Strona domowa / Biznes / 10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych

10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych

4. ADAM RĄCZYŃSKI
APART Sp. z o.o.

W biznesie od 1977 roku.

42 lata na rynku. Początki firmy APART sięgają 1977 roku, kiedy to Prezes Adam Rączyński założył w Poznaniu niewielki warsztat jubilerski. Kilka lat później, w 1983 do biznesu dołączył brat Adama, Piotr a w połączeniu pierwszych liter ich imion A i P oraz słowa „art” powstała jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek jubilerskich i największa firma rodzinna tego typu w Polsce – APART. Początki, jak to w PRL były dla biznesu Rączyńskich bardzo trudne m.in. dlatego, że surowce jubilerskie były praktycznie niedostępne. Prezes Rączyński musiał radzić sobie na własną rękę. Przetapiano srebrne zastawy i sztućce, z których produkowano oferowaną przez firmę biżuterię. Jak to w firmach rodzinnych, panowała duża wstrzemięźliwość przed kapitałem obcym, a cały zysk firmy reinwestowany był w maszyny i infrastrukturę.
nieprzeciętna. Po uwolnieniu gospodarczym rozwój APART nabrał rozpędu. Prezes Rączyński zainwestował w sieci salonów firmowych w centrach handlowych niejako przewidując trendy zakupowe Polaków. Portfolio wyrobów jubilerskich zostało wzbogacone o prestiżowe szwajcarskie zegarki. Ambasadorami firmy Prezesa Rączyńskiego na przestrzeni lat były takie postacie jak: Anja Rubik, Małgorzata Socha czy Oliwier Janiak. Firma posiada ponad 200 salonów sprzedaży, zatrudnia ok. 2700 osób a podobno co trzecia obrączka ślubna zakupiona w Polsce pochodzi z APART. Widząc przywiązanie do wartości rodzinnych braci Rączyńskich można przypuszczać, że firma będzie rodzinna również w kolejnych pokoleniach. Od lat widnieją w rankingach 100 najbogatszych Polaków.

O Łukasz Tylczyński

Ekspert ds. badań i rozwoju. Współorganizator Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych, odpowiedzialny za komunikację medialną, program oraz opiekę nad prelegentami. Realizator największych polskich badań w obszarze przedsiębiorczości rodzinnej: m.in. GUESSS i FACTS. Autor licznych artykułów, raportów i publikacji w obszarze biznesu rodzinnego oraz twórca rankingów firm rodzinnych. Prelegent i moderator paneli tematycznych w obszarze family business. Realizuje projekty związane z popularyzacją przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce i na świecie.

Zobacz również

Model (nie)widzialnego Bogactwa Rodziny Biznesowej - Adrianna Lewandowska

Model (nie)widzialnego Bogactwa Rodziny Biznesowej

Przez ostatnie lata w ramach Instytutu Biznesu Rodzinnego mocno skupialiśmy się na firmach rodzinnych. To …

Jeden komentarz

  1. Ceramiki Gres już dawno nie mają a niemiecki Hosech czy francuska Leda to tylko sprzedawcy marnych jakościowo produktów Sanplast. 1500 ludzi to chyba że wszystkich tych zakładach łacznie w co i tak wątpię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.