Strona domowa / Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych / Dziedziczka Domu Gucci wystąpiła na 9. Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Dziedziczka Domu Gucci wystąpiła na 9. Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Gościem specjalnym Kongresu była Patrizia Gucci – prawnuczka założyciela Domu Mody Gucci – Guccio Gucci, córka Paolo Gucci. Spadkobierczyni rodzinnego dziedzictwa Gucci, która przedstawiła niezwykłą historię firmy rodzinnej, opowiedziała o wartościach, jakie przekazywane są kolejnym pokoleniom oraz o tym, jakie lekcje polskie rodziny biznesowe mogą wyciągnąć z historii rodziny Gucci.

Spadkobierczyni dziedzictwa Gucci wystąpiła na scenie głównej w towarzystwie Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego dr Adrianny Lewandowskiej w rozmowie na temat: „Czwarte pokolenie rodziny Guccich. Siła. Moc. Nazwisko – Patrizia Gucci”. – Siła relacji, uważności, poświęconego czasu w imię budowania więzi jest kluczowa w rodzinach biznesowych. Wspólna historia, znaczenie decyzji, jakie podejmowali przodkowie ponosząc ryzyko biznesowe, siła wartości, którym pozostajemy wierni zdecydowanie scala rodzinę. Niestety nie zawsze ta odpowiedzialność na pokolenia, profesjonalizm w działaniu i odwaga wdrażania potrzebnych zmian wystarczy, by firma rodzinna trwała. Dziś marka Gucci nie należy do rodzinny założycielskiej. Z historii tej rodziny możemy się wiele nauczyć – wskazuje dr Adrianna Lewandowska Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Podczas spotkania panie rozmawiały m.in. o tym, jak funkcjonował biznes w domu mody Gucci, w jaki sposób wiedza była przekazywana kolejnym pokoleniom, jakie wartości pielęgnowała Rodzina Gucci, jak dbać o reputację nazwiska i marki oraz jakie wnioski można wyciągnąć z historii Rodziny Gucci.

Zapytana o wartości, jakie są kultywowane w rodzinie Gucci, spadkobierczyni rodzinnego dziedzictwa opowiedziała o pasji, która łączyła całą rodzinę, o duchu współpracy i rozumieniu się „w locie”. Patrizia Gucci zaznaczyła również, że porażki i przykrości wzmacniały jej rodzinę. Zapytana o refleksję i poradę dla firm rodzinnych powiedziała: Dziś już nie ma takiej obsługi klienta jak kiedyś. W mojej rodzinie szczególnie pielęgnowano dbałość o klienta, w salonach serwowano kawę i herbatę, doradzano, pracownicy doskonale znali asortyment i jego właściwości. Panowała kultura i każdy znał savoir-vivre.

Gość specjalna kongresu podkreślała, jak ważne jest zdobycie doświadczenia, przed przejęciem odpowiedzialności za firmę: W rodzinnej firmie, ważne jest to, żeby nie stawiać osoby syna i od razu spadkobiercy w ważnych funkcjach na wysokim stanowisku na samym początku, ponieważ osoba młoda nie ma takiego doświadczenia jak osoba dorosła. Powinna najpierw przechodzić różne stopnie i zdobywać doświadczenie. W naszej firmie każdy z nas zaczynał od drobnych obowiązków.

Swoje wystąpienie Patrizia zakończyła refleksją, że: dziś potrzebna jest wytrzymałość i determinacja. Potrzebna jest dedykacja i zaangażowanie w firmę, do końca. W sukcesie i porażce. Oraz innowatorskie oko do stworzenia czegoś nowego.

Dziedziczka Domu Gucci wystąpiła na 9. Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

 

Drugiego dnia kongresu prelegentka wzięła udział w panelu dyskusyjnym „Zmieniająca się rola kobiet w firmach rodzinnych”. Patrizia Gucci podzieliła się refleksjami i doświadczeniem pracy jako kobieta z firmy rodzinnej: Dom Mody Gucci. Na pytanie, co było kiedyś najtrudniejszą przeszkodą dla kobiety, która chciała być zaangażowaną w rodzinny biznes, opowiedziała o dyskryminacji i niedocenianiu umiejętności kobiet. Jednak proces, który zaczął się wtedy, nie jest jeszcze ukończony.

Patrizia przyleciała do Polski z Florencji na zaproszenie Instytut Biznesu Rodzinnego. Podczas dwóch dni kongresu opowiadała o rodzinnym dziedzictwie i swoich doświadczeniach. Rozmawiała również z polskimi przedsiębiorcami, dzieląc się swoją wiedzą i przemyśleniami. Podczas kongresu można było również otrzymać autograf Patrizii Gucci na monografii „Gucci. Prawdziwa historia dynastii sukcesu” nakładem wydawnictwa Esteri.

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Usług o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.

Dziedziczka Domu Gucci wystąpiła na 9. Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

 

O Dawid Stefański

Zobacz również

Partner kongresu LPP przeznacza 20 MLN ZŁ na pomoc ofiarom wojny na Ukrainie

Partner kongresu LPP przeznacza 20 MLN ZŁ na pomoc ofiarom wojny na Ukrainie

Polska firma rodzinna LPP wraz z Fundacją od pierwszych dni konfliktu w Ukrainie wspiera osoby …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.