Strona domowa / Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych / Dziedziczka Domu Gucci wystąpiła na 9. Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Dziedziczka Domu Gucci wystąpiła na 9. Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

Gościem specjalnym Kongresu była Patrizia Gucci – prawnuczka założyciela Domu Mody Gucci – Guccio Gucci, córka Paolo Gucci. Spadkobierczyni rodzinnego dziedzictwa Gucci, która przedstawiła niezwykłą historię firmy rodzinnej, opowiedziała o wartościach, jakie przekazywane są kolejnym pokoleniom oraz o tym, jakie lekcje polskie rodziny biznesowe mogą wyciągnąć z historii rodziny Gucci.

Spadkobierczyni dziedzictwa Gucci wystąpiła na scenie głównej w towarzystwie Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego dr Adrianny Lewandowskiej w rozmowie na temat: „Czwarte pokolenie rodziny Guccich. Siła. Moc. Nazwisko – Patrizia Gucci”. – Siła relacji, uważności, poświęconego czasu w imię budowania więzi jest kluczowa w rodzinach biznesowych. Wspólna historia, znaczenie decyzji, jakie podejmowali przodkowie ponosząc ryzyko biznesowe, siła wartości, którym pozostajemy wierni zdecydowanie scala rodzinę. Niestety nie zawsze ta odpowiedzialność na pokolenia, profesjonalizm w działaniu i odwaga wdrażania potrzebnych zmian wystarczy, by firma rodzinna trwała. Dziś marka Gucci nie należy do rodzinny założycielskiej. Z historii tej rodziny możemy się wiele nauczyć – wskazuje dr Adrianna Lewandowska Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Podczas spotkania panie rozmawiały m.in. o tym, jak funkcjonował biznes w domu mody Gucci, w jaki sposób wiedza była przekazywana kolejnym pokoleniom, jakie wartości pielęgnowała Rodzina Gucci, jak dbać o reputację nazwiska i marki oraz jakie wnioski można wyciągnąć z historii Rodziny Gucci.

Zapytana o wartości, jakie są kultywowane w rodzinie Gucci, spadkobierczyni rodzinnego dziedzictwa opowiedziała o pasji, która łączyła całą rodzinę, o duchu współpracy i rozumieniu się „w locie”. Patrizia Gucci zaznaczyła również, że porażki i przykrości wzmacniały jej rodzinę. Zapytana o refleksję i poradę dla firm rodzinnych powiedziała: Dziś już nie ma takiej obsługi klienta jak kiedyś. W mojej rodzinie szczególnie pielęgnowano dbałość o klienta, w salonach serwowano kawę i herbatę, doradzano, pracownicy doskonale znali asortyment i jego właściwości. Panowała kultura i każdy znał savoir-vivre.

Gość specjalna kongresu podkreślała, jak ważne jest zdobycie doświadczenia, przed przejęciem odpowiedzialności za firmę: W rodzinnej firmie, ważne jest to, żeby nie stawiać osoby syna i od razu spadkobiercy w ważnych funkcjach na wysokim stanowisku na samym początku, ponieważ osoba młoda nie ma takiego doświadczenia jak osoba dorosła. Powinna najpierw przechodzić różne stopnie i zdobywać doświadczenie. W naszej firmie każdy z nas zaczynał od drobnych obowiązków.

Swoje wystąpienie Patrizia zakończyła refleksją, że: dziś potrzebna jest wytrzymałość i determinacja. Potrzebna jest dedykacja i zaangażowanie w firmę, do końca. W sukcesie i porażce. Oraz innowatorskie oko do stworzenia czegoś nowego.

Dziedziczka Domu Gucci wystąpiła na 9. Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

 

Drugiego dnia kongresu prelegentka wzięła udział w panelu dyskusyjnym „Zmieniająca się rola kobiet w firmach rodzinnych”. Patrizia Gucci podzieliła się refleksjami i doświadczeniem pracy jako kobieta z firmy rodzinnej: Dom Mody Gucci. Na pytanie, co było kiedyś najtrudniejszą przeszkodą dla kobiety, która chciała być zaangażowaną w rodzinny biznes, opowiedziała o dyskryminacji i niedocenianiu umiejętności kobiet. Jednak proces, który zaczął się wtedy, nie jest jeszcze ukończony.

Patrizia przyleciała do Polski z Florencji na zaproszenie Instytut Biznesu Rodzinnego. Podczas dwóch dni kongresu opowiadała o rodzinnym dziedzictwie i swoich doświadczeniach. Rozmawiała również z polskimi przedsiębiorcami, dzieląc się swoją wiedzą i przemyśleniami. Podczas kongresu można było również otrzymać autograf Patrizii Gucci na monografii „Gucci. Prawdziwa historia dynastii sukcesu” nakładem wydawnictwa Esteri.

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Usług o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.

Dziedziczka Domu Gucci wystąpiła na 9. Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych

 

O Dawid Stefański

Zobacz również

Nowy wymiar bogactwa. Rodzina. Trwanie. Dobro - czyli IX Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych w Poznaniu

Nowy wymiar bogactwa. Rodzina. Trwanie. Dobro – czyli IX Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych w Poznaniu

Nowy wymiar bogactwa. Rodzina. Trwanie. Dobro – czyli IX Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych w Poznaniu …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.