Znamy to powiedzenie: „Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda”. To piękna metafora wdzięczności – jeśli coś dostajesz, nie powinieneś tego kwestionować, oceniasz prezent jako całość, a nie zagłębiasz się w jego stan techniczny. Ale w sukcesji firm rodzinnych to powiedzenie absolutnie się nie sprawdza. Co, jeśli ten koń, którego dostajesz, …
Czytaj więcej »Sukcesja to emocjonalna podróż sukcesora. Dołącz do Akademii Sukcesora!
Proces sukcesji w firmie rodzinnej to nie tylko kwestia przekazania sterów. Sukcesja to emocjonalna podróż sukcesora, która bardzo często wyzwala mnóstwo lęków i obaw. Od lat obserwuję, jak ta zmiana pokoleniowa może zburzyć poczucie pewności siebie i zagrażać relacjom w rodzinie. Samo pytanie: „Czy jestem gotowy, by przejąć tę odpowiedzialność?” …
Czytaj więcej »Inteligencja emocjonalna – harmonia w relacjach i autorytet sukcesora
Inteligencja emocjonalna – harmonia w relacjach i autorytet sukcesora Wspólne rodzinne przedsięwzięcia, wspólne wakacje, święta i uroczystości – to doskonałe okazje, aby sprawdzić i kształtować w praktyce umiejętności związane z inteligencją emocjonalną i społeczną. Wszystkie te wydarzenia mogą być czasem radości, wzajemnego zrozumienia i porozumienia oraz czasem współdziałania wszystkich członków …
Czytaj więcej »Akademia Sukcesora – poligonem doświadczalnym dla next gen z firm rodzinnych?
Poligon doświadczalny, który pod okiem ekspertów można bezpiecznie przejść i dzięki któremu można przygotować się do przejęcia firmy rodzinnej – tak swój udział w Akademii Sukcesora, czyli managerskim programie skierowanym do sukcesorów firm rodzinnych, wspomina Mateusz Kaszuba, wiceprezes firmy Jamalex. Czy rzeczywiście firmy rodzinne potrzebują specjalnych programów szkoleniowych? Prowadzenie, a …
Czytaj więcej »Dlaczego biznes rodzinny potrzebuje millenialsów?
Na wielu prelekcjach słyszałam zdanie: „Firmę rodzinną pożyczamy od naszych dzieci”. Myśl ta zmusza do refleksji. Kim są te dzieci, jakim są pokoleniem? A jakim pokoleniem są obecni założyciele lub właściciele firm rodzinnych? Jedno jest pewne musimy uczyć kolejne pokolenia, ale także uczyć się od nich. Millenialsi są przyszłością biznesu …
Czytaj więcej »