Strona domowa / Rodzina (strona 2)

Rodzina

Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje!

Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje!

Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje! Do tej pory jak skarb przechowuję wizytówkę mojego dziadka „Augustyn Herman i Syn”. Przedsiębiorczą rodzinę Hermanów, która przez kilka pokoleń prowadziła w Lesznie garbarnię białoskórniczą, znali wszyscy mieszkańcy mojego rodzinnego miasta. Gdy urodziłam się ja, garbarnia po upaństwowieniu nie należała już do rodziny …

Czytaj więcej »

Dobry ład biznesu rodzinnego jako istotny czynnik sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych

Dobry ład biznesu rodzinnego jako istotny czynnik sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych

Aby osiągnąć trwały sukces przedsiębiorstwa rodzinne potrzebują ładu biznesu rodzinnego [governance], tzn. jasnych celów, wartości i strategii. Przy czym tylko częściowo mogą kierować się wytycznymi przeznaczonymi dla spółek posiadających wielu udziałowców. Przedsiębiorstwa rodzinne różnią się od takich spółek i dlatego potrzebują innego ładu biznesu – takiego, który wzmocni ich silne …

Czytaj więcej »

Strategie biznesu i rodziny, czyli metodyka „kropki i kreski” w strategiach właścicielskich

Strategie biznesu i rodziny, czyli metodyka „kropki i kreski” w strategiach właścicielskich

Dla firm rodzinnych strategia właścicielska ma dwa konteksty – planuje się strategię biznesu oraz strategię rodziny biznesowej. Połączenie tych dwóch obszarów w jednej strategii właścicielskiej jest niezbędne z punktu widzenia efektywnego konkurowania na rynku, jak i planowania wielopokoleniowej i innowacyjnej firmy. Strategie biznesu mają na celu zapewnienie rentowności i wzrostu …

Czytaj więcej »

Inteligencja emocjonalna – harmonia w relacjach i autorytet sukcesora

Inteligencja emocjonalna - harmonia w relacjach i autorytet sukcesora

Inteligencja emocjonalna – harmonia w relacjach i autorytet sukcesora Wspólne rodzinne przedsięwzięcia, wspólne wakacje, święta i uroczystości – to doskonałe okazje, aby sprawdzić i kształtować w praktyce umiejętności związane z inteligencją emocjonalną i społeczną. Wszystkie te wydarzenia mogą być czasem radości, wzajemnego zrozumienia i porozumienia oraz czasem współdziałania wszystkich członków …

Czytaj więcej »

VII Kongres Next Generation za nami

VII Kongres Next Generation za nami

W przepięknym miejscu w samym sercu Puszczy Zielonki, nad jeziorem, w pełnym, jeszcze letnim, słońcu stworzyliśmy wspólnie manifest pokolenia RE – wyłaniającej się społeczności osób, której nie można przyporządkować ze względu na okres urodzenia, a raczej postawę i czas, w którym przyszło jej członkom solidarnie odpowiadać na uniwersalne wyzwania pojawiające …

Czytaj więcej »

Historia, która brzmi jak bajka – najstarsza firma rodzinna świata na Family Business Week (24-28 maja 2021)!

Historia, która brzmi jak bajka – najstarsza firma rodzinna świata na Family Business Week (24-28 maja 2021)!

W Japonii krąży opowieść o tym, jak wielki buddyjski nauczyciel – Taicho Daishi – wspiął się na górę Hakusan w pobliżu wsi Awazu. Gdy odpoczywał po ciężkiej wędrówce, ukazał mu się we śnie bóg góry i powiedział, że w leżącej nieopodal wiosce Awazu znajdują się podziemne gorące źródła. Wierzenia podają, …

Czytaj więcej »

ZATRUDNIAMY CZŁOWIEKA CZY PRACOWNIKA? WELLBEING RODZINY I CZŁOWIEKA – drogą do łączenia celów biznesowych i ludzkich

ZATRUDNIAMY CZŁOWIEKA CZY PRACOWNIKA? WELLBEING RODZINY I CZŁOWIEKA – drogą do łączenia celów biznesowych i ludzkich

INSTYTUT HUMANITES WRAZ Z INSTYTUTEM FIRM RODZINNYCH RUSZA Z INNOWACYJNYM KONKURSEM:FIRMA PRZYJAZNA RODZINIE/ #FIRMA PRZYJAZNA CZŁOWIEKOWI. Dystans polskich przedsiębiorstw od dobrych praktyk obrazują Badania Odpowiedzialności Rodzinnej Biznesu opracowane przez Instytut Humanites przy współpracy z IESE Business School oraz Pracuj.pl. Według nich 35% kobiet i 34% mężczyzn uważa, że ich organizacja …

Czytaj więcej »

Manager rodziny. Cechy, umiejętności i zadania

Manager rodziny. Cechy, umiejętności i zadania

Rola niezależnego managera rodziny, który zapewnia powiązanie rodziny z przedsiębiorstwem, rozwinęła się dopiero w ostatnich dziesięcioleciach. We wcześniejszych generacjach zarządzanie rodziną, obok zarzadzania przedsiębiorstwem, było głównie zadaniem właściciela firmy i seniora i/lub jego małżonki. Decyzje, jaką drogę zawodową ma obrać kolejne pokolenie, kto może dziedziczyć udziały, kiedy ma nastąpić sukcesja …

Czytaj więcej »