Strona domowa / Biznes / Zarządzanie (strona 8)

Zarządzanie

O zarządzaniu firmą rodzinną

Identyfikacja obowiązku dokumentacyjnego w cenach transferowych

Identyfikacja obowiązku dokumentacyjnego w cenach transferowych

Grupowanie oraz ustalenie łącznej wartości transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi jest jednym z bardziej zagadkowych i niesprecyzowanych zagadnień dotyczących cen transferowych, a mnogość występujących stanowisk organów i sądów powoduje jeszcze większe wątpliwości. Przedstawione zagadnienie dotyka również firm rodzinnych i jest kluczowym problemem ze względu na mnogość występujących powiązań osobowych. Dzień 1 …

Czytaj więcej »

Wartości Firmy Rodzinnej – Lug S.A.

Wartości Firmy Rodzinnej - Lug S.A.

Biznes na całym świecie nieustannie zmienia się i ewoluuje składając hołd coraz to nowszym koncepcjom sukcesu. To, jaką drogę do celu obierają poszczególne organizacje zależy od bardzo wielu czynników: od charakterystyki branży i poszczególnych rynków, od kultury organizacyjnej i stylu przywództwa, od wyznaczonych celów czy wreszcie od tego, jakie są wartości firmy rodzinnej. W …

Czytaj więcej »

Kiedy sprzedać firmę, żeby sprzedać ją dobrze?

Kiedy sprzedać firmę, żeby sprzedać ją dobrze?

Rozważając wyjście z biznesu, warto zwrócić uwagę na moment, w którym znajduje się przedsiębiorstwo. Nie każdy czas jest odpowiedni na jego sprzedaż. Aby uzyskać odpowiednią kwotę, która będzie w jak największym stopniu zbieżna z oczekiwaniami właścicieli, bardzo ważne jest, by decyzja o sprzedaży zapadła we właściwym momencie. Warto zwrócić uwagę, …

Czytaj więcej »

Family office czy firmy rodzinne potrzebują zarządzania prywatnym majątkiem?

Family office czy firmy rodzinne potrzebują zarządzania prywatnym majątkiem?

W Polsce coraz popularniejsza staje się koncepcja family office, polegająca na powierzeniu zarządzania swoim majątkiem specjalistom. Na świecie istnieje już ponad 5 tys. firm oferujących takie usługi a ich liczba ciągle rośnie. FAMILY OFFICE W PIGUŁCE Family Office to ukierunkowana usługa doradcza świadczona przez zaufane i wyspecjalizowane osoby. Ich zadaniem …

Czytaj więcej »

Dlaczego tak mało – tożsamość firm rodzinnych w Polsce

Dlaczego tak mało - tożsamość firm rodzinnych w Polsce

W październiku ubiegłego roku Instytut Biznesu Rodzinnego zakończył projekt badawczy realizowany w ramach Programu na rzecz konkurencyjności przedsiębiorstw MSP (COSME) 2014-2020. Głównym celem badania było określenie udziału przedsiębiorstw rodzinnych w ogólnej liczbie przedsiębiorstw w Polsce. Wyniki przeprowadzonego badania były opublikowane w specjalnym raporcie i prezentowane m.in. przez przedstawicieli Instytutu na …

Czytaj więcej »

Firmy osierocone

Firmy osierocone

Tylko 6,3 proc. dzieci rozważa przejęcie biznesu po rodzicach Firmy rodzinne mają kłopot z sukcesją W Europie rośnie liczba dobrze prosperujących biznesów, na które nie ma amatorów. W Polsce nie istnieje jeszcze wolny rynek przedsiębiorstw, ale wielu właścicieli staje dziś przed dylematem, jak zarządzać zbudowaną przez siebie firmą po śmierci? …

Czytaj więcej »

Venture capital – alternatywne inwestycje dla firm rodzinnych

Venture capital – alternatywne inwestycje dla firm rodzinnych

Postęp technologiczny, nowoczesne rozwiązania i dynamiczne zmiany w wielu branżach inicjowane są coraz częściej przez podmioty typu start-up. Inwestycje w podmioty we wczesnych fazach rozwoju są najczęściej punktem zainteresowania funduszy inwestycyjnych typu venture capital, jednak mogą stanowić również alternatywną formę inwestycji dla firm rodzinnych. Start-up, czy też inne podmioty we …

Czytaj więcej »

Inwestor finansowy w firmie rodzinnej – czy to możliwe?

Inwestor finansowy w firmie rodzinnej – czy to możliwe?

Firma rodzinna, jak każde inne przedsiębiorstwo, przechodzi przez różne fazy rozwoju. Z jednej strony wystawiona jest na konieczność poszukiwania optymalnych źródeł finansowania, czy to działalności operacyjnej czy inwestycyjnej. Z drugiej zaś musi poszukiwać wsparcia zarządczego, a nawet rozwiązań restrukturyzacyjnych. Czy wszystkie te potrzeby, charakteryzujące przecież normalne przedsiębiorstwo, można znaleźć w …

Czytaj więcej »

Stajesz się tyle razy człowiekiem, ile znasz rynków zagranicznych

Stajesz się tyle razy człowiekiem, ile znasz rynków zagranicznych

Rodzime firmy konkurujące z globalnymi koncernami na rynku polskim, widzą konieczność internacjonalizacji swojego biznesu. Nie mają innego wyboru, jeśli chcą stawić opór koncernom i zwiększać udział w rynku. Muszą stać się firmą globalną i konkurować z nimi na rynkach zagranicznych. Eksport polskiej gospodarki stanowi już prawie połowę polskiego PKB. Ponad …

Czytaj więcej »