Organiczny rozwój Sanplast i akwizycje rodziny Podrazów – od małej firmy rodzinnej do globalnego lidera
Czytaj więcej »Kobieta, która zbudowała autorytet w męskiej branży. Barbara Woźniak – liderka z charyzmą
“Byliśmy, jesteśmy i będziemy firmą rodzinną”. To słowa, których śmiało można użyć w opisie firmy rodzinnej Fermy Drobiu Woźniak, którą od lat zarządza rodzina Woźniaków. Barbara, synowa Zbigniewa Woźniaka, choć została rzucona na głęboką wodę, wykorzystała swój potencjał charakteru i osobowość by pomóc firmie stać się polskim liderem branży.
Czytaj więcej »Ultramaratończyk biznesu – zbudował firmę z klocków, które są wizytówką Polski na całym świecie
Pierwsze kroki w biznesie stawiał prowadząc obwoźną dystrybucję automatów do gier. Za zarobione na pierwszej maszynie pieniądze kupił drugą i tak zaczęła się jego biznesowa przygoda, w głąb której coraz odważniej stawiał kolejne kroki.
Czytaj więcej »Moc z kiełków – czempion na drodze do podboju Europy
Dorastała u boku ojca-wizjonera, który pozytywnie zaraził ją swoim wartościami i myśleniem, które o lata świetlne wyprzedzały aktualne trendy w odżywianiu. Naturalne produkty, transparentność marki, która sygnowana jest nazwiskiem jej rodziny od kilkudziesięciu lat. W rozwój firmy zaangażowana jest wspólnie z mężem, a jako mama pełnych energii trójki młodych chłopców, utrzymuje balans życia rodzinnego i firmowego. Stoi murem za misją swojej firmy, która pozwala Polakom mieć dostęp do zdrowej żywności.
Czytaj więcej »Rodzinny sukces małego browaru. Dziecko piwnej rewolucji – GZUB
GZUB to słowo pochodzące z gwary poznańskiej i oznaczające dziecko lub brzuch piwny. Nawiązanie to wpisuje się stylowo w trendy związane z rozwijającą się na naszych oczach piwną rewolucją w Polsce. Bawarskie Prawo Czystości (niem. Reinheitsgebot) z 1516 roku, które nakazywało, że piwo musi składać się wyłącznie z wody, chmielu i słodu (jęczmiennego) odchodzi do lamusa, a piwowarzy, zarówno ci domowi, rzemieślniczy, restauracyjni, jak i duże koncerny, coraz częściej warzą piwo, które zawiera coraz więcej wyszukanych dodatków i składników.
Czytaj więcej »Sukcesorka międzynarodowego biznesu rodzinnego wybiera „bycie na swoim”
Julia Kostrzewska – Magdańska ponad 10 lat rozwijała rodzinny biznes ceramiki architektonicznej. Nadszedł jednak czas, kiedy postanowiła otworzyć własny biznes: wspólnie z rodziną przeprowadziła się pod Warszawę i znalazła sposób na biznes, który jest jednocześnie jej pasją. W Warszawie przy ulicy Mokotowskiej 54 otworzyła pierwszy butik marki Pretty Ballerinas w …
Czytaj więcej »Nagła sukcesja: Czy wartości rodziny biznesowej zagwarantują powodzenie?
Werner Kenkel to rodzinny biznes, który przeszedł niespodziewaną, szybką sukcesję. Wartości zakorzenione w sukcesorach wpłynęły na ich gotowość do przejęcia odpowiedzialności za firmę w obliczu nagłej sukcesji. W czasach, w których rodziła się historia ich firmy, udawało się przetrwać tylko „najtwardszym wizjonerom”. Chociaż zarówno Adam, jak i jego brat Damian …
Czytaj więcej »Oceanic, jako globalny gracz na rynku kosmetycznym – Dorota Soszyńska mówi – „jestem gotowa na wyzwania!”
Niejeden przedsiębiorca wystraszyłby się lub zniechęcił na myśl o konieczności ucieczki przed wojną, upaństwowieniu firmy przez władze komunistyczne, areszcie za domniemaną spekulacje, czy konieczność odbudowany marki „made in Poland”, w kraju, w którym uwolnienie gospodarcze spowodowało napływ nad Wisłę marek zagranicznych, na które masowo rzuciło się społeczeństwo, puszczając w niepamięć …
Czytaj więcej »Pasjonaci – Wojownicy Izabelli Wałkowskiej
Gdy przejmowała stery w rodzinnym biznesie, jej firma była lokalnym graczem w regionie CEE. Dziś, po kilku latach działalności, podjęcia rynkowej rękawicy, pomimo ofert kupna firmy oraz położenia akcentu na silny, zgrany i dynamiczny zespół, zarządzany przez nią Plastwil jest globalnym graczem, który swoimi produktami konkuruje ze światowymi poten¬tatami. Nie przeszkadza jej to, że firma znajduje się w małej miejscowości, daleko od dużych aglomeracji miejskich. O tym, jaki miała pomysł na firmę, jak zbudowała swój zespół zaufa¬nych ludzi oraz jakie towarzyszyły jej przy tym perypetie, rozmawiamy z Izabellą Wałkowską – Prezesem Zarządu rodzinnej firmy Plastwil.
Czytaj więcej »Czy jest coś takiego jak gen przedsiębiorczości?
Gen przedsiębiorczości to określenie, które mówi o naturalnych predyspozycjach do biznesu My poszukujemy go u sukcesorów z firm rodzinnych, żeby sprawdzić czy dzięki niemu łatwiej uda mu się przejąć firmę rodzinną! Chcesz dołączyć do naszej społeczności NextG? Weź udział w III Ogólnopolskim Kongresie NextG 🔜18-19 Października 2018: Poznań, Stary Browar …
Czytaj więcej »