WYWIAD

Rozmowa z Robertem Jóźwiakiem, właścicielem firmy Sempre / Graso Moda produkującej spodnie męskie.

Panie Robercie, marka Sempre / Graso Moda to stosunkowo młoda firma rodzinna. Jak Pana wcześniejsze doświadczenia wpłynęły na Pana na decyzję o prowadzeniu własnego biznesu?

Marka Sempre ma już lub dopiero 11 lat, czy to dużo czy mało? Przyszedł czas, kiedy człowiek sam chce decydować, co chce robić. Ogromne doświadczenie w branży pozwoliło nam podjąć taką decyzję, że otwieramy z żoną własną firmę. Mieliśmy dużo obaw, ale wiedzieliśmy że każdy sukces czy porażka będzie zależna tylko od nas. Pracując u kogoś trzeba akceptować wszystkie decyzję, nawet te, które są nie do końca trafne.

Skąd zainteresowanie modą i branżą odzieżową? Czy krawiectwo to Pana „rodzinna tradycja”?

Branża modowa zawsze była mi bliska i już pierwsze kroki w karierze zawodowej były związane z branżą odzieżową. Można tu tworzyć produkty i mieć od razu werdykt (klient kupuje dany produkt lub nie). Ponadto obcowanie z pięknymi rzeczami zawsze wprowadza w dobry nastrój.

Firma Sempre, której jest Pan właścicielem, produkuje spodnie męskie. To dość wąska dziedzina produkcji. Do tego duża konkurencja ze strony międzynarodowych sieciówek i coraz popularniejsze zakupy przez Internet. Jaki jest Pana pomysł na rozwój na tym trudnym rynku?

Firma Sempre robi jedną rzecz a dobrze. Tak wysoka specjalizacja pozwala nam cały czas udoskonalać nasze produkty. Najważniejsze jest, aby klient wracał po nasze wyroby – to miara sukcesu. Mamy grono stałych klientów, którzy sobie cenią nasze spodnie.

Skąd czerpie Pan inspiracje? Gdzie dziś warto podpatrywać trendy i nowinki w modzie?

W modzie męskiej w szczególnie casualowej mistrzami są Włosi. Od targów właśnie w tym kraju zaczyna się kalendarz targowy po Florencji i to nie tylko samych targach, ale także ulicy (jak mieszkańcy na co dzień się ubierają). Mamy mnóstwo inspiracji do wykorzystania – kolory, fasony, materiały.

Ostatnie pytanie: klasyczna elegancja czy casual? Modnie czy wygodnie? Co sam Pan nosi?

Jestem zwolennikiem casualu w dobrym wydaniu. Oczywiście spodnie nasze, tylko swojej produkcji, a pozostałe części garderoby dobieram zwracając szczególną uwagę na skład i jakość wykonania. Modnie i wygodnie człowiek się czuje tylko w odpowiednio dobranych rzeczach.

Serdecznie dziękuję za poświęcony czas!

Dziękuję.

Wywiad przeprowadziła: Anna Włodarczyk

O Anna Włodarczyk

Avatar

Zobacz również

Sztuka Konwersacji Między Pokoleniami. CZĘŚĆ 3 konsorcjum kuzynów, „Drugi rozmówca”

W pierwszym artykule z tej serii opisujemy, że jednym z głównych celów pracy z firmą rodzinną lub w  firmie jest pomoc w tworzeniu warunków umożliwiających efektywną komunikację między przywódcami  dzisiaj i jutro. W naszym studium przypadku spadkobiercy drugiego pokolenia imperium dystrybucji żywności w całym kraju, bracia Woods*, stoją w obliczu kryzysu związanego z przekazaniem ich wspólnego dziedzictwa następnemu pokoleniu (które do tej pory nie okazywało zainteresowania udziałem w firmie), zdecydowali się zabrać do pracy i zaplanować organizację sukcesji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.