Strona domowa / Biznes / 10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych

10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych

2. MAREK ROLESKI
Roleski s.j.

W biznesie od 1972 roku.

10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych

47 lat na rynku. Jeden z najbogatszych Polaków i król przypraw mokrych. Jego firma Roleski to lider na rynku m.in. musztard, majonezów, keczupów i sosów w Polsce. Założona w 1972 roku w Zbylitkowskiej Górze k. Tarnowa, firma Marka Roleskiego i jego żony Zofii na początku zajmowała się rolnictwem i przemysłem spożywczym. W 1985 roku jako pierwszy prywatny przedsiębiorca w Polsce, Marek Roleski uzyskał koncesję na produkcję majonezu, którego wytwarzanie w czasach PRL-u podlegało kontroli państwa. Od tego momentu firma Roleskiego nabrała rozpędu. Później w Polsce pojawiły się międzynarodowe sieci handlowe, które pozwoliły mu zwiększyć skalę działania. Marek Roleski rzadko udziela wywiadów, ale kiedy już to robi to jego barwne poglądy na biznes roznoszą się szerokim echem. Jeden z wywiadów w formie video udzielił Instytutowi Biznesu Rodzinnego – można go znaleźć w serwisie YouTube, robi wrażenie. Jego firma jest prawdziwie rodzinna. Na produktach widnieje symbol „firmy rodzinnej”, a on sam jako pierwszy w Polsce przedsiębiorca stworzył Konstytucję Firmy Rodzinnej, która ma jego firmie zapewnić długowieczność. Ostatnio głośno o Marku Roleskim było w kontekście kampanii reklamowej, którą stworzył wspólnie ze znanym fotografem Olivierem Toscanim. Zatrudnia kilkaset osób. Ma dwie córki Katarzynę i Aleksandrę.

47 lat na rynku. Jeden z najbogatszych Polaków i król przypraw mokrych. Jego firma Roleski to lider na rynku m.in. musztard, majonezów, keczupów i sosów w Polsce. Założona w 1972 roku w Zbylitkowskiej Górze k. Tarnowa, firma Marka Roleskiego i jego żony Zofii na początku zajmowała się rolnictwem i przemysłem spożywczym. W 1985 roku jako pierwszy prywatny przedsiębiorca w Polsce, Marek Roleski uzyskał koncesję na produkcję majonezu, którego wytwarzanie w czasach PRL-u podlegało kontroli państwa. Od tego momentu firma Roleskiego nabrała rozpędu. Później w Polsce pojawiły się międzynarodowe sieci handlowe, które pozwoliły mu zwiększyć skalę działania. Marek Roleski rzadko udziela wywiadów, ale kiedy już to robi to jego barwne poglądy na biznes roznoszą się szerokim echem. Jeden z wywiadów w formie video udzielił Instytutowi Biznesu Rodzinnego – można go znaleźć w serwisie YouTube, robi wrażenie. Jego firma jest prawdziwie rodzinna. Na produktach widnieje symbol „firmy rodzinnej”, a on sam jako pierwszy w Polsce przedsiębiorca stworzył Konstytucję Firmy Rodzinnej, która ma jego firmie zapewnić długowieczność. Ostatnio głośno o Marku Roleskim było w kontekście kampanii reklamowej, którą stworzył wspólnie ze znanym fotografem Olivierem Toscanim. Zatrudnia kilkaset osób. Ma dwie córki Katarzynę i Aleksandrę.

O Łukasz Tylczyński

Ekspert ds. badań i rozwoju. Współorganizator Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych, odpowiedzialny za komunikację medialną, program oraz opiekę nad prelegentami. Realizator największych polskich badań w obszarze przedsiębiorczości rodzinnej: m.in. GUESSS i FACTS. Autor licznych artykułów, raportów i publikacji w obszarze biznesu rodzinnego oraz twórca rankingów firm rodzinnych. Prelegent i moderator paneli tematycznych w obszarze family business. Realizuje projekty związane z popularyzacją przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce i na świecie.

Zobacz również

Model (nie)widzialnego Bogactwa Rodziny Biznesowej - Adrianna Lewandowska

Model (nie)widzialnego Bogactwa Rodziny Biznesowej

Przez ostatnie lata w ramach Instytutu Biznesu Rodzinnego mocno skupialiśmy się na firmach rodzinnych. To …

Jeden komentarz

  1. Ceramiki Gres już dawno nie mają a niemiecki Hosech czy francuska Leda to tylko sprzedawcy marnych jakościowo produktów Sanplast. 1500 ludzi to chyba że wszystkich tych zakładach łacznie w co i tak wątpię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.