Strona domowa / Biznes / Sukcesorka międzynarodowego biznesu rodzinnego wybiera “bycie na swoim”

Sukcesorka międzynarodowego biznesu rodzinnego wybiera “bycie na swoim”

Julia Kostrzewska – Magdańska ponad 10 lat rozwijała rodzinny biznes ceramiki architektonicznej. Nadszedł jednak czas, kiedy postanowiła otworzyć własny biznes: wspólnie z rodziną przeprowadziła się pod Warszawę i znalazła sposób na biznes, który jest jednocześnie jej pasją.  W Warszawie przy ulicy Mokotowskiej 54 otworzyła pierwszy butik marki Pretty Ballerinas w Polsce.

Otwarcie tego salonu wzbudziło od razu duże zainteresowanie klientek. Pretty Ballerinas to nie tylko klasyczne baleriny ale również loafery, sztyblety i kozaki. W ofercie jest wiele modeli w różnej kolorystyce. W sklepie można też kupić obuwie z uroczej kolekcji dla najmłodszych klientek.

Dla magazynu FAMILY BUSINESS Julia Kostrzewska – Magdańska mówi o swoim własnym biznesie.

Wielki dzień za Tobą. Po miesiącach przygotowań otworzyłaś swój pierwszy własny biznes – do tej pory angażowałaś się głównie w biznes rodziców. Jak to jest być założycielem?

Jest to bardzo przyjemne uczucie. W dniu, kiedy weszłam do butiku i nabierał on już końcowych kształtów – zaniemówiłam. Moje marzenie, które powstało w głowie 6 miesięcy wcześniej urzeczywistniło się. Niesamowite przeżycie. Traktuję to miejsce jako moje trzecie dziecko.

Jako sukcesor widziałaś pracę rodziców, ich styl życia, poświęcenie dla biznesu. Co daje Ci ta cenna lekcja? Jakie masz wnioski, które pomogą Ci w prowadzeniu własnej firmy?

Przede wszystkim refleksje, że nic nie zrealizuje się samo i trzeba ciężko pracować, aby osiągnąć postawione sobie cele. Z drugiej strony nie można wszystkiego zrobić samemu. Ważne jest dobranie sobie odpowiedniego zespołu. W ciągu ostatnich miesięcy mogę mówić tylko o szczęściu, ponieważ w różnych kwestiach trafiam na wspaniałych ludzi. Poddałam się temu i czerpię garściami z tego, co przynosi nowy dzień, nie walczę, tylko wyciągam wnioski i idę dalej.

Czy uważasz, że jako przedstawicielce kolejnego pokolenia rodziny biznesowej będzie Ci prościej czy trudniej prowadzić własną firmę? Dlaczego?

Myślę, że jednak trochę prościej, ponieważ wiem, że prowadzenie własnego biznesu często wiąże się z wieloma poświęceniami i wyrzeczeniami, z odpowiedzialnością, nie jest to dla mnie coś nowego, czy obcego. Od najmłodszych lat obserwowałam ciężką pracę rodziców i są oni dla mnie wzorem.

Julia Kostrzewska-Magdańska. Butik Pretty Ballerinas

 

Zawodowo w firmie rodziców byłaś związana z twardymi danymi finansowymi. Skąd w ogóle Twoje zainteresowanie modą? I skąd pomysł na współpracę akurat z marką Pretty Ballerinas?

Około dwa lat temu natrafiłam w magazynie modowym na artykuł „Moda to również biznes”.  Od tego momentu zaczęłam patrzeć na tę branżę z innej perspektywy. Zainteresowałam się wątkami biznesowymi różnych firm modowych, czytałam, obserwowałam. Szukałam możliwości rozwoju w tym kierunku i utwierdziłam się w przekonaniu, że będzie to branża, w której mogę połączyć swoją pasję  z pracą zawodową. W międzyczasie podjęliśmy z mężem decyzję o odejściu z firmy rodzinnej oraz przeprowadzce, a los zaprowadził nas w okolice Warszawy.

Moda to piękna branża, ale bardzo trudna. Kierujesz się twardymi danymi i rozeznaniem na rynku, czy raczej intuicją? Jaki masz pomysł na rozwój?

Przygotowując się do otwarcia sklepu musiałam kierować się twardymi danymi finansowymi, aby dopiąć całość projektu. W pozostałych kwestiach kieruję się intuicją – jest to dla mnie zupełnie nowa branża, której uczę się każdego dnia. Kolejnym krokiem będzie uruchomienie sprzedaży online, aby pięknymi butami mogły się cieszyć również klientki z innych części Polski.

Boisz się? 🙂 Czy to raczej miły niepokój powiązany z entuzjazmem? Czy Polska jest gotowa na tak ekskluzywne baleriny? Czy rynek obuwia z wyższej półki nie jest skierowany raczej na szpilki?

W dniu otwarcia bardzo się denerwowałam, ale z czasem stres przeszedł w entuzjazm. Wiele klientek, które odwiedzają sklep, znają markę, kupowały buty za granicą i bardzo się cieszą, że marka jest obecna na rynku polskim. Jestem nastawiona pozytywnie i optymistycznie patrzę w przyszłość. Szpilka jest elegancka, ale jednak komfort jest coraz bardziej ważny w codziennym życiu i klientki potrafią go docenić.

Ile masz par butów w domu? Wyznajesz zasadę, że każdy produkt trzeba sprawdzić przed przekazaniem go klientce?

Dużo… Buty Pretty Ballerinas noszę od kilku lat, więc byłam pewna, że są one doskonałej jakości, wykonane z materiałów pochodzących od najlepszych włoskich i hiszpańskich dostawców. Byłoby mi dużo trudniej, gdybym poznawała markę dopiero po otwarciu butiku. Poza tym Pretty Ballerinas to również firma rodzinna, stoi za nią rodzina Mascaro, której członków poznałam. Są to otwarci i pomocni ludzie, którzy udzieli mi wielu cennych wskazówek i porad.

Pamiętasz, że sukcesja to proces i należy go dobrze zaplanować? Wybrałaś już swojego sukcesora?

Moi sukcesorzy jeszcze mają długą drogę przed sobą, więc trudno mi teraz to oceniać. Choć młodszy synek wykazuje zainteresowanie modą, więc być może…

Nie pozostaje nic innego, jak tylko zaprosić wszystkich do odwiedzania i podziwiania oryginalnego butiku, w którym zakupy będą olbrzymią przyjemnością.

 

Wywiad przeprowadziły: Zofia Skotnicka i Anna Włodarczyk, Instytut Biznesu Rodzinnego

O Magazyn Family Business

Magazyn Family Business
Family Business. Zarządzanie firmą rodzinną to pierwszy w Polsce kwartalnik poświęcony profesjonalizacji zarządzania w firmach rodzinnych. Opisujemy case studies, pokazujemy historie firm rodzinnych, piszą u nas czołowi eksperci z całego świata!

Zobacz również

Firmy rodzinne w dobie koronawirusa. Jak podchodzimy do sukcesji?

Pandemia koronawirusa doprowadziła jednak rynek do licznych przetasowań. Jak wpłynęła na firmy rodzinne?

Jeden komentarz

  1. Avatar

    Super! Powodzenia, piękne buty, cudowna pasja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.