Strona domowa / Biznes / VI Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

VI Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

„SILNA RODZINA SILNA FIRMA. Jak rodzinne wartości mogą zwiększać wartość firmy”

18-19 marca 2019, Hotel IBB Andersia Poznań

Pracując w zaawansowanych projektach sukcesyjnych, międzypokoleniowych strategiach rozwoju, przekonuję się, że potencjał firm rodzinnych leży w sile rodzin biznesowych. To siła rodzin decyduje o sile przedsiębiorstw, które chcą i potrafią budować silne długowieczne biznesy. Pozostając w tej samej branży czy szukając nowych wyzwań – przedsiębiorczość, ochronę i rozwój kapitału, aktywne działanie mają wpisane w geny.

Dlatego podczas VI Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych chciałabym skoncentrować się na tym, skąd Rodziny czerpią tę siłę, jak ją wzmacniają i jak budują silne, wielopokoleniowe firmy. Całość programu budujemy wokół tez i wyzwań:

  • Dynamiczny rozwój firmy rodzinnej zwiększa konieczność profesjonalizacji nadzoru właścicielskiego. Jak opracować dobry Ład Rodzinny?
  • Różnice międzypokoleniowe widoczne są we wszystkich sferach życia. Czy przy takiej różnorodności możliwa jest wciąż branżowa wielopokoleniowość?
  • Co jest ważniejsze w działaniu. Firma? Czy rodzina? Jak zarządzać paradoksem tych systemów?
  • Kim jest rodzina? Kto do niej należy? Co jest bardziej efektywne w budowaniu wielopokoleniowych struktur? Zwiększanie udziałowców rodzinnych? Czy przycinanie drzewa genealogicznego?
  • Firmę możesz sprzedać, z rodziną zostajesz na całe życie. Ale jak żyć po sprzedaży? Inspiracje i nowe wątki do rozważań.

Z myślą o budowaniu silnych rodzin oraz silnych firm rodzinnych organizujemy platformę wymiany wiedzy, doświadczeń, inspiracji. Kolejny raz, jak co roku, serdecznie zapraszam do uczestnictwa. Mogę zapewnić, że to będą ważne dwa dni, ważne dla Rodziny i ważne dla Biznesu!

Zapraszam,
– dr Adrianna Lewandowska, MBA

Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego

Wystąpią m.in.
• Stefan Hipp (HiPP) – Niemcy
• Rodzina Andre (Andre Abrasive Articles) – Polska
• Rodzina Kruków (udziałowcy W.KRUK oraz inwestorzy ANIA KRUK) – Polska
• Rodzina Duda (Duda Holding) – Polska
• prof. Jacek Santorski (APP) – Polska
• dr Manuela Mätzener, CMC (ifub GmbH) – Austria
• dr Marta Widz (IMD Global Family Business Center) – Szwajcaria
• Mikołaj Placek (Oknoplast) – Polska
• Jan i Mikołaj Motz (Mount TFI)
• Daniel Hager (Hager Group) – Niemcy
• Agata Gładysz (ex VP Selena) – Polska
• Jacek Woźniak (doświadczony manager) – Polska

Wśród tematów:
• Jak budować skuteczny nadzór właścicielski, by bezpieczny był majątek rodzinny?
• Jak nie ranić się w biznesie i zachować przestrzeń dla kochającej się rodziny?
• Kiedy fundacja rodzinna spełni swoją rolę sukcesyjną? Jak ją opracować?
• Jak przygotować pracowników do zmiany sukcesyjnej?
• Czy i kiedy firma przetrwa bez założyciela?
• Jak aktywnie działać po sprzedaży firmy?
• Jak ład rodzinny wpływa na funkcjonowanie przedsiębiorstwa?
• Jak zapewnić rozwój firmy kreowany przez zewnętrznego managera? Fakty i mity
• Jak budować międzypokoleniowe relacje

Ponadto:

  • inspirujące dyskusje; spotkania z ekspertami
  • okazje do nawiązywania ciekawych biznesowych relacji
  • „W rodzinnym zwierciadle” – autorski performance, do którego zaangażowaliśmy profesjonalnych aktorów poznańskich teatrów, aby pokazać to, co w skomplikowanych relacjach firmowo-rodzinnych najtrudniejsze. Przyjrzymy się z bliska rodzinie, która staje nagle przed wyzwaniem sukcesji. Oprócz pewnej konfrontacji, obdarzymy widzów spektaklu inspiracją do tego, jak radzić sobie z sytuacjami, w których trudno powiedzieć, czy jesteśmy kochającymi rodzicami, dziećmi, czy może już partnerami biznesowymi.

Wieczorem:
Bankiet oraz Konstytucja firmy rodzinnej – podpisanie konstytucji przez jedną z rodzin (w drugim pokoleniu czworo sukcesorów).

Zapisz się:
www.kongresfirmrodzinnych.pl

Organizator:
Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego
ul. Paderewskiego 8,
61-770 Poznań
+48 61 307 14 27
info@ibrpolska.pl
www.IBRpolska.pl

 

O Dariusz Szulc

Dariusz Szulc
Absolwent Thames Valley University w Londynie na wydziale zarządzania i marketingu oraz Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Jest również kulturoznawcą, absolwentem Polskiej Akademii Nauk.

Zobacz również

Wirus zazdrości 1W2M w firmie rodzinnej i co może być szczepionką

W Mediach szerokim echem odbiła się i nadal odbija się sprawa związana z wewnętrznym konfliktem …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.