Strona domowa / Biznes (strona 20)

Biznes

Najważniejsze zmiany dotyczące cen transferowych

Najważniejsze zmiany dotyczące cen transferowych

Od 1 stycznia 2017 roku zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące dokumentacji podatkowej transakcji lub innych zdarzeń. Przyczyną wprowadzonych zmian w polskich przepisach prawnych była konieczność ich dostosowania do wytycznych OECD (Wytyczne w sprawie cen transferowych dla przedsiębiorstw wielonarodowych i administracji podatkowych). Warto podkreślić, że Polska, jako jeden z pierwszych krajów …

Czytaj więcej »

Makro i Rynek – komentarz Głównego Ekonomisty Banku Millennium

Millennium Grzegorz Maliszewski Główny Ekonomista Banku Millennium

Bieżący tydzień na rynkach finansowych Rozpoczynający się tydzień obfitować będzie w publikacje makroekonomiczne, z których najważniejszą będzie piątkowy raport z rynku pracy w USA za marzec. Istotne dla zachowania rynków mogą być również protokoły z posiedzenia amerykańskiej Rezerwy Federalnej i EBC. W przypadku amerykańskiego banku centralnego uwaga inwestorów koncentrować się …

Czytaj więcej »

Stajesz się tyle razy człowiekiem, ile znasz rynków zagranicznych

Stajesz się tyle razy człowiekiem, ile znasz rynków zagranicznych

Rodzime firmy konkurujące z globalnymi koncernami na rynku polskim, widzą konieczność internacjonalizacji swojego biznesu. Nie mają innego wyboru, jeśli chcą stawić opór koncernom i zwiększać udział w rynku. Muszą stać się firmą globalną i konkurować z nimi na rynkach zagranicznych. Eksport polskiej gospodarki stanowi już prawie połowę polskiego PKB. Ponad …

Czytaj więcej »

Dlaczego cena spółki tak często odbiega od wyceny?

Dlaczego cena spółki tak często odbiega od wyceny?

Na pewnym etapie każdego procesu sprzedaży czy dokapitalizowania przedsiębiorstwa pojawia się pytanie o jego wartość. Właściciele i menedżerowie firm rodzinnych pragną poznać liczbę bądź choćby zakres liczbowy, do którego niejednokrotnie sprowadza się praca ich życia. Niektórzy zadają to pytanie lekko, jakby podszyte niepewnością, drudzy z kolei traktują tę kwestie czysto …

Czytaj więcej »

Z kulturą trzeba się liczyć – ekonomia dobrobytu

Z kulturą trzeba się liczyć - ekonomia dobrobytu

Działania polityczne mogą zminimalizować kulturowe przeszkody W kulturze upatruje się klucza do zrozumienia społeczeństw. Ma ona być tym elementem, który umożliwia analizę różnic występujących pomiędzy społeczeństwami oraz wyjaśnia podstawy ich gospodarczego i politycznego rozwoju. Czynniki kulturowe umożliwiają wyjaśnienie zagadnień związanych z modernizacją, demokratyzacją, doktryną wojskową, zachowaniami grup etnicznych oraz sympatiami …

Czytaj więcej »

Nadzór właścicielski kluczem do ochrony interesów firmy rodzinnej

Nadzór właścicielski kluczem do ochrony interesów firmy rodzinnej

Wzajemne przenikanie się dwóch sfer: rodziny i biznesu jest nie tylko nieodłącznym elementem charakterystyki firmy definiowanej jako rodzinna, ale także stanowi wyzwanie dla prawidłowego jej funkcjonowania w gospodarczej rzeczywistości. Rozwiązanie oraz wsparcie może stanowić skuteczne wdrożenie narzędzi nadzoru właścicielskiego, który rozumiany jako proces odpowiada na aktualne potrzeby w zakresie zarządzania …

Czytaj więcej »

Jak kreować wartość znaku towarowego ?

Jak kreować wartość znaku towarowego ?

Rozpoznawalność, lojalność klientów, jakość, czy przesłanie, jakie niesie marka, stanowią efekt wielopłaszczyznowych działań przedsiębiorstwa kierowanego przez założyciela i kolejne pokolenia firmy rodzinnej. Ze znakiem firmowym identyfikują się zarówno jej właściciele, jak i klienci. W firmach rodzinnych utożsamianie się z marką jest szczególnie głębokie, gdyż często oznaczeniem wyróżniającym przedsiębiorstwo, produkty czy …

Czytaj więcej »

E-commerce: od hurtownika do kreatora trendów w Internecie

Zdjęcie: trendy w Internecie

E-commerce w dzisiejszych czasach daje nam nieograniczone możliwości promocji czy docierania do ściśle zainteresowanych nami klientami. Mnogość narzędzi wspomagających może przysporzyć problem niejednej firmie, która chce mocniej zaistnieć w Internecie. Coraz więcej polskich firm dostrzega wielki potencjał e-commerce, przenosząc swoje „tradycyjne” biznesy do wirtualnego świata. Podobnie jest z gnieźnieńską firmą …

Czytaj więcej »

Profesjonalizacja biznesu rodzinnego

Profesjonalizacja biznesu rodzinnego

Po pewnym czasie zarządzania firmą przychodzi tzw. kryzys przywództwa, wówczas właściciel zarządzający firma powinien delegować obowiązki, aby firma mogła rozwijać się w sposób organiczny. Przedsiębiorczość wewnętrzna podnosi sprawność organizacji. Przy czym skuteczność w dalszym ciągu pozostaje pod kontrolą zarządu. Takie przeorganizowanie sprzyja innowacyjności, pobudza siły wszystkich członków organizacji, to zaś …

Czytaj więcej »