Strona domowa / Firmy Rodzinne / KOMPAS SUKCESORA – KOMPETENCJE LIDERA

KOMPAS SUKCESORA – KOMPETENCJE LIDERA

Czy kiedykolwiek zadałeś sobie pytanie, co chciałbyś w życiu robić, gdyby nic Cię nie ograniczało? Gdybyś nie miał zobowiązań, gdybyś nie przejmował się zdaniem innych, gdybyś… nie szukał wymówek? Co powinieneś robić w swoim życiu zawodowym, by być dumnym i szczęśliwym? Jesteś pokoleniem NextG, kolejnym pokoleniem firm rodzinnych, które MA WYBÓR. Sam możesz zdecydować o tym, jaki cel podróży wskaże Twój Kompas Sukcesora.

Badania przeprowadzone przez Instytut Biznesu Rodzinnego jasno wskazują, że odsetek sukcesorów, którzy deklarują chęć przejęcia odpowiedzialności za rodzinne biznesy jest wciąż niewielki: 8,1% sukcesorów chce przejąć firmę od rodziców (Raport Barometr Sukcesyjny, Instytut Biznesu Rodzinnego). Co z pozostałymi? Pomysłów na siebie młode pokolenie ma wiele. I dobrze! Nie ma jednej, jedynej słusznej drogi do stania się „idealnym sukcesorem”. Każdy ma prawo kroczyć własną ścieżką. Warto jednak, by podczas tej drogi sukcesor zahaczył o pewne kamienie milowe.

Możemy sprowadzić je do znanej już powszechnie metodologii opracowanej przez dr Adriannę Lewandowską – metodologii 4W, która mówi, że sukcesja powinna przebiegać w oparciu o przekazanie wiedzy, władzy, własności. Podstawą, która sprawia, że dwa pokolenia będą mogły razem pracować jest również sukcesja wartości. To one spajają ludzi i ich pojmowanie biznesu: czy będzie nam zależeć na rozwoju firmy, czy na chwilowym zysku? Innowacyjność czy poczucie bezpieczeństwa? Nie ma tutaj lepszych i gorszych odpowiedzi, nie gratyfikujemy wartości: możemy jedynie sprawdzać, czy w naszym zespole mamy o nich podobne myślenie. Jeśli TAK – istnieje zdecydowanie większa szansa na wspólne zrozumienie i stawianie sobie podobnych celów.

Sukcesorzy wychowywani w duchu przedsiębiorczości dużą część swojego życia i uwagi przykładają do zdobywania wiedzy – nabywania nowych kompetencji i umiejętności, które w przyszłości pozwolą na osiąganie kolejnych celów życiowych. Niekoniecznie związanych z firmą rodzinną! Aż 47,3% sukcesorów (Raport Barometr Sukcesyjny, Instytut Biznesu Rodzinnego) deklaruje chęć założenia własnego start-upu. Prawie połowa młodego pokolenia chce więc zarządzać i rozwijać własne przedsięwzięcia.

Przesłanki ku temu mogą być różne: niektórzy sukcesorzy nie podzielają zainteresowania działania na rzecz firmy rodzinnej, inni myśląc przez pryzmat rozwoju rodzinnego przedsięwzięcia „dokładają” do jego podstawowego trzonu kolejne gałęzie biznesu, biorąc wtedy udział w tworzeniu konsorcjum rodzinnego. Pokolenie Next Generation w firmach rodzinnych nie boi się ryzyka, nowych rozwiązań i nowoczesnych technologii. Zdolni, kreatywni, wykształceni następcy mają miliony pomysłów na minutę. Są gotowi na biznesowe podróże, internacjonalizację, rozwój w świecie rzeczywistym i wirtualnym. Świat jest dla nich globalną wioską – komentuje dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego i inicjator Kongresu NextG.

Podczas tegorocznego Kongresu NextG podejmujemy temat Kompas Sukcesora – skupimy się na tym, jak stać się LIDEREM – swojej firmy rodzinnej lub… jakiegokolwiek innego przedsięwzięcia, na które się zdecydujesz! Prześledzisz historie młodego pokolenia, które będą stanowić podstawę do dyskusji oraz inspirację do działania. Na NextG spotkasz się z ponad 250 uczestnikami. To wydarzenie dedykowane wyłącznie „dzieciom” z firm rodzinnych! Tutaj będziesz mógł bez skrępowania rozmawiać nie tylko o tym, co łączy sukcesorów, co sprawia, że codziennie chce Ci się wstawać z łóżka, ale też o tym, co Cię frasuje i przyprawia o ból głowy. To Kongres, podczas którego króluje szczerość. Na NextG będziesz mógł też oderwać się od codzienności – wieczorem 18 października organizujemy największą IMPREZĘ DLA SUKCESORÓW! Bawimy się w Klubie PACHA Poznań – jednym z najbardziej rozpoznawalnych klubów w Europie.

NextG to miejsce, w którym możesz poznać wspaniałych ludzi, wymienić się doświadczeniami i nabrać wiatru w żagle na kolejny rok. Dzięki panelom dyskusyjnym, prelekcjom i kreatywnym warsztatom tematycznym prowadzonych przez znakomitych ekspertów z dziedziny przedsiębiorczości rodzinnej dowiesz się, JAK ZDOBYĆ KOMPETENCJE LIDERA.

Dołącz do nas i sprawdź swój własny KOMPAS SUKCESORA!

NEXTG
III Ogólnopolski Kongres Next Generation
18-19 października 2018
Poznań, Hotel Blow Up Hall 5050
Agenda i rejestracja:
www.nextG.pl
Śledź wydarzenie na facebook’u
NextG

O Zofia Skotnicka

Zofia Skotnicka
Absolwentka Inżynierii Zarządzania na Politechnice Poznańskiej, pracownik Instytutu Biznesu Rodzinnego. Interesuje się zagadnieniami z obszaru struktur organizacyjnych i strategii marketingowych przedsiębiorstw.

Zobacz również

LPP – firma rodzinna „made in Poland”

– Z zazdrością patrzę na Volkswagena, Porsche, Liebherra, czy Dr. Oetkera. To są firmy rozwijane …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.