Dla mniejszych firm rodzinnych jeden lub kilka pojazdów to często jedyne posiadane aktywa. I nie ma znaczenia, czy są one własnością firmy czy są finansowane leasingiem. Samochody są niezbędne w praktycznie każdej działalności. Niejednokrotnie pełnią funkcję biura, pozwalają dotrzeć do klienta lub zawieźć towar do kontrahenta.
Dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności i wielkości firmy, jednym z najbardziej poszukiwanym dóbr jest czas, a częstym problemem efektywne nim zarządzanie. Dlatego coraz popularniejszym rozwiązaniem w firmach staje się outsourcing. Świetnym przykładem efektywnego wykorzystania outsourcingu jest powierzenie bieżącej obsługi pojazdów firmowych profesjonalnej firmie zewnętrznej.
Pozwala to osiągnąć wiele korzyści. Firma otrzymuje dostęp do hurtowych zakupów części i usług serwisowych po atrakcyjnych, stałych w całej Polsce cenach rabatowych oraz ma możliwość uzyskania istotnych rabatów zarówno w sieci autoryzowanych stacji obsługi pojazdów jak i sieci warsztatów niezależnych. Zarządzania flotą odbywa się po kosztach rzeczywistych – przedsiębiorca może porównać ceny ze swoim warsztatem i wybrać ofertę korzystniejszą. Jest to też często jedyna możliwość korzystania ze stacji sieci warsztatów niezależnych.
Dodatkowo firma ma możliwość odroczenia płatności za części i usługi, otrzymanie faktury zbiorczej za wykonane usługi. Otrzymuje też dostęp do całodobowego call center, świadczącego usługi doradcze zarządzania flotą, dzięki czemu może skorzystać z bezpłatnego doradztwa technicznego doświadczonych specjalistów, obejmującego weryfikację zakresu usług i czasu ich wykonania, a także dostęp do platformy informatycznej z pełną historią serwisową.
Rynek usług zarządzania flotą postrzegany jest jako rynek dużych firm i korporacji, nie jest to jednak do końca prawda. Mimo, iż firmy leasingowe czy też wyspecjalizowane przedsiębiorstwa zajmujące się obsługą flot zaczynały działalność od współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, teraz oferują usługi zarządzania flotą kilku pojazdów, a nawet pojedynczego samochodu.
Autor: Marcin Modliborek, Project Manager Programu AutoKomfort+ w Millennium Leasing