Strona domowa / Biznes / 10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych

10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych

8. ANTONI STOLARSKI
Prezes Zarządu SaMASZ Sp. z o.o

W biznesie od 1984 roku.

10 długowiecznych CEO w polskich firmach rodzinnych

35 lat na rynku. Antoni Stolarski w garażu przy ulicy Kirkora w Białymstoku otworzył w 1984 roku niewielki warsztat samochodowy i już po kilku miesiącach działalności wyprodukował i sprzedał 15 kopaczek elewatorowych. To dało zastrzyk energii i kapitału na dalszy rozwój. Inżynier Stolarski i jego rozbudowujący się zespół pracowników zaczyna produkować i sprzedawać kosiarki bębnowe na początku w Polsce, a 10 lat po rozpoczęciu działalności wysyła pierwszy towar na eksport. Najpierw do Niemiec, potem do Finlandii i pozostałych krajów, w tym tak zaawansowanych technologicznie jak Korea Południowa i Japonia. Kamieniem milowym w rozwoju firmy prezesa Stolarskiego była dywersyfikacja portfolia produktów. Na Podlasiu zaczyna się produkcja nowoczesnych zgrabiarek, pługów, posypywarek, wozów paszowych, owijarek czy myjek do znaków drogowych. Prezes jest również ambasadorem sportu. SaMASZ jest sponsorem Jagiellonii Białystok oraz licznych wydarzeń lokalnych. Dziś, tak samo jak 35 lat temu, dalej steruje organizacją. Zatrudnia ponad 800 pracowników, posiada spółki w Rosji i USA, sprzedaje na 50 rynkach. Niedawno wybudował nową fabrykę za ponad 100 milionów złotych. Nie musi się też martwić o sukcesję. Wiceprezesami firmy są jego dwaj synowie – Jacek i Maciej.

O Łukasz Tylczyński

Ekspert ds. badań i rozwoju. Współorganizator Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych, odpowiedzialny za komunikację medialną, program oraz opiekę nad prelegentami. Realizator największych polskich badań w obszarze przedsiębiorczości rodzinnej: m.in. GUESSS i FACTS. Autor licznych artykułów, raportów i publikacji w obszarze biznesu rodzinnego oraz twórca rankingów firm rodzinnych. Prelegent i moderator paneli tematycznych w obszarze family business. Realizuje projekty związane z popularyzacją przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce i na świecie.

Zobacz również

Model (nie)widzialnego Bogactwa Rodziny Biznesowej - Adrianna Lewandowska

Model (nie)widzialnego Bogactwa Rodziny Biznesowej

Przez ostatnie lata w ramach Instytutu Biznesu Rodzinnego mocno skupialiśmy się na firmach rodzinnych. To …

Jeden komentarz

  1. Ceramiki Gres już dawno nie mają a niemiecki Hosech czy francuska Leda to tylko sprzedawcy marnych jakościowo produktów Sanplast. 1500 ludzi to chyba że wszystkich tych zakładach łacznie w co i tak wątpię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.