Strona domowa / Bez kategorii / Najbardziej widzialny człowiek w sieci

Najbardziej widzialny człowiek w sieci

Mateusz Zyguła to jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci świata reklamy on-line.  Jego rodzice na początku lat 90. rozpoczęli działalność w branży mięsnej. Obecnie spółka Grzegorz Zyguła i Synowie zatrudnia ponad 1200 osób i nadal się rozwija. Atmosfera przedsiębiorczej działalności rodziców zakorzeniła żyłkę do interesów w małym chłopcu. Nie chciał on jednak opierać się wyłącznie na sukcesie osiągniętym przez swoich rodziców. Pragnął samodzielności. Mateusz postanowił zdobyć rynek samodzielnie, w interesującej go dziedzinie informatyki.

Lek na niewidzialność

Pomysł na stworzenie firmy powstał na studiach. Mateusz Zyguła podczas ostatnich wykładów napisał na kartce nazwę przedsiębiorstwa, które później stworzył wraz z kilkoma znajomymi. Do powstania leku na niewidzialność w internecie pod postacią Widzialni.pl chciał przyczynić się sam, dlatego odmówił pomocy finansowej od rodziców przedsiębiorców. Ukończył Politechnikę Poznańską i rozkręcił własny biznes, który, jak się po latach okazało, był skazany na sukces. Firma Widzialni.pl powstała w 2006 roku, a jej ojcami założycielami byli Mateusz Zyguła, Marcin Pawlak i Marcin Krzemieński.

Trudne początki

Początki działalności opierały się na ponoszeniu jak najmniejszych kosztów. Wiązało się to z pracą po nocach i realizacją zadań na wszystkich możliwych stanowiskach. Mateusz jednocześnie zajmował się księgowością, obsługą klienta, działem marketingu, działem HR, szkoleniami. Był też sam sobie sprzątaczem, hydraulikiem, elektrykiem i handlowcem.
Na spotkania z klientami jeździł sam i nie informował nikogo, że to on zarządza firmą. Wierzył, że kiedyś będzie dobrze. Jego pierwszymi pracownikami byli koledzy ze studiów, swoją prace wykonywali za pół darmo, ale nie odpuszczali. Wierzyli w wizję sukcesu Mateusza. Ta wiara się opłaciła.

„Jeśli chcesz mieć coś czego nigdy nie miałeś, musisz zrobić coś czego nigdy nie robiłeś”.

Pozycjonowanie stron – biznes skazany na sukces

Rynek SEO okazał się strzałem w dziesiątkę. Firma Mateusza skupiła się na pozycjonowaniu, czyli jednym z elementów marketingu internetowego. Pozycjonowanie polega na zwiększaniu zainteresowania internautów stronami www poprzez poprawianie pozycji danego serwisu na liście wynikowej i ich szybkie odnajdywanie w serwisie wyszukiwarek, co daje szansę właścicielom stron na pozyskanie większej liczby klientów.
Firma Widzialni.pl w ciągu dziesięciu lat osiągnęła ogromny sukces, znalazła się wśród najlepszych polskich firm zajmujących się marketingiem internetowym. Pomimo tego, że nie każda prezentacja oferty kończyła się podpisaniem umowy właściciel firmy nigdy się nie poddał. Została ona rozwinięta do tego stopnia, że powstały jej dodatkowe marki – reklamy wideo tworzone przez Tube.ad, czy kierowane dla mniejszych podmiotów pozycjonowanie.pl. Wszystkie dzieła Mateusza Zyguły przynosiły mu ogromne zyski. Praca nad sukcesem wyraźnie się opłaciła. Widzialni.pl tworzone jest obecnie przez około 50 pracowników, przy czym wielu z nich ma możliwość zdalnej pracy.

Najbardziej widzialny człowiek w sieci

Koniec pewnego etapu

W 2016 roku Widzialni.pl zostało sprzedane przez właściciela innej rodzinnej firmie, którą jest
Grupa Bauer Media prowadzona przez Yvonne Bauer. Jest to przedsiębiorstwo konsolidujące rynek SEO w Polsce, bowiem składa się już z pięciu największych biznesów SEO. Dzięki sprzedaży, Widzialni.pl będą mieć szanse na jeszcze szybszy rozwój. Mateusz Zyguła przyjął funkcję prezesa spółki, jest ona nadal jego dzieckiem. Nie kierował się jednak tylko zyskiem. Podjął decyzję o skupieniu się na swoim życiu prywatnym i jednoczesnym dbaniu o wejście firmy na jeszcze wyższy poziom niż ten, jaki dotychczas osiągnęła.

Kongres Firm Rodzinnych

 

Podczas IV Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych, Mateusz Zyguła będzie jednym z uczestników panelu dyskusyjnego na temat obierania własnej ścieżki kariery zamiast sukcesji w rodzinnej firmie. Tegoroczne wydarzenie pod hasłem Dwa pokolenia – dwa światy obejmie m.in. tematy związane z wizjami przyszłości różnych pokoleń, różnicą zdań i uczeniem się od siebie nawzajem. Podczas Kongresu rodziny właścicielskie, nestorzy i sukcesorzy będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami,
poznać historie innych firm i otrzymać niezbędną wiedzę o praktyce biznesowej, zarządzaniu czy komunikacji w rodzinie.

 

IV Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

3-4 Kwietnia 2017 

www.kongresfirmrodzinnych.pl

Autor: Karolina Rewolte

O Magazyn Family Business

Family Business. Zarządzanie firmą rodzinną to pierwszy w Polsce kwartalnik poświęcony profesjonalizacji zarządzania w firmach rodzinnych. Opisujemy case studies, pokazujemy historie firm rodzinnych, piszą u nas czołowi eksperci z całego świata!

Zobacz również

Dobry ład biznesu rodzinnego jako istotny czynnik sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych

Dobry ład biznesu rodzinnego jako istotny czynnik sukcesu przedsiębiorstw rodzinnych

Aby osiągnąć trwały sukces przedsiębiorstwa rodzinne potrzebują ładu biznesu rodzinnego [governance], tzn. jasnych celów, wartości …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.