Strona domowa / Firmy Rodzinne / A Ty? Jesteś #nextG?

A Ty? Jesteś #nextG?

O tym, co nas łączy

Kim jest sukcesor? Czego potrzebuje? Co go motywuje? Jakie ma plany? W czym jest dobry, czego chce się nauczyć?

Na te i wiele innych pytań odpowiedzieli sami sobie sukcesorzy podczas zorganizowanych przez nas warsztatów w trakcie IV Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych. Pomysł na warsztaty zrodził się po I Kongresie NextG w zeszłym roku, podczas którego mieliśmy okazję poznać się lepiej z kolejnym pokoleniem zarządzających firmami rodzinnymi. Rozmawiając na NextG o emocjach, jakie wiążą się z przygotowaniem do przejęcia sterów, postanowiliśmy zapytać sukcesorów o to, z jakimi wyzwaniami są w stanie zmierzyć się samodzielnie, a przy jakich potrzebowaliby naszego wsparcia.

W ten sposób podczas IV Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych powstał warsztat oparty na metodzie service design, moderowany przez Mariettę Lewandowską, studentkę University of the Arts in London; London College of Communication, Service Experience Design and Innovation.

Do udziału w warsztacie zaprosiliśmy przedstawicieli młodego pokolenia w wieku 25-35 lat. Efektem ich pracy było stworzenie listy kompetencji, które powinien mieć każdy sukcesor.

Sukcesorzy mówili zarówno o własnych umiejętnościach i predyspozycjach, jak i o twardej wiedzy, którą mogliby zastosować w przedsiębiorstwie, czy też o niezależności biznesowej.  
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Młodzi chcą być kreatywni, pewni siebie, zdeterminowani i pełni pasji, równocześnie odważnie podejmować decyzje i znać rynki, na których funkcjonują.
Pomysłów i potrzeb było wiele. Wszystkie kompetencje pogrupowaliśmy według ich podobieństwa, obszarów, których dotyczą. W ten sposób wyłoniły się hasła:

Przywództwo
Obawy
Wartości
Ekspansja
Rodzina.

Projekt POWER. Projekt NextG POWER. To temat naszego II Ogólnopolskiego Kongresu Next Generation. Postanowiliśmy poruszać się właśnie w tych pięciu obszarach, w których sukcesorzy oczekują naszego wsparcia. I dostaną je – już 19-20 października w Poznaniu.

O Magazyn Family Business

Magazyn Family Business
Family Business. Zarządzanie firmą rodzinną to pierwszy w Polsce kwartalnik poświęcony profesjonalizacji zarządzania w firmach rodzinnych. Opisujemy case studies, pokazujemy historie firm rodzinnych, piszą u nas czołowi eksperci z całego świata!

Zobacz również

GLOBAL BUSINESS_LOCAL FAMILY – wyzwania firm rodzinnych na drodze do długowieczności podczas Family Business Week

Mówi się, że firmy rodzinne mają trzy największe wyzwania: to sukcesja, sukcesja i… sukcesja – mówi dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. – Co jednak,  gdy firma i rodzina przygotowują się do tej zmiany nie po raz pierwszy, drugi czy trzeci, ale… po raz czterdziesty szósty? Tego podczas II edycji Family Business Week dowiemy się od Rodziny Hoshi z Japonii – właścicieli najstarszej firmy rodzinnej na świecie, po raz pierwszy w prelekcji w Europie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.