Ogień. Kiedyś tajemniczy symbol bogów, znak z nieba, symbol życia, ciepła i bezpieczeństwa, który chronić mieli wyznaczeni członkowie plemienia. Dziś ogień – symbol werwy, żaru, energii, zapału i pasji. Jest też ognisko, wokół którego siedzą ci, którzy tę energię i tę pasję mają. I wspólnie chronią płomień, który trzyma ich …
Czytaj więcej »Firmy rodzinne potrzebują asów wywiadu, bo tylko tropiciele odpalą petardy
Był taki gość, którego zastanawiało, dlaczego część statków pokonuje trasę Europa-Ameryka dużo szybciej niż inne. Postanowił przyjrzeć się bliżej temu dziwnemu zjawisku, odbywając w tym celu kilka podróży w obu kierunkach. Przeprowadził pomiary i na tej podstawie wysnuł teorię, że na oceanie istnieje wewnętrzny nurt, który potrafi szybciej ponieść statki. …
Czytaj więcej »ZATRUDNIAMY CZŁOWIEKA CZY PRACOWNIKA? WELLBEING RODZINY I CZŁOWIEKA – drogą do łączenia celów biznesowych i ludzkich
INSTYTUT HUMANITES WRAZ Z INSTYTUTEM FIRM RODZINNYCH RUSZA Z INNOWACYJNYM KONKURSEM:FIRMA PRZYJAZNA RODZINIE/ #FIRMA PRZYJAZNA CZŁOWIEKOWI. Dystans polskich przedsiębiorstw od dobrych praktyk obrazują Badania Odpowiedzialności Rodzinnej Biznesu opracowane przez Instytut Humanites przy współpracy z IESE Business School oraz Pracuj.pl. Według nich 35% kobiet i 34% mężczyzn uważa, że ich organizacja …
Czytaj więcej »Szacunek dla siebie, szacunek dla innych, odpowiedzialność za swoje czyny – za tymi trzema rzeczami podążaj. ~Dalajlama
W dzisiejszym dynamicznie zmieniajacym się świecie, zmieniajacym się niekoniecznie zawsze w dobrym kierunku, słowa wypowiedziane przez Dalajlamę nabierają szczególnego znaczenia. Odpowiedzialność tak dotyczy zarówno osob jak i instytucji, w tym również biznesu. Temat odpowiedzialności społecznej biznesu coraz częściej wkracza „ na salony“. Zagadnienia związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, CSR) zyskują nie tylko na popularności jako skuteczne narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw ale przede wszystkim na ważności z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju gospodarek i społeczeństw.
Czytaj więcej »Odpowiedzialni od pokoleń, czyli jak firmy rodzinne zmieniają świat
Społeczna odpowiedzialność jako istotna wartość firm rodzinnych? Tak i to od pokoleń! Prawdopodobnie w większości społeczeństw rodzina jest podstawową jednostką służącą przekazywaniu wartości następnym pokoleniom. Najczęściej ten naturalny proces zachodzi poprzez wychowanie, przekaz, przykład oraz zapewnienie warunków do rozwoju fizycznego, emocjonalnego i duchowego.
Czytaj więcej »Szczęśliwa firma, pomocna firma? Budowanie przewagi rynkowej poprzez działania CSR
Psycholog W. A. Khan w artykule Psychologiczne warunki osobistego zaangażowania i zdystansowania się w pracy podaje pytanie o sens pracy, jako jedno z trzech, które pracownicy zadają sobie zanim zaangażują się w pracę. Po zastanowieniu się, czy jest ona dla nas bezpieczna i czy damy radę ją wykonać, zaczynamy szukać …
Czytaj więcej »Strategia Firmy Rodzinnej: czy tzw. „dobre praktyki” są opłacalne?
Co się liczy w konkurowaniu na przepełnionych produktami i markami rynkach? – Konsekwencja i spójność planów strategicznych i operacyjnych, po drugie, umiejętność wybierania spośród cech swoich produktów czy usług tych, które warto rozwijać oraz, po trzecie, wprowadzanie innowacyjnych usprawnień, aby wyróżnić się na rynku. Innowacje, segmentacja rynku i odpowiednio dla …
Czytaj więcej »Meble, które zmieniają świat
Szynaka Meble tworzy meble bliskie sercom i gustom społeczności na całym świecie. Ta prężna, polska firma z sześćdziesięcioletnią tradycją ma znaczny udział w budowaniu krajowego potencjału gospodarczego. Skala sukcesu sięga daleko poza granice Polski, bowiem produkty z logo tej marki znane są na każdym kontynencie, znajdując swoje miejsce w domach …
Czytaj więcej »Wielka pasja, wielka decyzja w rodzinnym biznesie
Wszystko zaczęło się od wielkiej pasji do koni. To ona popchnęła Elżbietę i Mieczysława Gossa do decyzji o budowie rodzinnej stajni przeznaczonej do hodowli koni. Pierwsza była klacz Dalia. Chwilę później zjawiła się Iskra, od której imienia pochodzi nazwa stadniny. Kolejne wierzchowce zamieszkały kilka miesięcy później. Przy współpracy z lokalnymi …
Czytaj więcej »Oliwienie trybów relacji w biznesie
Uzasadnienie działalności biznesowej wyrażone jest w misji. Ta zaś znajduje odzwierciedlenie w strategii marki. Marka z kolei niesie obietnicę zaspokojenia pragnień i dążeń. Wszystko to sprowadza się do podstawowej funkcji – uwiarygodnienia biznesu poprzez naturalną i szczerą komunikację. Zakłócenia spójności skutkują nieprzyswajalnością komunikatów. Błędy niespójności czy brak konsekwencji mogą zacząć …
Czytaj więcej »