzinnej na świecie, po raz pierwszy w prelekcji w Europie!
Czytaj więcej »Controlling szyty na miarę Rozmowa z Szymonem Trzebiatowskim – Ekspertem Instytutu Biznesu Rodzinnego ds. finansów
Jak należy wykorzystywać wskaźniki finansowe, by realizować założone cele? Kiedy zaplanowany cel zaczyna być mierzalny i jak przełożyć go na liczby? Jak zweryfikować czy założony plan inwestycyjny jest właściwie realizowany? Czym tak naprawdę jest controlling i dlaczego warto go wdrażać w przedsiębiorstwach rodzinnych – opowiada Szymon Trzebiatowski.
Czytaj więcej »Kobiety z firm rodzinnych mogą pomóc nawigować w kryzysie
Kobiety są niezastąpione w trudnych czasach, ale szklane sufity i szklane klify wciąż je blokują, nawet w firmach rodzinnych. Oto siedem rzeczy do przemyślenia.
Czytaj więcej »Firmy rodzinne potrzebują asów wywiadu, bo tylko tropiciele odpalą petardy
Był taki gość, którego zastanawiało, dlaczego część statków pokonuje trasę Europa-Ameryka dużo szybciej niż inne. Postanowił przyjrzeć się bliżej temu dziwnemu zjawisku, odbywając w tym celu kilka podróży w obu kierunkach. Przeprowadził pomiary i na tej podstawie wysnuł teorię, że na oceanie istnieje wewnętrzny nurt, który potrafi szybciej ponieść statki. …
Czytaj więcej »NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH – WYŁONIENI! ZATRUDNIAMY PRACOWNIKÓW CZY LUDZI?
Zatrudniamy pracowników czy ludzi? Finał konkursu Firma Przyjazna Rodzinie/Firma Przyjazna Człowiekowi. Jesteśmy dumni, iż jednym z laureatów jest firma rodzinna Johnson&Johnson. Instytut Biznesu Rodzinnego był partnerem strategicznym tego projektu.
Czytaj więcej »FIRMY RODZINNE – W OCZEKIWANIU NA USTAWĘ O FUNDACJACH RODZINNYCH, W OBAWIE O ROLĘ PAŃSTWA
Firmy rodzinne są siłą polskiej gospodarki. Fundacje Rodzinne to gorący temat 2021. Istnieje potrzeba regulacji prawnych i zabezpieczenia przedsiębiorczości rodzinnej.
Czytaj więcej »Family Business Survey
Zapraszamy do udziału w 10. edycji globalnego badania PwC pod nazwą Family Business Survey. Wypełnienie formularza pozwala na otrzymanie rezultatu badania, czyli raportu obrazującego sytuację przedsiębiorstw rodzinnych z całego świata! Raport odpowie m.in. na pytanie jakie elementy transformacji biznesu rodzinnego pozwolą uzyskać większą odporność ekonomiczną w obecnych niepewnych czasach. W …
Czytaj więcej »Fundacja rodzinna – lepiej w Polsce czy za granicą?
Na początku października Ministerstwo Rozwoju ogłosiło, że planuje, aby polskie fundacje rodzinne były dostępne już od 1 stycznia 2022 r. Trwają zaawansowane prace nad projektem ustawy. Czekając na jej ostateczny kształt warto rozpocząć dyskusję, czy lepiej utworzyć fundację w Polsce, czy za granicą. Planowanie sukcesji przez polskie firmy rodzinne łączy …
Czytaj więcej »