Wzajemne przenikanie się dwóch sfer: rodziny i biznesu jest nie tylko nieodłącznym elementem charakterystyki firmy definiowanej jako rodzinna, ale także stanowi wyzwanie dla prawidłowego jej funkcjonowania w gospodarczej rzeczywistości. Rozwiązanie oraz wsparcie może stanowić skuteczne wdrożenie narzędzi nadzoru właścicielskiego, który rozumiany jako proces odpowiada na aktualne potrzeby w zakresie zarządzania …
Czytaj więcej »Jak kreować wartość znaku towarowego ?
Rozpoznawalność, lojalność klientów, jakość, czy przesłanie, jakie niesie marka, stanowią efekt wielopłaszczyznowych działań przedsiębiorstwa kierowanego przez założyciela i kolejne pokolenia firmy rodzinnej. Ze znakiem firmowym identyfikują się zarówno jej właściciele, jak i klienci. W firmach rodzinnych utożsamianie się z marką jest szczególnie głębokie, gdyż często oznaczeniem wyróżniającym przedsiębiorstwo, produkty czy …
Czytaj więcej »Problem dezinwestycji w firmach rodzinnych
Funkcjonowanie firm rodzinnych od przeszło kilkudziesięciu lat jest przedmiotem ożywionej debaty naukowej. Jej początek[1] na przełomie lat 50 i 60 ubiegłego wieku zbiegł się z badaniami kwestionującymi z kolei pogląd obecny w literaturze przedmiotu od 1930 roku o powszechnej i docelowej rozproszonej strukturze właścicielskiej przedsiębiorstw na świecie[2]. W okresie tym …
Czytaj więcej »Motywacja – jak dobrze wykorzystać instrumenty finansowe
Artykuł sponsorowany Motywowanie pracowników to jeden z najtrudniejszych aspektów zarządzania ludźmi. Jest to proces złożony i wieloaspektowy. Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma była tworzona przez sprawny zespół pracowniczy, efektywnie realizujący zadania. Niemniej istotne jest właściwe zmotywowanie menedżera zatrudnionego w firmie rodzinnej, który powinien nie tylko utożsamiać się z postawionymi …
Czytaj więcej »