Pytanie o wartości jest tym, co w większości firm rodzinnych rozpoczyna prace nad zintegrowaną strategią rozwoju biznesu rodzinnego. Wartości, którymi kierują się założyciele, ich dzieci i członkowie rodziny wpływają na wartości firmowe. To od nich zależy tożsamość firmy rodzinnej oraz fundamenty działań biznesowych. Może zająć trochę czasu, zanim rozpoznane zostaną …
Czytaj więcej »Wirus zazdrości 1W2M w firmie rodzinnej i co może być szczepionką
W Mediach szerokim echem odbiła się i nadal odbija się sprawa związana z wewnętrznym konfliktem w firmie rodzinnej Drutex. Problematyka ta jest zdecydowanie bardziej złożona, gdyż w firmach rodzinnych konflikty mogą pojawiać się częściej niż w tych z nierodzinnymi korzeniami. Każde przedsiębiorstwo to bardzo skomplikowana i złożona organizacja, w której …
Czytaj więcej »Czym jest firma rodzinna?
36% właścicieli firm uważa swoje firmy za rodzinne. Patrzymy tutaj przez pryzmat identyfikacji swojej firmy z rodziną, która jest właścicielem i zarządza tym biznesem. Potencjalnie w Polsce takich firm jest ok 92%. Patrząc na dane płynące z pozostałych krajów Europy i świata możemy być spokojni, że z roku na rok …
Czytaj więcej »Mam to po tacie! Bo po rodzicach możesz odziedziczyć nie tylko oczy
A czy Ty masz DNA przedsiębiorcy? W Instytucie Biznesu Rodzinnego o sukcesorach zawsze myślimy w kategorii „bohaterów kolejnego pokolenia” – młodzi, ambitni, dynamiczni, z pomysłami. Nie boją się przekraczać granic. Często z głową w przyszłości, nie tu i teraz, wizjonerzy. To cecha łącząca ich z rodzicami – perspektywiczne, wizjonerskie myślenie. …
Czytaj więcej »Split payment czyli mechanizm płatności podzielonej i jego wpływ na firmy
Jeżeli dotychczas w Państwa firmie nie została podjęta szeroka dyskusja o wpływie split payment czyli mechanizmu podzielonej płatności na bieżącą działalność, należy rozpocząć ją jak najszybciej. Wielu przedsiębiorców, z którymi rozmawiamy mówi: „nas to nie dotyczy, nie zamierzamy z tego korzystać”. Nic bardziej mylnego. To nie Państwo będziecie decydowali o …
Czytaj więcej »KOMPAS SUKCESORA – KOMPETENCJE LIDERA
Czy kiedykolwiek zadałeś sobie pytanie, co chciałbyś w życiu robić, gdyby nic Cię nie ograniczało? Gdybyś nie miał zobowiązań, gdybyś nie przejmował się zdaniem innych, gdybyś… nie szukał wymówek? Co powinieneś robić w swoim życiu zawodowym, by być dumnym i szczęśliwym? Jesteś pokoleniem NextG, kolejnym pokoleniem firm rodzinnych, które MA …
Czytaj więcej »Debata magazynu FAMILY BUSINESS
Employer branding, przyszłość rynku pracy i budowanie zespołów z perspektywy nowego pokolenia sukcesorów w firmach rodzinnych Budowanie wizerunku pracodawcy staje się wyzwaniem każdego pracodawcy. Dotyczy to nie tylko firm rodzinnych, gdyż walka o zatrudnienie i utrzymanie utalentowanych pracowników czy zmniejszenie rotacji kadr stanowi dziś wyzwanie dla całego rynku pracy w …
Czytaj więcej »Gdy ludzie budują firmę – wartości Rodziny Ochnik
Praca u podstaw przyświecała wielu bohaterom polskiej literatury, każdemu z nich przyświecała myśl: „by w naszym społeczeństwie było nam lepiej”. Czy takie podejście ma sens? Czy można przebić szklany sufit? Historie polskich firm rodzinnych, którym udało się wypracować taką kulturę organizacyjną, która sprzyja rozwojowi biznesu i pozwala na szczęście pracowników …
Czytaj więcej »Twój Biznes za granicą. Internacjonalizacja działalności
Zapewne część z firm rodzinnych funkcjonujących na rynku powstaje bez wizji dalekosiężnych planów związanych z ekspansją i rozwojem na rynkach zagranicznych. Jest też część biznesów rodzinnych od samego początku nastawiona na ekspansję zagraniczną – pozostająca w zgodzie z logiką tzw. born global. Natomiast i w jednym, jak i w drugim …
Czytaj więcej »Sukcesor – przywódca i lider, który musi myśleć z wyprzedzeniem
To będzie historia niezwykłej kobiety, żyjącej w niezwykle ciekawych czasach, która przecierała szlaki sukcesorek w firmach rodzinnych. Katharine Graham, pierwsza kobieta, która zdobyła tytuł FORTUNE 500 CEO, prowadziła gazetę The Washington Post, która pod jej rządami rozwinęła się jako jedna z największych spółek medialnych USA. Katharine Graham urodziła się w 1917 …
Czytaj więcej »