Strona domowa / Firmy Rodzinne / Historie Firm Rodzinnych / Moda na… firmę rodzinną w wydaniu Trussardi!

Moda na… firmę rodzinną w wydaniu Trussardi!

Włoski dom mody Trussardi posiada tradycję sięgającą już ponad sto lat. W czym tkwi sekret wielokrotnie już udanej sukcesji i odniesienia międzynarodowego sukcesu? Czy założyciel modowego imperium wiedział, że jego rodzina na długie lata uszanuje jego pragnienie o najwyższej jakości wyrobach i ciągłym rozwoju?

Firma rodzinna Trussardi pochodzi z Włoch. Założył ją Dante Trussardi w 1911 roku w Bergamo, rozpoczynając działalność od produkcji i rozprowadzania bardzo luksusowych skórzanych rękawiczek. Ze względu na wysoką jakość surowców, nieustannie wprowadzane nowe wzory, a także doskonałą technikę wykonania, wyroby skórzane Dantego Trussardi szybko znalazły uznanie pośród Włochów i gości zza granicy.  Nawet u samej brytyjskiej rodziny królewskiej (Trussardi został oficjalnym dostawcą skórzanych dodatków dla niej). Od samego początku Dantemu zależało, aby wyroby jego firmy, a także sama marka, kojarzyły się z doskonałością, wyrafinowaniem i nieustającą innowacją. Tego też od najmłodszych lat uczył swojego wnuka, Nicoli, który w latach sześćdziesiątych po śmierci dziadka przejął firmę i kontynuował wizję założyciela.

Nicola Trussardi rewolucjonistą systemu mody

Działania Nicoli Trussardi w przedsiębiorstwie rodzinnym od samego początku były jasno sprezycowanie i nastawione na rozwój. Bardzo szybko wprowadził dywersyfikację oferty produktowej i wprowadził sektor luksusowych akcesoriów odzieżowych. Bezbłędnie wyczuwając rynek i potrzeby klientów, Nicola chciał, aby styl jego marki obejmował wszystkie aspekty życia. W 1973 roku Nicola zdecydował się nawet na przyjęcie unikatowego logo „the Greyhound”, które miało identyfikować wszystkie produkty wychodzące spod marki Trussardi. I tak rozpoczął poszerzanie oferty o wyroby wykonywane zgodnie z typowo włoską tradycją i kunsztem, które w krótkim czasie zrewolucjonizowały włoski rynek. Jego wyrafinowanie i wręcz maniakalna troska o każdy szczegół, a także najwyższe standardy jakości rzadko spotykanych materiałów, zdobyły uznanie koneserów i zachwyconej klienteli, jeszcze bardziej przypieczętowując tym samym najwyższą rangę wyrobów Trussardi. Nicola projektował, produkował i sprzedawał walizki, torby, artykuły do domu i biura, oraz słynne skórzane kurtki, które ze względu nieustannie zmieniające się fasony i style, w błyskawicznym tempie zyskały renomę we Włoszech i na całym świecie jako symbole niedoścignionej jakości i innowacji.

W latach siedemdziesiątych popyt na wyroby Trussardiego był już tak ogromny, że Nicola w 1976 roku otworzył pierwszy butik Trussardi w Mediolanie (Via Sant’Andrea) i wszedł ze swoją ofertą na rynek europejski i amerykański.

Rozwój i nieustanna zmiana

Trussardi 2Dbając o intensywny rozwój swojego przedsiębiorstwa i pamiętając o nieustającej konieczności zmian i innowacji, Nicola zasypywał swoich współpracowników nowymi pomysłami na ekspansję i zdobywanie nowych rynków. W latach osiemdziesiątych zajął się projektowaniem odzieży męskiej i damskiej, organizując swoje pierwsze pokazy mody, które po przychylnym przyjęciu przez krytyków, jeszcze bardziej przyczyniły się do rozprzestrzenienia się jego i tak już ogromnej popularności. Współpraca z największymi firmami włoskimi takimi jak Alitalia, Garelli, Agusta i Alfa Romeo ukierunkowała Nicolę w stronę większego widowiska, teatru i prawdziwej sztuki, co w najbliższych latach znalazło odzwierciedlenie w jego projektach i pomysłach na modę. Nie przestając tworzyć i projektować, Trussardi uruchomił jeszcze nowe linie produktów: Trussardi Jeans, Trussardi Junior, Trussardi Home, okulary Trussardi i własne perfumy. Lata dziewięćdziesiąte pozwoliły Nicoli skierować swoją uwagę w stronę Europy Wschodniej i Azji, co okazało się kolejnym strzałem w dziesiątkę. Otwarcie nowych butików w Hong Kongu w 1992 roku, Moskwie w 1993 roku i na Tajwanie w 1994 roku, przyczyniło się do rozprzestrzenienia stylu Trussardi już na całym świecie.

Stabilne zaangażowanie rodziny i DNA domu mody Trussardi

Jak wiadomo, wsparcie rodziny w prowadzeniu rodzinnego biznesu, to często jedna z głównych przyczyn jego sukcesu. Nie inaczej było w przypadku całej rodzinny Trussardi, której każdy członek z zapałem i wielką motywacją działał na rzecz rodzinnego przedsiębiorstwa. Po śmierci Nicoli Trussardi w 1999 roku, funkcję zarządczą przejął jego syn Francesco, zaraz po nim, jego siostra Beatrice, a jeszcze później Maria Luisa Trussardi. Obecnie przedsiębiorstwem zarządza Tomaso Trussardi, który pełni funkcję CEO. Maria Luisa Trussardi pracuje jako prezes, oraz od niedawna w zespole: Gaia Trussardi, prawnuczka założyciela domu mody Trussardi, zajmująca stanowisko dyrektora kreatywnego.

I właśnie z Gaią związanych jest najwięcej oczekiwań oraz… ryzyka. Bo przecież pozycja dyrektora kreatywnego najczęściej zajmowana jest w kulturze włoskich domów mody przez statecznego, starszego… mężczyznę! Gaia Trussardi, dziś matka dwójki dzieci, w młodości była modelka. Kobieta, w której posiadaniu jest 25% udziałów firmy, nie boi się stojącego przed nią wyzwania i zapowiada… stabilizację. W udzielonym dla Forbesa wywiadzie, powiedziała o swoich planach:

Na chwilę obecną chciałabym przede wszystkim skoncentrować się na określeniu i zdefiniowaniu DNA Trussardi. Czuję, że jeszcze nie nadszedł czas na nowe projekty. Dla naszej marki najważniejsze jest teraz zdobycie silnej tożsamości rozpoznawalnej przez naszych klientów. (…) Dopiero kiedy oni zobaczą, jak rozumieć nasz świat, będę mogła pracować nad bardziej sezonowymi i nietypowymi wzorami, które im zaoferuję.

Gaia stara się także nie przejmować wstępnymi opiniami krytyków, którzy według niej, nigdy nie będą w pełni usatysfakcjonowani. – Kiedy w mojej kolekcji pojawiają się motywy skórzane, krytycy mówią, że to przecież przewidywalne, jako że nasza marka rozpoczynała od galanterii skórzanej. Kiedy z kolei zaproponuję kolekcję bez skórzanych dodatków, zarzucają, że nie powinnam zapominać o tradycji firmy, z której pochodzę. Nie da się im dogodzić, dlatego po prostu nie przejmuję się nimi.

Oczy świata mody

Oczy całego świata mody z pewnością z zainteresowaniem będą obserwować poczynania prawnuczki założyciela domu mody Trussardi, Gai. Czy podoła wyzwaniu i wypracuje nowy, rozpoznawalny i dostosowany do wygórowanych oczekiwań świata mody styl marki Trussardi? Czy uda jej się powtórzyć sukces Nicoli Trussardi i przyczyni się do osiągnięcia przez własną firmę rodzinną jeszcze większego sukcesu? I wreszcie, czy uda jej się zainspirować kobiety i mężczyzn na całym świecie do wyrażania własnego stylu poprzez styl marki Trussardi, do dziś symbolu bardzo wysokiej jakości i elegancji?

 

Żródła

Żródła

Na podstawie: www.trussardi.com/at 

O Marietta Lewandowska

Marietta Lewandowska

Zobacz również

Colian. Gdy rodzina wspiera Cię w biznesie, nie ma rzeczy niemożliwych.

Na każdym etapie działalności jego firma kieruje się mottem- „Wszystko co robimy, robimy z myślą …

Jeden komentarz

  1. Ϻany thankѕ very handy. Wіll share site ѡith mү good friends. http://bit.ly/2da3Q7F

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.