Strona domowa / Biznes / Zarządzanie (strona 3)

Zarządzanie

O zarządzaniu firmą rodzinną

Kobieta, która zbudowała autorytet w męskiej branży. Barbara Woźniak – liderka z charyzmą

Kobieta, która zbudowała autorytet w męskiej branży. Barbara Woźniak - liderka z charyzmą

“Byliśmy, jesteśmy i będziemy firmą rodzinną”. To słowa, których śmiało można użyć w opisie firmy rodzinnej Fermy Drobiu Woźniak, którą od lat zarządza rodzina Woźniaków. Barbara, synowa Zbigniewa Woźniaka, choć została rzucona na głęboką wodę, wykorzystała swój potencjał charakteru i osobowość by pomóc firmie stać się polskim liderem branży.

Czytaj więcej »

VII Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

VII Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

VII Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych już 22-23 czerwca 2020 w Poznaniu. To kolejna edycja wyjątkowego spotkania rodzin biznesowych z Polski i zagranicy. Instytut Biznesu Rodzinnego profesjonalizując przedsiębiorczość rodzinną przez dwa dni skupia się na organizacji unikatowego wydarzenia będącego platformą wymiany wiedzy, doświadczeń i integracji środowiska firm rodzinnych.

Czytaj więcej »

Manager rodziny. Cechy, umiejętności i zadania

Manager rodziny. Cechy, umiejętności i zadania

Rola niezależnego managera rodziny, który zapewnia powiązanie rodziny z przedsiębiorstwem, rozwinęła się dopiero w ostatnich dziesięcioleciach. We wcześniejszych generacjach zarządzanie rodziną, obok zarzadzania przedsiębiorstwem, było głównie zadaniem właściciela firmy i seniora i/lub jego małżonki. Decyzje, jaką drogę zawodową ma obrać kolejne pokolenie, kto może dziedziczyć udziały, kiedy ma nastąpić sukcesja …

Czytaj więcej »

Managerowie zewnętrzni w firmie rodzinnej – pułapki i wyzwania – case study firmy GH

Managerowie zewnętrzni w firmie rodzinnej – pułapki i wyzwania - case study firmy GH

Zmiana generacyjna i wyzwania sukcesji wiążą się nie tylko ze znalezieniem odpowiedniego następcy, ale także z doborem zespołu zarządzającego, któremu nowy prezes będzie przewodził. Z tworzeniem zespołu zarządzającego wiąże się często konieczność zatrudnienia managerów zewnętrznych – managerów spoza rodziny. Współpraca z nimi jest dużym wyzwaniem dla firmy rodzinnej. W niniejszym …

Czytaj więcej »

Sukcesorka międzynarodowego biznesu rodzinnego wybiera „bycie na swoim”

Sukcesorka międzynarodowego biznesu rodzinnego wybiera "bycie na swoim”

Julia Kostrzewska – Magdańska ponad 10 lat rozwijała rodzinny biznes ceramiki architektonicznej. Nadszedł jednak czas, kiedy postanowiła otworzyć własny biznes: wspólnie z rodziną przeprowadziła się pod Warszawę i znalazła sposób na biznes, który jest jednocześnie jej pasją.  W Warszawie przy ulicy Mokotowskiej 54 otworzyła pierwszy butik marki Pretty Ballerinas w …

Czytaj więcej »

Nagła sukcesja: Czy wartości rodziny biznesowej zagwarantują powodzenie?

Nagła sukcesja: Czy wartości rodziny biznesowej zagwarantują powodzenie?

Werner Kenkel to rodzinny biznes, który przeszedł niespodziewaną, szybką sukcesję.  Wartości zakorzenione w sukcesorach wpłynęły na ich gotowość do przejęcia odpowiedzialności za firmę w obliczu nagłej sukcesji. W czasach, w których rodziła się historia ich firmy, udawało się przetrwać tylko „najtwardszym wizjonerom”. Chociaż zarówno Adam, jak i jego brat Damian …

Czytaj więcej »

Chleb i rogale świętomarcińskie. Rodzina Butków od lat wspólnie w biznesie

Chleb i rogale świętomarcińskie. Rodzina Butków od lat wspólnie w biznesie

Ponad 50 lat temu Stanisław Butka jako 14-latek codziennie angażował swoje siły w piekarnię swojego ojca. W duchu poważania ciężkiej pracy wychował swoje córki, a dziś szacunku do chleba uczy swoje wnuki – aby tradycja wypieków rodziny Butków nie zniknęła. O tradycje piekarskie Stanisław Butka dba zresztą nie tylko w …

Czytaj więcej »

Lifestylowe winnice – biznes i przyjemność dla przedsiębiorczych rodzin.

Lifestylowe winnice - biznes i przyjemność dla przedsiębiorczych rodzin.

Winnica to marzenie biznesowe realizowane przez cierpliwych inwestorów. Owoce można zbierać w trzecim roku od nasadzenia, a rentowność niedużej, trzyhektarowej winnicy osiąga się po około dziesięciu latach. Zależy to od poziomu inwestycji, przyjętej strategii komercyjnej, a także od wielkości, trudnych do przewidzenia plonów. To jednak nie zniechęca inwestorów, którzy są …

Czytaj więcej »