O tym, co nas łączy
Kim jest sukcesor? Czego potrzebuje? Co go motywuje? Jakie ma plany? W czym jest dobry, czego chce się nauczyć?
Na te i wiele innych pytań odpowiedzieli sami sobie sukcesorzy podczas zorganizowanych przez nas warsztatów w trakcie IV Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych. Pomysł na warsztaty zrodził się po I Kongresie NextG w zeszłym roku, podczas którego mieliśmy okazję poznać się lepiej z kolejnym pokoleniem zarządzających firmami rodzinnymi. Rozmawiając na NextG o emocjach, jakie wiążą się z przygotowaniem do przejęcia sterów, postanowiliśmy zapytać sukcesorów o to, z jakimi wyzwaniami są w stanie zmierzyć się samodzielnie, a przy jakich potrzebowaliby naszego wsparcia.
W ten sposób podczas IV Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych powstał warsztat oparty na metodzie service design, moderowany przez Mariettę Lewandowską, studentkę University of the Arts in London; London College of Communication, Service Experience Design and Innovation.
Do udziału w warsztacie zaprosiliśmy przedstawicieli młodego pokolenia w wieku 25-35 lat. Efektem ich pracy było stworzenie listy kompetencji, które powinien mieć każdy sukcesor.
Sukcesorzy mówili zarówno o własnych umiejętnościach i predyspozycjach, jak i o twardej wiedzy, którą mogliby zastosować w przedsiębiorstwie, czy też o niezależności biznesowej.
Młodzi chcą być kreatywni, pewni siebie, zdeterminowani i pełni pasji, równocześnie odważnie podejmować decyzje i znać rynki, na których funkcjonują.
Pomysłów i potrzeb było wiele. Wszystkie kompetencje pogrupowaliśmy według ich podobieństwa, obszarów, których dotyczą. W ten sposób wyłoniły się hasła:
Przywództwo
Obawy
Wartości
Ekspansja
Rodzina.
Projekt POWER. Projekt NextG POWER. To temat naszego II Ogólnopolskiego Kongresu Next Generation. Postanowiliśmy poruszać się właśnie w tych pięciu obszarach, w których sukcesorzy oczekują naszego wsparcia. I dostaną je – już 19-20 października w Poznaniu.