CSR

Chrońmy płomień! Chronimy płomień? Czyli w poszukiwaniu prawdy o zrównoważonych ideach w niezrównoważonym świecie

Chrońmy płomień! Chronimy płomień? Czyli w poszukiwaniu prawdy o zrównoważonych ideach w niezrównoważonym świecie

Ogień. Kiedyś tajemniczy symbol bogów, znak z nieba, symbol życia, ciepła i bezpieczeństwa, który chronić mieli wyznaczeni członkowie plemienia. Dziś ogień – symbol werwy, żaru, energii, zapału i pasji. Jest też ognisko, wokół którego siedzą ci, którzy tę energię i tę pasję mają. I wspólnie chronią płomień, który trzyma ich …

Czytaj więcej »

Firmy rodzinne potrzebują asów wywiadu, bo tylko tropiciele odpalą petardy

Firmy rodzinne potrzebują asów wywiadu, bo tylko tropiciele odpalą petardy

Był taki gość, którego zastanawiało, dlaczego część statków pokonuje trasę Europa-Ameryka dużo szybciej niż inne. Postanowił przyjrzeć się bliżej temu dziwnemu zjawisku, odbywając w tym celu kilka podróży w obu kierunkach. Przeprowadził pomiary i na tej podstawie wysnuł teorię, że na oceanie istnieje wewnętrzny nurt, który potrafi szybciej ponieść statki. …

Czytaj więcej »

ZATRUDNIAMY CZŁOWIEKA CZY PRACOWNIKA? WELLBEING RODZINY I CZŁOWIEKA – drogą do łączenia celów biznesowych i ludzkich

ZATRUDNIAMY CZŁOWIEKA CZY PRACOWNIKA? WELLBEING RODZINY I CZŁOWIEKA – drogą do łączenia celów biznesowych i ludzkich

INSTYTUT HUMANITES WRAZ Z INSTYTUTEM FIRM RODZINNYCH RUSZA Z INNOWACYJNYM KONKURSEM:FIRMA PRZYJAZNA RODZINIE/ #FIRMA PRZYJAZNA CZŁOWIEKOWI. Dystans polskich przedsiębiorstw od dobrych praktyk obrazują Badania Odpowiedzialności Rodzinnej Biznesu opracowane przez Instytut Humanites przy współpracy z IESE Business School oraz Pracuj.pl. Według nich 35% kobiet i 34% mężczyzn uważa, że ich organizacja …

Czytaj więcej »

Szacunek dla siebie, szacunek dla innych, odpowiedzialność za swoje czyny – za tymi trzema rzeczami podążaj. ~Dalajlama

Szacunek dla siebie, szacunek dla innych, odpowiedzialność za swoje czyny – za tymi trzema rzeczami podążaj. ~Dalajlama

W dzisiejszym dynamicznie zmieniajacym się świecie, zmieniajacym się niekoniecznie zawsze w dobrym kierunku, słowa wypowiedziane przez Dalajlamę nabierają szczególnego znaczenia. Odpowiedzialność tak dotyczy zarówno osob jak i instytucji, w tym również biznesu. Temat odpowiedzialności społecznej biznesu coraz częściej wkracza „ na salony“. Zagadnienia związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR) zyskują nie tylko na popularności jako skuteczne narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw ale przede wszystkim na ważności z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju gospodarek i społeczeństw.

Czytaj więcej »

Odpowiedzialni od pokoleń, czyli jak firmy rodzinne zmieniają świat

Odpowiedzialni od pokoleń, czyli jak firmy rodzinne zmieniają świat

Społeczna odpowiedzialność jako istotna wartość firm rodzinnych? Tak i to od pokoleń! Prawdopodobnie w większości społeczeństw rodzina jest podstawową jednostką służącą przekazywaniu wartości następnym pokoleniom. Najczęściej ten naturalny proces zachodzi poprzez wychowanie, przekaz, przykład oraz zapewnienie warunków do rozwoju fizycznego, emocjonalnego i duchowego.

Czytaj więcej »

Strategia Firmy Rodzinnej: czy tzw. „dobre praktyki” są opłacalne?

Strategia Firmy Rodzinnej: czy tzw. „dobre praktyki” są opłacalne?

Co się liczy w konkurowaniu na przepełnionych produktami i markami rynkach? – Konsekwencja i spójność planów strategicznych i operacyjnych, po drugie, umiejętność wybierania spośród cech swoich produktów czy usług tych, które warto rozwijać oraz, po trzecie, wprowadzanie innowacyjnych usprawnień, aby wyróżnić się na rynku. Innowacje, segmentacja rynku i odpowiednio dla …

Czytaj więcej »

Meble, które zmieniają świat

Meble, które zmieniają świat

Szynaka Meble tworzy meble bliskie sercom i gustom społeczności na całym świecie. Ta prężna, polska firma z sześćdziesięcioletnią tradycją ma  znaczny udział w budowaniu krajowego potencjału gospodarczego. Skala sukcesu sięga daleko poza granice Polski, bowiem produkty z logo tej marki znane są na każdym kontynencie, znajdując swoje miejsce w domach …

Czytaj więcej »

Wielka pasja, wielka decyzja w rodzinnym biznesie

Wielka pasja, wielka decyzja w rodzinnym biznesie

Wszystko zaczęło się od wielkiej pasji do koni. To ona popchnęła Elżbietę i Mieczysława Gossa do decyzji o budowie rodzinnej stajni przeznaczonej do hodowli koni. Pierwsza była klacz Dalia. Chwilę później zjawiła się Iskra, od której imienia pochodzi nazwa stadniny. Kolejne wierzchowce zamieszkały kilka miesięcy później. Przy współpracy z lokalnymi …

Czytaj więcej »

Oliwienie trybów relacji w biznesie

Oliwienie trybów relacji w biznesie

Uzasadnienie działalności biznesowej wyrażone jest w misji. Ta zaś znajduje odzwierciedlenie w strategii marki. Marka z kolei niesie obietnicę zaspokojenia pragnień i dążeń. Wszystko to sprowadza się do podstawowej funkcji – uwiarygodnienia biznesu poprzez naturalną i szczerą komunikację. Zakłócenia spójności skutkują nieprzyswajalnością komunikatów. Błędy niespójności czy brak konsekwencji mogą zacząć …

Czytaj więcej »