Już po raz drugi rodziny biznesowe z Polski i zza granicy spotkały się online - w dniach 24 – 28 maja. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania było hasło Global Business _Local Family - zrównoważony rozwój w nieoczywistych, trudnych czasach. Każdy z dni Family Business Week był związany z jednym z pięciu kluczowych obszarów: wiedzy, władzy, własności, wartości i wizji, o które powinna dbać każda rodzina biznesowa, której zależy na długowieczności.
Czytaj więcej »Rodzinność jako wyróżnik na rynku
Wiele firm rodzinnych zadaje sobie pytanie, czy ich marka powinna podkreślać zaangażowanie rodziny w biznes. Isabel Botero i Tomasz Fediuk w opublikowanym w FFI Practitioner i udostępnionym Instytutowi Biznesu Rodzinnego artykule omawiają zarówno opcje za, jak i przeciw, skupiając się na trzech głównych obszarach brandingu firm rodzinnych. Zarówno Isabel, jak …
Czytaj więcej »Historia, która brzmi jak bajka – najstarsza firma rodzinna świata na Family Business Week (24-28 maja 2021)!
W Japonii krąży opowieść o tym, jak wielki buddyjski nauczyciel – Taicho Daishi – wspiął się na górę Hakusan w pobliżu wsi Awazu. Gdy odpoczywał po ciężkiej wędrówce, ukazał mu się we śnie bóg góry i powiedział, że w leżącej nieopodal wiosce Awazu znajdują się podziemne gorące źródła. Wierzenia podają, …
Czytaj więcej »GLOBAL BUSINESS_LOCAL FAMILY – wyzwania firm rodzinnych na drodze do długowieczności podczas Family Business Week
Mówi się, że firmy rodzinne mają trzy największe wyzwania: to sukcesja, sukcesja i… sukcesja – mówi dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. – Co jednak, gdy firma i rodzina przygotowują się do tej zmiany nie po raz pierwszy, drugi czy trzeci, ale… po raz czterdziesty szósty? Tego podczas II edycji Family Business Week dowiemy się od Rodziny Hoshi z Japonii – właścicieli najstarszej firmy rodzinnej na świecie, po raz pierwszy w prelekcji w Europie!
Czytaj więcej »