Strona domowa / Biznes / Akademia Managera – profesjonalizacja firmy rodzinnej

Akademia Managera – profesjonalizacja firmy rodzinnej

Ten rok będzie stanowił dla przedsiębiorców rodzinnych prawdziwe wyzwanie: dynamicznie zmieniające się otoczenie gospodarcze i ekonomiczne rzutują na firmę, jej kondycję i przyszłość. Przed rodzinami właścicielskimi jest wiele znaków zapytania i trudne decyzje strategiczne.

Czy taki moment będzie dobrym czasem na inwestycję w rozwój? Czy czas niepewności i chaosu może być przyczynkiem do uporządkowania spraw wewnątrz firmy i rodziny?

Kreowanie wielopokoleniowej przyszłości wymaga odwagi, zaufania i jasnych decyzji. Odwagi myślenia o zmianach, zaufania w siłę rodziny i decyzji, które wzmacniają wartość biznesu rodzinnego. – podkreśla dr Adrianna Lewandowska. Firmy rodzinne charakteryzują się tym, że patrzą w perspektywie długowieczności, nie tylko „tu i teraz”. – kontynuuje. Wiedząc o tym, jako zespół Instytutu Biznesu Rodzinnego wychodzimy naprzeciw potrzebom przedsiębiorców rodzinnych i od lat wspieramy ich w procesie profesjonalizacji oraz rozwoju.

W nadchodzącym okresie, szczególnie trudnym, szukamy wsparcia dla firm rodzinnych także w zakresie finansowania możliwości rozwojowych. Nie chcielibyśmy, by kotwicą zmian okazał się budżet: stąd pomysł na certyfikację oraz włącznie się w działania w ramach Bazy Usług Rozwojowych. Funkcjonowanie w BUR pozwala nam na realizację szeregu usług audytowych, szkoleniowych i doradczych, które są w całości lub w znaczącej części finansowane z funduszy europejskich.

W styczniu tego roku zapraszamy do współpracy finansowanej zewnętrznie firmy rodzinne z sektora MŚP. W ramach projektu Menadżer 4.0 mamy możliwość przeprowadzenia audytu firmy, stworzenia kompleksowego planu rozwojowego dla poszczególnych pracowników, a także wdrożenia go w życie poprzez szkolenia i doradztwo.

Tematyka szkoleń jest bardzo szeroka. Obejmuje trzy główne obszary: organizacyjny, technologii oraz procesów. Jako Instytut skupiamy się w obszarze organizacyjnym. Wesprzemy Ciebie oraz Twoich współpracowników w takich tematach jak:

  1. Komunikacja
  2. Zarządzanie zmianą
  3. Budowanie, zarządzanie i motywowanie zespołów
  4. Modele biznesowe
  5. Negocjacje i techniki sprzedażowe
  6. oraz wiele więcej.

Wszystko to w oparciu o wcześniej przygotowany audyt, dzięki któremu określimy i dostosujemy tematykę spotkań pod Twoje indywidualne potrzeby.

Proponujemy Ci współpracę doradczą z ekspertami Instytutu Biznesu Rodzinnego, którzy są wieloletnimi praktykami biznesu i specjalistami z szeroko pojętej dziedziny przedsiębiorczości rodzinnej. Wśród naszych ekspertów spotkasz między innymi:

  • dr Adriannę Lewandowską, MBA – założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, od lat wspiera firmy rodzinne w zakresie strategii rozwoju procesów sukcesyjnych oraz zarządzania zmianą;
  • Romana Wieczorka – byłego Prezesa Zarządu Skanska w Polsce, Prezesa Zarządu Skanska Czechy i Słowacja, jako pierwszy i jedyny Polak V-ce Prezes Zarządu Światowego Skanska z siedzibą w Sztokholmie – jednej z największych Firm budowlano-deweloperskich na Świecie;
  • Szymona Trzebiatowskiego – finansisty z wykształcenia, wieloletniego praktyka controllingu, stratega i managera. Przez 25 lat związany z największym prywatnym pracodawcą w Poznaniu i Wielkopolsce, Firmą Volkswagen Poznań sp. z o.o., w tym przez 8 lat w funkcji członka zarządu ds. finansowych, organizacji i IT;
  • Katarzynę Barcińską – skuteczną menedżerkę, posiadającą szerokie doświadczenie w zarządzaniu marketingiem, budowaniu marki, projektami i zespołami oraz skutecznym przeprowadzaniu organizacji przez proces zmiany,
  • Annę Bielak-Dworską – przedsiębiorczynię w drugim pokoleniu, specjalistkę z zakresu service design, budowania strategii ESG przedsiębiorstw,
  • i wielu innych.

Eksperci wraz z tematami poszczególnych spotkań zostaną uzgodnieni po przeprowadzeniu audytów w firmach. Program pozwala na zrealizowanie aż 12 dni szkoleniowych w jednej organizacji, co daje nam ogromne możliwości na poszerzenie kompetencji managerów z Twojej firmy.

Kapitał ludzki to inwestycja, która zwraca się absolutnie zawsze: im prężniej działająca kadra, tym większe szanse, że w czasach chaosu przedsiębiorstwo znajdzie sposób nie tylko na przetrwanie, ale również na znalezienie własnej drogi sukcesu.

Długowieczność, odpowiedzialność, relacje, solidność, kreatywność – to tylko niektóre przymioty, które otwierają skarbiec pełen wartości charakterystycznych dla firm rodzinnych. Wartości właściciela łączą się z wartościami firmy, a wszystko zanurzone jest w wartościach rodziny, często wielopokoleniowej – nawet jeśli firma prowadzona jest w pierwszym pokoleniu, to przecież ten gen inwencji twórczej pochodzi z rodziny. – komentuje działanie firm rodzinnych dr Adrianna Lewandowska. Firmy rodzinne od lat stanowią solidny filar polskiej gospodarki, niejednokrotnie będąc fantastycznym pracodawcą dbającym o swych pracowników, jakby oni również należeli do tej firmowej „rodziny”. Stąd jesteśmy przekonani, że nasze dołączenie do programu Menadżer 4.0 pozwoli na rozwinięcie skrzydeł niejednej firmie rodzinnej.

Proces audytowy i doradczo-szkoleniowy jest finansowany z programu Menadżer 4.0. Liczba firm, z którymi będziemy mogli współpracować jest ograniczona. Zapraszamy do kontaktu, chętnie przedstawimy więcej szczegółów dotyczących przebiegu programu, jego tematyki oraz sposobu rozliczeń.

Dołącz do nas i odważnie sięgaj po wymarzoną przyszłość swojej firmy rodzinnej!

Kontakt:

Zofia Skotnicka

m: zskotnicka@ibrpolska.pl

t: 790 876 890

O Zofia Skotnicka

Absolwentka Inżynierii Zarządzania na Politechnice Poznańskiej, pracownik Instytutu Biznesu Rodzinnego. Interesuje się zagadnieniami z obszaru struktur organizacyjnych i strategii marketingowych przedsiębiorstw.

Zobacz również

Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje!

Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje!

Firma rodzinna to marka – to zobowiązuje! Do tej pory jak skarb przechowuję wizytówkę mojego …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.